Oh, utförligt! Tackar...
Norr om helm heter det Järvskogen.
Ändrat
Där det står "berg" kan ju vara Rahls-Unbahr och så får lim'alan rahls-unbahrs förra område.
Ett litet problem med det är att det är standard för floder att avskilja provinser (går att ändra på ja) samt att alltid låta floder möta en annan provinskorsning (där tre provinser möts och två av dem skiljs av floden). Anledningen är främst spelmässiga, då floder har påverkan på förflyttning och speciellt attack (det är mycket svårare över en flod).
En lösning då är att göra samma med Lim'Alan som med Nimto, som man ser är Jarladömet Nimto på söder sida om floden (och inte en kvadratmeter norr om) trots att själva staden ligger på norra sidan. Samma sak skulle kunna gälla Lim'Alan och man lägger det på västra sidan (och norra Sunari får den västra delen, en avrunding iofs).
Vidare, ytterligare en smaksak med "Berg". På kartan verkar de bergen norr om Rahls-Unbahr inte särskilt farbara med arméer (som är måttet för vad som ska vara farbart). Det skullet tyda på att man inte kan gå direkt mellan Rahls och Daggbacken, fast jag noterade en väg alldeles öster om bergen nu, så de kanske borde angränsa varandra ändå, det är inte så att man måste gå via Jarla för att ta sig mellan Rahls och Daggbacken, så det ändrar jag nog. (Men det är åtminstone syftet med sådana bergsprovinser.)
Jag tycker det här helt ok om du slänger ihop Targus med "Damarien", det är ju ändå lika dant där och targus är ju ändå en huvudstad.
Ändrat
Öarna utanför chadarian heter Stormön (Den som liknar öland) och Colland (Den andra, södra)
Ändrat (och jag behåller dem nog som en provins (de är nog lite för fattiga för att delas upp) med namnet Stormön & Colland)
Vad har du fått namnet Thukor ifrån i norra Caserion?
Lite av en placeholder, såvitt jag vet heter floden Thukor, men jag kan ha sett fel. Det känns lite fånigt att Mitheraskogen bara ska växa sig större och större, vore det vettigt att dela in den i väderstreck (södra, norra, västra, östra Mithera, kanske ska lägga till "skogen" efteråt också). Det finns inget i Cirefaliermodulen om något namn på området norr om Caserion? (Jag får förhoppningsvis tag i nästan alla moduler imorgon)
Varför finns det bara ett "Södra Drunok"?
Också lite av en placeholder, har inte direkt koll på hur många som bor i Drunok, men jag antar att med tanke på att exempelvis Västmark får 6 provinser så borde Drunok få mer än 3. Eller bor det nästan ingen där? En snabblösning skulle kunna vara att klippa av östra delen av Urag-Ghan och kalla Östra Drunok eller liknande, har Drunok för övrigt några egna indelningar och finns det några vettiga städer utöver Arlon och Urag-Ghan?
Jag har inte spelat EU2 men om orange betyder berg så undrar jag varför Arlon är orange. Det bergiga området täcks ju in av Kraalen.
Orange/Brun är berg, och det är ett fel av mig, så det ska ändras.
Skogspartiet nedanför det du kallar för Södra Sunari heter igentligen just södra sunari men eftersom du redan använt det namnet kan du ju alltid namnge det Hen'aiy vilket är den största alvbosättningen där(Typ héneas huvudstad).
Jag hade också den tanken, borde kalla det Södra Sunari. Tills vidare kan man baka ihop nuvarande Sunari och Södra Sunari, eller finns det någon bra indelning man kan göra där (kanske mellan alvstammarna)?
Jag kan komma med ett namnförslag och det är Stenstodernas dal, det är det enda jag hitta där i kring. Men jag tycker just där ser det avigt ut, det borde nästan kunna tas bort en provins om man flyttar floden lite söderut och förstorar de andra ställerna.
Ok, den provinsen söder om Västerbrygga blir Stenstodernas dal tills vidare (antar att det var den du menade) och jag tar bort det mesta av provinsen mellan Kiaz och Trollhem, ger nog det mest till Kiaz.
En annan lite mer hårdhänt lösning är att göra samma med Västerbrygga som för Nimto och ev Lim'Alan, fast då kommer Soldarna att förlora partiet norr om floden till Fala, och det kanske man inte vill generalisera bort.
Sen har du ett ställe kvar lite längre västerut, ett bergsparti, men där har jag inget förslag. Det heter ju Khrûnbergen och det har du ju kallat efter dvärgfästet där i bergen... men enlig A&S kartan slutar Khrûnbergen ungefär där du har dratt västeragränsen för Khrûn-renk-Roghan. Fast du skulle ju kunna kalla det Khrûnbergen i vilket fall som helst.
Hmm, världskartan verkar ha stavat fel till Khrûn (Krhun istället), men man skulle kunna göra det till ett västa och östra Khrûn. För övrigt tänkte jag ta bort dvärgfästets namn från provinsen (staden i provinsen kommer att heta så istället), som det är borta i Thalamur vid Kholon (renk Ghor Drezin) och Ikham (renk Ghor). Sen ska jag nog slänga in en bergsprovins mellan Soldarn och Västmark så att man inte kan springa fritt därimellan som om hela stället vore fullt med stora pass.
Tackar, du har just gjort kartan bättre