Nekromanti [Promotion] Kickstarter - GODS, ett "dark-fantasy" rollspel

Southmountain

Veteran
Joined
22 Dec 2015
Messages
50
[FONT=&quot]Jag tyckte det hela såg intressant ut så jag delar med mig utifall att någon annan också är intresserad.[/FONT]

Länk till kickstartern


[FONT=&quot]GODS is a dark fantasy tabletop roleplaying game created by Bastien Lecouffe Deharme and Julien Blondel.[/FONT]
[FONT=&quot]Designed by long time friends, roleplayers, and Dark Fantasy fans, GODS is a love song to the legendary writers and artists who defined the genre, such as Robert E. Howard, Karl E. Wagner, Michael Moorcock, Glen Cook or Frank Frazetta.[/FONT]
[FONT=&quot]The game invites the players to play heroes seeking high adventure in the Wildlands, a brutal land abandoned and forgotten by the gods. From one-shots adventures to massive campaigns, GODS will offer a variety of game modes and provide a modern and adult gaming experience, supported by a d10 system that favors gameplay, narrative and fun without leaving simulation and realism aside.

Introvideon ser mycket stämningsfull ut och bilderna som presenteras på sidan ser vackra ut. Det syns att det till del är artisterna som illustrerat Kult som har är med och driver det här. Projektet har Eu-vänlig frakt och mer exempel av regelmotorn skall läggas upp inom kort.
[/FONT]
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Det är sjukt snyggt men reglerna känns fullkomligt ointressanta för mig, tyvärr. Fantasy heartbreaker fast snyggt, kanske?
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Tycker det ser asfett ut.

Deluxe versionen är ju helt sanslöst snygg.

Hur reglerna är skiter jag i.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Väldigt snyggt men det episka anslaget tilltalar mig inte, och jag är skeptisk till reglerna. Om någon skulle göra ett seriealbum eller en spelfilm på samma koncept skulle jag vara mer intresserad.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Med tanke på hur Julien Blondels Elric-serien såg ut är jag rädd att spelet kommer att vara lite rape-igt... Har frågat i KSen och hoppas bli lugnad på den punkten för det är grymt snyggt och gillar genren. Särskilt imponerad av hur de lyckas kombinera REH och SoulCalibur :)
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Leon: "Rape-igt"? Jag har ofta svårt för termer, jag hänger inte med i vad som används, så frågan är bara innebörden. :)
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Leon: "Rape-igt"? Jag har ofta svårt för termer, jag hänger inte med i vad som används, så frågan är bara om innebörden. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Voldstagg13;n311695 said:
Leon: "Rape-igt"? Jag har ofta svårt för termer, jag hänger inte med i vad som används, så frågan är bara om innebörden. :)
Vidsträckta gyllengula rapsodlingar, sommarsol, midsommarromantik. På det hela taget rätt olämpliga ämnen för rollspel.

 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Massa storebröstade, rakade människoslavkvinnor som torteras ihjäl och förnedras sexuellt, typ.

Och rent allmänt är serien alldeles för goth-mörk för mig. Men det är mer personlig smak. Och GODS är mycket snyggare.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Och innan någon reagerar håller jag med om att man måste spegla Melnibones excesser och depravering på något sätt. Men det här sättet är inte snyggt.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Leon;n311701 said:
Massa storebröstade, rakade människoslavkvinnor som torteras ihjäl och förnedras sexuellt, typ.

Och rent allmänt är serien alldeles för goth-mörk för mig. Men det är mer personlig smak. Och GODS är mycket snyggare.
Tack, jag trodde det kunde vara det men ville inte utgå från en egen tolkning (sånt kan bli väldigt fel ibland).?
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Jag håller med om att det är snyggt, men ändå inget man inte har sett förut. Om alla (de snyggt målade) illustrationerna hade en direkt koppling till beskriven setting eller regel/utrustning kanske...
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Voldstagg13;n311721 said:
Jag håller med om att det är snyggt, men ändå inget man inte har sett förut. Om alla (de snyggt målade) illustrationerna hade en direkt koppling till beskriven setting eller regel/utrustning kanske...
Vi är bortskämda nuförtiden :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Leon;n311702 said:
Och innan någon reagerar håller jag med om att man måste spegla Melnibones excesser och depravering på något sätt. Men det här sättet är inte snyggt.
Så jag tog och läste den här serien (för den lät som min grej). Men det är så over the top att det var tramsigt ???? Bilderna hade passat bättre för någon sorts parodi av grim dark.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
God45;n311729 said:
Så jag tog och läste den här serien (för den lät som min grej). Men det är så over the top att det var tramsigt ???? Bilderna hade passat bättre för någon sorts parodi av grim dark.

Ja, typ. Inte helt ovanligt i frankobelgisk serietradition... the best and the worst ;)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
God45;n311729 said:
Så jag tog och läste den här serien (för den lät som min grej). Men det är så over the top att det var tramsigt ???? Bilderna hade passat bättre för någon sorts parodi av grim dark.
Ja, Elric behöver liksom inte göras mer edgy, den har redan nog med mörker. Och då är jag ändå någon som brukar sucka åt lättvindiga edgelordanklagelser.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,899
Location
The Culture
MODERERING

Nu verkar diskussionen här handla om ett seriealbum och inte om ett rollspel. Om ni vill diskutera sådant rekommenderar jag att ni startar en tråd på kultur-forumet.

Ha en trevlig kväll!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
De har presenterat sin grundmekanik. Det är en T10/tärningspöl-motor. Anas lite MÅ0- eller kanske WFRP 3d ed i deras spelgruppsregler
 
Top