Nekromanti [Promotion] Fria Ligan + Conan är lika med sant!

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,140
Location
Lund
Mundo;n166542 said:
Vänta.

Fria ligan leker datorspel?
Nä, det är en bok. Som har 'tie ins' till 'Conan Exiles' (som är ett datorspel). Verkar vara Ark-byggandet som man främst kommer stå för från Fria Ligan.

This sourcebook adapts the critically-acclaimed community-development system from Mutant: Year Zero for the Hyborian Age. This is going to let your players grow a community from the ground up!

[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Arial, Liberation Sans, FreeSans, sans-serif]Cog.[/FONT]
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,415
Synd att det inte är M0-regler till Conanrollspelet...

Men jävligt coolt ändå :)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,415
Måns;n166554 said:
Jag fattar inte riktigt vad det är, men det ser ut att vara stort :)
Regler för att bygga sin egen bosättning i någon sorts ödemark, tror jag. Ark-regler för fredlösa barbarer som har lämnat i öknen för att svälta ihjäl typ
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
666
Location
Nibiru
Peter;n166555 said:
Regler för att bygga sin egen bosättning i någon sorts ödemark, tror jag. Ark-regler för fredlösa barbarer som har lämnat i öknen för att svälta ihjäl typ

Jepp!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Peter;n166555 said:
Regler för att bygga sin egen bosättning i någon sorts ödemark, tror jag. Ark-regler för fredlösa barbarer som har lämnat i öknen för att svälta ihjäl typ
Det var ju synd.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,409
Location
Umeå
Besvikelsen, gud vilken besvikelse. Jag trodde ju såklart att ni skulle ge ut Conan på svenska.
Jaja grattis till det här då :)
Kanske första steget mot Conan på svenska
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Zoth-Ya;n166558 said:
Besvikelsen, gud vilken besvikelse. Jag trodde ju såklart att ni skulle ge ut Conan på svenska.
Jaja grattis till det här då :)
Kanske första steget mot Conan på svenska
Men Conan funkar inte på svenska. Conan är så mycket Howards användning av det engelska språket till att skapa känsla och det översätter inte till svenska.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,409
Location
Umeå
God45;n166561 said:
Men Conan funkar inte på svenska. Conan är så mycket Howards användning av det engelska språket till att skapa känsla och det översätter inte till svenska.
Jag anser att du har fel.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,971
Location
Ereb Altor
God45;n166677 said:
För att det finns folk som mig som aldrig har läst en enda sida av Howards Conan så det spelar ingen som helst roll för mig vilket språk ett spel om honom och hans värld är skrivet på.

Och säkert en massa andra orsaker, som att ett spel inte nödvändigtvis behöver bygga på romanens litterära egenskaper.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,339
Det viktiga med Conan är väl att det är skrivet med tysk brytning.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Måns;n166681 said:
För att det finns folk som mig som aldrig har läst en enda sida av Howards Conan så det spelar ingen som helst roll för mig vilket språk ett spel om honom och hans värld är skrivet på.

Och säkert en massa andra orsaker, som att ett spel inte nödvändigtvis behöver bygga på romanens litterära egenskaper.
Ah, så det är till för folk som inte läser. Det låter ju lovande.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Vimes;n166683 said:
Det viktiga med Conan är väl att det är skrivet med tysk brytning.
Nah, då är det helt orelaterad Sword & Sorcery som handlar om den Nietzscheanska övermänniskan :p
 
Top