Varulv Prinsessan Magicas och prins Fiskes följen - Spelet är över

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Lite som ett varulvsspel där varje deltagare själv får välja om den ska vara varulv och se till att inte bli utröstad - eller bybo med uppgiften att hitta ulvar! Undrar om det skulle vara genomförbart?
Kul idé! (Mot designbordet!)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det här var ett kul spel och det var som trevligt att inte ha SÅ mycket att behöva kasta hjärnan mot så det gick att hålla ett laidback spelande :) Sedan vill jag tro att det hade varit mycket svårare att försöka synka någon "samvinst" med en femte spelare med i leken. Hursomhelst, Tack tack för spel!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Det här var ett kul spel och det var som trevligt att inte ha SÅ mycket att behöva kasta hjärnan mot så det gick att hålla ett laidback spelande
Det var en del av planen. Lite mer relaxavdelning, lite mindre adrenalin.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Så hur såg den ut i ditt huvud? 😀
Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Brygger/Kök/Visthusbod som 3/4 favvoplatser. Hon borde beskrivits som ett matvrak men det stannade i mitt huvud.
Fängelsehåla. Hon borde beskrivits som grym

Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Duvslag/Stall. Stall borde väl vara uppenbart, men borde beskrivits som djurvän.
Smedja. Borde beskrivits som händig.
Kapell. Plikttrogen hade väl kunnat broderas ut.

Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Bageri/Stora salen. Gillar fest och sötsaker borde stått nånstans.
Park/Lavoratorium. Hade kunnat skriva att hon gillar att umgås med människor i intima miljöer?

Så det var ju lite surt satt jag inte tänkte efter ordentligt förrän nu.
Förmågorna att jämföra platser borde kanske moddats också. Det är väldigt vanligt att man får 1-2 ledtrådar för varje plats.
Hur tänkte ni spelare?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nu är jag inte riktigt med här, varför borde han blivit diskad?
/Trög
Ok jag överdrev lite (kanske för att få reaktion).
Han å fjodor kanske skulle fått en lättare varning då de gjorde emojer i det andra följets tråd även fast du skrivit att det ej fick göras.

Jag landade ju i (det löjliga) att vårat följe skulle satsa på att göra bättre ifrån oss än det andra. Min konspiratoriska hjärna rasade vidare då på att eftersom vårat gäng körde på samarbete tänkte jag att Martin gjorde allt han kunde för att sabotera för sitt följe så att det skulle bli enklare för hans polare fjodor…

Ja ja jag vet att jag smider galet här nu…eller…?

Det gällde alltså den lilla larvsaken om emojjisarna (förstår inte riktigt vitsen med den regeln).
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Det gällde alltså den lilla larvsaken om emojjisarna (förstår inte riktigt vitsen med den regeln).
Äsch, formulerade jag mig så dåligt alltså. Det är ju folk som inte deltar i spelet som inte får posta eller reagera på inlägg. Spelarna själva får köra så mycket smileys de vill.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Brygger/Kök/Visthusbod som 3/4 favvoplatser. Hon borde beskrivits som ett matvrak men det stannade i mitt huvud.
Fängelsehåla. Hon borde beskrivits som grym

Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Duvslag/Stall. Stall borde väl vara uppenbart, men borde beskrivits som djurvän.
Smedja. Borde beskrivits som händig.
Kapell. Plikttrogen hade väl kunnat broderas ut.

Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Bageri/Stora salen. Gillar fest och sötsaker borde stått nånstans.
Park/Lavoratorium. Hade kunnat skriva att hon gillar att umgås med människor i intima miljöer?

Så det var ju lite surt satt jag inte tänkte efter ordentligt förrän nu.
Förmågorna att jämföra platser borde kanske moddats också. Det är väldigt vanligt att man får 1-2 ledtrådar för varje plats.
Hur tänkte ni spelare?
Det var i all den här härliga röran jag stallade helt och inte fick ihop det med allt.
Jag håller inte med Empi om att det var chill å lättförståeligt att tro sig veta vilken plats som skulle vara smartaste valet i det här upplägget. Visst vi hade en väldigt lugn resa pga att vi samarbetade men det var just samarbetet som gjorde det lugnt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Äsch, formulerade jag mig så dåligt alltså. Det är ju folk som inte deltar i spelet som inte får posta eller reagera på inlägg. Spelarna själva får köra så mycket smileys de vill.
Men inte i det andra följets tråd väl?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ett litet straff kan de väl få…snälla…
Vi kan ju olocka bort emojisarna om du vill men det var ju en reaktion på att någon annan nämnde mig så det är väl nästan än värre isf 😊
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Brygger/Kök/Visthusbod som 3/4 favvoplatser. Hon borde beskrivits som ett matvrak men det stannade i mitt huvud.
Fängelsehåla. Hon borde beskrivits som grym

Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Duvslag/Stall. Stall borde väl vara uppenbart, men borde beskrivits som djurvän.
Smedja. Borde beskrivits som händig.
Kapell. Plikttrogen hade väl kunnat broderas ut.

Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Bageri/Stora salen. Gillar fest och sötsaker borde stått nånstans.
Park/Lavoratorium. Hade kunnat skriva att hon gillar att umgås med människor i intima miljöer?

Så det var ju lite surt satt jag inte tänkte efter ordentligt förrän nu.
Förmågorna att jämföra platser borde kanske moddats också. Det är väldigt vanligt att man får 1-2 ledtrådar för varje plats.
Hur tänkte ni spelare?
Jag var inte helt ute och cyklade, 3/4 på feodora, 2/4 på de andra.

Min största miss var att inte inse att jag bara fick info om min information utan jag trodde siandet gav var sällskapet skulle få mest information men det verkade ingen reagera på som tur va 😁
 
Top