chrull
Stockholm Kartell
”Upptagen med att jaga stora insekter för att skrämmas på särskilt utvalda forumiter”Ah! En ny ursäkt alltså... Vad blir ursäkten nästa år?!![]()

”Upptagen med att jaga stora insekter för att skrämmas på särskilt utvalda forumiter”Ah! En ny ursäkt alltså... Vad blir ursäkten nästa år?!![]()
Jag vill få klart Haragada 2, åtminstone texten, så att vi sedan kan besluta vad vi ska göra med det, hur det ska ges ut etcetera. Eventuellt kan det bli helt färdigt med layout och sådant också.
Det skulle också vara trevligt att komma så långt med vårt namnlösa OSR-rymdspel så att det går att speltesta, och det borde vara görbart.
Rymdspelet har jag bara småfixat med, men det ser rätt bra ut.
Nämen, var visst redan klar med allt! Då går jag i idéide till nästa år.”Säkra” grejer
Förhoppningar
- Vindsjäl. Äventyrsrollspel i en färgstark och främmande värld, med fokus på frihet, upptäckarglädje och kamratskap. Släpps i april.
- Vindsjäl-grejer. Kortlek för förmågor, några utlovade pamflettäventyr, block för rollfoldrar och bandfoldrar, några lite mer omfattande äventyr.
- Blood Feud. Ett story-rollspel om heder, makt och toxisk maskulinitet. Inte skrivet av mig, men jag är med i teamet som ser till att det blir släppt. Kickstarter i februari, släpp under sommaren.
- Ett ännu inte utannonserat story-rollspel. Kickstarter i höst, släpps sent i år eller tidigt nästa år.
- Vindsjäl-häfte med communitymaterial. Upplägget stulet från MBC. Det har redan kommit in lite material, får se om det kommer in mer när spelet väl släpps. Sen har jag en bunt småartiklar, tabeller och äventyr som kan färdigställas och slängas med. Förhoppningsvis får vi ihop något innan året är slut.
Nämen, var visst redan klar med allt! Då går jag i idéide till nästa år.
Hmm, nej, det står ju Kickstarter där, så det var nog ett annat spel jag syftade på. Men det blev skjutet på framtiden (inte författat av mig), och vi slängde ju in Slaying Dragons som extra, så jag räknar listan som uppfylld ändå.Så det icke-utannonserade spelet var spelet om att döda drakar?
Skriva. Här är det projekt där jag ska färdigställa och skriva råtext som ska skickas in. Detta täcker upp vad jag jobbar med till och med februari ungefär, sedan är min skrivkalender tom på bestämda projekt.
Färdigställa och ge ut. Det här är sådant som jag har skickat in, men som kan kräva en del textbearbetning av mig beroende på återkoppling. En hel del av detta ska förhoppningsvis ges ut i år.
- Chock – Fridhems pensionat: En Ond plats, en plats med äventyrsfrön du kan stoppa in i en kampanj som utspelar sig på ett pensionat.
- Miniäventyr till Sagospelet Rymd: Ett av Kickstarter-målen var några miniäventyr från mig som ska bli klara.
- Ett äventyr på engelska: Inte annonserad än, men jobbar på ett spännande äventyr på engelska som jag suttit med senaste veckan som nu mest bara ska läsas igenom och skickas.
Utöver det har dessutom ett internationellt förlag bett mig att pitcha en grej till dem, så planen är att skicka en pitch till dem i nästa vecka. Filar också på en kampanjidé till ett annat spel jag jobbat med där det ska filas och kanske börja skrivas på, men det återstår att se.
- Kutulu – Mardrömmar i Amerikat: Fyra äventyr till Kutulu, som @krank skrev om ovan, som nu börjar närma sig att ges ut!
- The Troubleshooters – Fabulous: Ett quickstart äventyr i Swinging Sixties London som lär bli helt fab!
- Ett annat äventyr på engelska: Inte heller utannonserat, men ett som har varit en long time coming, men där jag skickade in ett nytt utkast innan julen, så får vi se hur det rör på sig.