Nekromanti Projekt: Revidera Ereb Altor!

Y Tvetunga

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
34
Location
Sö!Tälje!
Mycket cool och bra idé. Kan inte nån sån där superhacker slänga upp en hemsida om det här? Jag har ingen aning om hur man gör.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
En god idé, om någon är villig att hjälpa till. Försöker jag ser det mest ut som om något kravlat in i monitorn och dött, så jag ger mig inte på det. Under tiden kan du ju alltid kommunicera på annat vis om du vill bidra med något.
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Jag har haft liknande idéer gällande gamla DoD (fast Chronopia), men med tanke på att jag aldrig får tummen ur samt att dettta förmodligen är något som lockar folk mer så skulle jag kunna tänka mig att ställa upp med lite serverplats i form av en wiki (jag måste ju använda min plats till något). Själv har jag aldrig spelat något äldre DoD än Chronopia (förutom -91:an en gång, men det skulle jag nog inte riktigt räkna), men gillar konceptet, så om ni är intresserade är det bara att spana in http://golnar.net/wiki

Kontakta mig om intresse finns...
 
G

Guest

Guest
Detta tycker jag ar en mycket god ide'!

Faktuma ar att gamla klassiksa DoD (tidigt 90-tal) holl mycket god klass, och jag tror det finns ett stort intresse i Norden/Skandinavien for ett aterupplivande.

Jag kanner sjalv inte till nya DoD, men jag ar ingen stor fantast av den sagoliknande och John Bauerska nyans som verkar vara grund for det hela. Lite for mesigt for min smak. Paradoxalt nog ar jag sa pass nyfiken att jag kommer kopa nagra av DoD produkterna for att lasa igenom dem.

Men ditt initiativ ar bra och jag hoppas fa se ett nytt sprudlande DoD igen om nagra ar kanske.
 

Y Tvetunga

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
34
Location
Sö!Tälje!
Jag skulle gärna också göra något åt detta på det nätverk av hemsidor som går under namnet Internet, dock så begränsas jag av att jag är född 1975 och därmed påminner något om ett liggsår och är likaså fruktansvärt dålig på att trolla fram websidor.
Men nån form av mejlkontakt borde till och med jag klara av.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Lysande Vägen

Här är en liten text jag skrev ihop om Lysande Vägen i min version av Ereb. Den är inte helt och hållet komplett, men kan ge en liten översikt om vad som har ändrats.
 
Top