tja..
Om dina spelare säger emot dig angående regler tolkning så ser jag bara två alternativ 1. antingen så gäller SLs tolkning oavsett vad reglerna säger. 2. alla i gruppen beslutar vad som de tycker är en lämplig tolkning.
Är det världen dina spelare klagar på så håller jag med ett av svaraen (kommer inte ihåg vilket, men att SLs värld kanske inte stämmer över räns med EONs).
Några tips som vi i vårat gäng kör med:
1 lita på SL, stämmer inte beskrivningen helt med naturlagarna t.ex spelarna skulle gå över en spång, ca 5-10m lång och ca 5 cm tjock. Det kom mycket protester över att den inte skulle hålla för flera fultrustade krigare.... min respons var att det är bara att gå för vill SL att RP skall ramla ned så spelar det ingen roll hur tjock spången är och vill inte SL att RP skall rasa i så håller den hur tun den än är....
2. Vi spelar i en annan värld än EONs och alla spelare vet att världen inte är färdig utan att den byggs på vart efter ( även med spelarnas för slag.. t.ex en an mina spelare säger att han går till värdshuset "svarta hållet" (det fans inte då) och alla spelare börjar att beskriva hur världshuset ser ut. sedan blir det väldigt väl besökt...)
3, Ibland så struntar vi i vad regler säger pga att det skall bli roligt. Det är ju meningen att alla som deltar i spelet skall komma ihåg det som en upplevelse, oavsett hur det gick till, oavsett vad reglerna säger.
4. Om ni gör som vi att alla är spelare är SL någon gång ( vi varierar vem som är SL även i samma kampanj) så HÄMNAS ALDRIG..... kom ihåg det för annars blir det bara hämd på hämd. Dör en RP så dör den, även om det kan se ut som att SL ville döda den.