Nekromanti [PROMOTION] MÖRK BORG på Kickstarter

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Hjälp oss att uppfylla de tvehövdade basiliskernas domedagsprofetia! Hjälp oss att fylla kistan med förbannat guld och kraniumet med glödgad spikklubba. Backa MÖRK BORG.
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/ksr-ugc.imgix.net\/assets\/025\/068\/909\/5c6690c5fe4406afa76e54f92ce10dc1_original.jpg?ixlib=rb-2.0.0&w=680&fit=max&v=1557347222&auto=format&gif-q=50&q=92&s=d131dcb1813e91a3d2b5d4b00aa58957"}[/IMG2]
https://www.kickstarter.com/projects/jnohr/mork-borg
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Han är verkligen head over heels när det gäller den där hovdamen. Vi får hoppas att han fick bevittna hennes anklar innan han mötte sitt öde. Det ser ganska häftigt ut, även om jag inte gillar OSR, vilket jag antar att det rör sig om. Men rent designmässigt så är det lite coolt, allt. Men som jag skrev tidigare någon gång, jag väntar på uppföljaren Mörk Björn Borg innan jag backar.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,154
Har backat så klart eftersom det är ett så häftigt projekt, men med en lite mindre slant, eftersom speltypen inte riktigt är min koppp te.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Jag får kraftiga hipstervibbar av hela konceptet. Men det ser helt klart eget ut, även om det är några skålpund för arty farty för min smak.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Rangertheman;n321027 said:
Har backat så klart eftersom det är ett så häftigt projekt, men med en lite mindre slant, eftersom speltypen inte riktigt är min koppp te.
Alla bidrag är välkomna, tack!


ÅkeZorkh;n321031 said:
Jag får kraftiga hipstervibbar av hela konceptet. Men det ser helt klart eget ut, även om det är några skålpund för arty farty för min smak.
Det är sjukt mycket hipster arty farty, så där har du inte fel! Vi vill utmana lite konventionerna kring hur rollspel förväntas se ut, och klämma i lite när vi gör det :)
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
ÅkeZorkh;n321031 said:
Jag får kraftiga hipstervibbar av hela konceptet. Men det ser helt klart eget ut, även om det är några skålpund för arty farty för min smak.
Jag funderar mest på vad det är som händer på bilden egentligen. Hon kanske har rullat fram den Särskilda förmågan Starka Nypor som man alltid gjorde i -91 års version av Drakar och Demoner? Med det där greppet borde hon bli en ganska bra basketspelare, för övrigt.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
pappa;n321033 said:
Alla bidrag är välkomna, tack!




Det är sjukt mycket hipster arty farty, så där har du inte fel! Vi vill utmana lite konventionerna kring hur rollspel förväntas se ut, och klämma i lite när vi gör det :)
:)

Nu känner jag mig som den där blinda hönan som en gång hittade ett korn. Lycka till med kickstartern och trevlig helg!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Det är ju helt fantastiskt hipster. Snyggaste spelet någonsin? I alla fall artpunk to end all artpunk.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Det ser fantastiskt ut! Förutom att själva konceptet är coolt älskar jag den gula färgen! Det är skitsmart -- jag kan inte komma på ett enda spel som har gult som dominerande färg. Spelet sticker ut direkt bara genom det!

Hälsar

Christian
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,154
pappa;n321033 said:
Alla bidrag är välkomna, tack!
Ah vad sjutton - det hinns med en löneutbetalning innan kampanjen slutar och det är ju trots att MORK BÖRG vi pratar om. Jag får väl bli kättarpräst så att jag får se galenskapen i fysisk form.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Det där spelet lockar mig inte men kickstartern verkar gå som tåget. Det är kul att se!
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Jag tycker också att det är fantastiskt att Ockult Örtmästare nu får internationell uppmärksamhet (Nohr är ju redan en kändis :) ). Det är liksom hoppingivande att det går att nå ut med grejer till en internationell publik!

Och det här spelet har ju en superstark identitet. Jag önskar att fler spel hade det. Om man bara ser till identitet så har jag tusen gånger hellre Mörk Borg, Polaris och Fall of Magic i samlingen än tre framgångsrika mainstreamspel i lettersize, trots att jag kan tycka lika mycket om att spela de senare.

Hälsar

Christian
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
Fiktionslek;n321234 said:
Jag tycker också att det är fantastiskt att Ockult Örtmästare nu får internationell uppmärksamhet (Nohr är ju redan en kändis :) ). Det är liksom hoppingivande att det går att nå ut med grejer till en internationell publik!

Och det här spelet har ju en superstark identitet. Jag önskar att fler spel hade det. Om man bara ser till identitet så har jag tusen gånger hellre Mörk Borg, Polaris och Fall of Magic i samlingen än tre framgångsrika mainstreamspel i lettersize, trots att jag kan tycka lika mycket om att spela de senare.

Hälsar

Christian
Stort tack, Christian. Och jag från mitt håll är oerhört glad att jag lyckades nypa ett GothCon-ex av Suldokars Wake.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Backat - grymt coolt och härligt att det går som tåget :) ser fram att läsa vad de tvehövdade basiliskerna har att säga!
 
Top