Nekromanti [Promotion] Kickstarter för Mutant: Maskinarium

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Hmm.. väl planerat, med tanke att lönen kommer in idag.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
"Det eviga kriget"? Kul att se att ens skapelser lever vidare :) Om det nu är en homage till Ulvriket vill säga.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Vicotnik;n118697 said:
Hmm.. väl planerat, med tanke att lönen kommer in idag.

Fortfarande dras inte en spänn på Kickstarter förrän projektet nått sitt mål, tidigast.
Det är det fina - man "förbetalar" inte. Hämta alla kompisar som ännu inte fått lön också. Jag vill ha allt!

Fungerar annorlunda på olika Crowdfundingplattformar och kan bero på kampanjens typ.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jimmy;n118701 said:
Fortfarande dras inte en spänn på Kickstarter förrän projektet nått sitt mål, tidigast.
Det är det fina - man "förbetalar" inte. Hämta alla kompisar som ännu inte fått lön också. Jag vill ha allt!

Fungerar annorlunda på olika Crowdfundingplattformar och kan bero på kampanjens typ.
I know, fann det bara smått underhållande. Kommer mycket troligt gå in med pengar i kampanjen.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Över 58.000 på knappt 45 minuter. Starkt jobbat. Grym trailer som ger mersmak. Simons omslag är fantastiskt. Jag har självklart bidragit med en slant och kommer bidra med mer sen när/om det dyker upp fler add ons.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Vicotnik;n118705 said:
I know, fann det bara smått underhållande. Kommer mycket troligt gå in med pengar i kampanjen.
Tror det har en större koppling till att det är Bokmässa i full sving idag (kunde nog nästan varit den 12e i kalendern).
Antagligen har såklart "pengar på kontot" en bra psykologisk effekt... ;)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Ja man ser ju vartåt det barkar: än en gång kommer vi få se prov på hur Ligan gång efter gång slöar till och är sjukt efter med att uppdatera vilka grejer som är upplåsta.

[/IRONI PÅ INTERNET]
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jimmy;n118701 said:
Fortfarande dras inte en spänn på Kickstarter förrän projektet nått sitt mål, tidigast.
Det är det fina - man "förbetalar" inte. Hämta alla kompisar som ännu inte fått lön också. Jag vill ha allt!

Fungerar annorlunda på olika Crowdfundingplattformar och kan bero på kampanjens typ.

Fast pengarna kommer att dras när lönen kommer nästa gång - något som är en viktig faktor för mig. 90% av gångerna jag hoppat av en kickstarter så har det varit för att betalningsdatum närmat sig och jag känt mitten-av-månaden-snåltarmen vrida till...
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
krank;n118725 said:
90% av gångerna jag hoppat av en kickstarter så har det varit för att betalningsdatum närmat sig och jag känt mitten-av-månaden-snåltarmen vrida till...
Hear ye, hear ye!

Jimmy;n118712 said:
Antagligen har såklart "pengar på kontot" en bra psykologisk effekt... ;)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
DeBracy;n118723 said:
Ja man ser ju vartåt det barkar: än en gång kommer vi få se prov på hur Ligan gång efter gång slöar till och är sjukt efter med att uppdatera vilka grejer som är upplåsta.

[/IRONI PÅ INTERNET]
Ja, i skrivande stund ligger de ju redan två stretchgoals efter. Jag tycker ju verkligen att man borde kunna förvänta sig mer av dagens rollspelsmiljonärer. [/IRONI PÅ INTERNET]
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
DeBracy;n118723 said:
Ja man ser ju vartåt det barkar: än en gång kommer vi få se prov på hur Ligan gång efter gång slöar till och är sjukt efter med att uppdatera vilka grejer som är upplåsta.

[/IRONI PÅ INTERNET]
I-landsproblem för kickstarters som går över förväntningarna: "Men åhhhh, nu har de låst upp nya stretch goals - igen! Jaha, in och uppdatera sidan för tredje gången sedan lunch...*mutter, mutter*"
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
660
Location
Nibiru
Patrick Bateman;n118733 said:
I-landsproblem för kickstarters som går över förväntningarna: "Men åhhhh, nu har de låst upp nya stretch goals - igen! Jaha, in och uppdatera sidan för tredje gången sedan lunch...*mutter, mutter*"
Nu är vi ikapp! :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag är ju utfattig, det är därför jag ytterst sällan köper nåt på en crowdfunding. Hade jag varit frisk med ett betalande heltidsjobb vore det säkert annorlunda.

Intressant att ett antal hundra fundare verkar stå för hela den svenska rollspelsekonomin numera. :)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Arfert;n118738 said:
Intressant att ett antal hundra fundare verkar stå för hela den svenska rollspelsekonomin numera. :)
Mja, riktigt så är det väl inte. M:0 har ju sålt bra mycket fler exemplar än vad som skickades ut till de som crowdfundade. Det var i och för sig Ligans första crowdfunder så många kanske höll i pengarna där. Genlab Alfa kanske är en mer vettig kampanj att titta på. Vet inte hur många Genlablådor som trycktes men skulle gissa på att det är åtminstone dubbla antalet jämfört med hur många som sponsrade crowdfundern.

Så om du tar genomsnittet för en svensk crowdfunder slaget och multiplicerar med en faktor två till tre så har du nog en vettigare siffra på hur många som driver rollspelsmaskineriet. För de kända spelnamnen i alla fall.
 
Top