Projektor för projicering av combat grid?

Necross

Swashbuckler
Hej! Använder någon av er projektor för att projicera ett karta med combat grid på spelbordet? Kanske t o m en portabel projektor? Bäst vore med en jätteliten som man kan palla upp på några böcker eller tripod. Behöver isf tips om modell osv.

Måste du inte ha projektorn rakt ovanför bordet eller finns det varianter som är såpass smarta att man kan ställa in perspektiv-förvanskningen?

Annars kan jag rekommendera en e-boksläsare som underlag. Visa en pdf med grids på den.

Måste du inte ha projektorn rakt ovanför bordet eller finns det varianter som är såpass smarta att man kan ställa in perspektiv-förvanskningen?

Annars kan jag rekommendera en e-boksläsare som underlag. Visa en pdf med grids på den.
Oklart! Jag tänker mig att det inte borde vara omöjligt.

E-bokläsare, hur menar nu? Min e-bokläsare är typ 13x20 cm ju, det blir lite väl pluttigt?

Jag köpte en billig liten projektor på Kjell & Company men, jäklar vad högt fläktljudet var. Det var helt outhärdligt så fick returnera den.
Tror tyvärr att man får betala en slant om den ska vara tyst och liten. Har en polare som har en sån rund Samsung-projektor och den är jättebra och tyst, men kostar närmre 10.000 tror jag.

Jo absolut, såna där produkter finns, och det finns inte heller brist på folk som vill lägga ned tiotusentals kr på att bygga om gamla tv-apparater till spelbord, men jag tänkte att en liten tyst projektor kunder vara en mer elegant lösning.
Du kan köpa en begagnad platt tv på 36 tum för 500 spänn och ett bord för lika mycket som du sågar hål i och lägger ribbor under så att skärmen hålls fast. Så det är inte dyrt, men det är en lösning som tar väldigt mycket plats.

Jag har en sån här, men har inte använt den för detta ändamål:
Det där ser ruskigt coolt ut. Verkligen en extremt lokal short throw-projektor! Borde ju kunna vara väldigt användbar just för rollspelsgrejer tänker jag.

Jag försökte se om det fanns några alternativ i samma kategori, men hittade väldigt lite. Alla sökningar ger mig bara mer traditionella projektorer som är gjorda för att projicera längre, typ på väggar och så. Undantaget är typ nån grej som heter Puppy Cube som bara verkar ha funnits som hyfsat dyr indiegogo… EDIT: OK, nu verkar jag hitta lite mer. Sony LSPX-P1 kanske?

(Parentetiskt: Det kan väl inte bara vara jag som minns när Microsoft utannonserade sina Surface-bord som sen inte direkt blev så mycket i praktiken? Och som minns just hur perfekt man tänkte att ett sånt bord skulle vara för rollspel…)

Back