Varulv Prinsessan Magicas följe - Timme 3

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
XyasParl
Martin3Park
BasenanjiLavatorium
LukasLavatorium
VimesLavatorium

Magicas följe har demokratiskt (återigen) bestämt sig för att besöka Lavatoriet.

Xyas:
  • Skador blir det ibland här, jodå. En gång snubblade en tjänare på en tvål och Wilhelmina skrattade så hon slog huvudet i en vägg och behövde plåstras om.
Martin3:
  • Tjänare på väg till lavoratoriet med vinflaskor är ingen ovanlig syn när Wilhelmina vill bada. Eller tjänare som eskorterar sällskap åt henne...
  • Wilhelmina tror hon är diskret, men alla här vet att hon träffar många hovmän här för att förlusta sig.
Basenanji:
  • Ibland är någon blyg att visa sig naken bland de andra som badar, men Feodora brukar komma på någon nidvisa som får alla att skratta och se glöms blygheten liksom bort.
Lukas:
  • Ingen kunskap.
Vimes:
  • Gisela är noga med hygienen efter sina strapatser till häst, men brukar kräva att få bada ensam. Så har hon bud som väntar får man glatt vänta utanför.
Kunskapsräknaren blir alltså:


Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 3Kunskap: 2Kunskap: 8

Rundan slutar kl 21 på onsdag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Nu måste vi börja hitta grejer på skogsmulle-Gisela. Parken? Stallet? Duvslaget?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Lukas din skurk!
Jag blev förvirrad över svaret och gick nu tillbaka och upptäckte att jag inte alls siade Lavatorium utan pinsamt nog siade bageri och Visthusbod och sedan mindes fel :/

Jag förstår att det här ser dåligt ut, så jag är helt på om ni inte litar på mig ifrån och med nu.
Jag siade iallafall Parken och Bryggeri och då var Bryggeri bättre.

Jag misstänkte att Basse skulle fortsätta pressa för parken och var nyfiken om den självklara platsen för min kunskap skulle vara bra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Snackar du goja igen, Lukas. Då röstar vi ut dig nästa runda.

Okej, har någon förutom Lukas siat Parken, Stallet eller Duvslaget? Vad har ni fått fram.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Typiskt! Nu ligger vi dessutom under mot Fisklaget! :/

Nä, kan vi nu alla rösta på Parken? Jag tror att den platsen ger flest poäng/sessa.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag hade inte tid att vara med i uppslutning igår men jag raporterade redan igår att jag hade siat parken (#3). Jag får känslan av att vara kraftigt motarbetad just nu. Antingen har vi slutat gå tillbaka och läsa inläggen tidigare i tråden eller så har folk somnat bakom ratten eller så vill folk ställa till det för andra, ingen av dom anledningarna är bra anledningar...

För att vara extra tydlig:
Smedjan och Parken ger lika mycket.
Stallet ger mindre än de andra två.


Röst: Parken
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Basenanji, din sumprukare, har du siat duvslaget, parken eller stallet? Just nu känns det som du röstar på parken av andra anledningar än Laget™
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag är ingen sumprunkare! Jag är snel hest.

Jag har siat och förstått att jag lär mig mer av lavatoriet än fängelset. Visthusboden, stallet, bryggeri och bageri är inget för en gycklare med min kompetensprofil.

Fasen vad ni vill rida på sianden! Jag tycker att vi snarare ska försöka lista ut vilka platser som ger oss mest utifrån fluffet. För ni har väl inte missat att vår SL (som har facit) själv använder sig av fluff?!

Jag misstänker att ni använder sianden som ett argument för att ni ska få genomföra era sidouppdrag!

Usch och fy!

Nä, nu packar vi picknick-korgarna och samlar tankarna i den fridfulla parken!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag får känslan av att vara kraftigt motarbetad just nu.
Inte jag! Jag är på din sida! Kom så går vi ut i den sköna parken och ser när Gisela fäller en dovhjort medan Feodora får slippa ifrån den unkna lukten av kulturellt snobberi inne i slottet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Alltså Basse. Visst verkar fluffet vara betydelsebärande, men om vi kollar hur vi kan argumentera för olika platser är ju fluffmotiveringarna mycket lättare att fudgea än motiveringar baserade på siande. Fluffmotiveringar kräver bara kreativitet och fantasi, medan siandet ger oss hårda fakta. Lukas har t.ex. ljugit (medvetet eller omedvetet) i förra rundan när han motiverade Lavatoriet. Hade han motiverat det utifrån fluff så har han liksom inte lovat något utan bara presenterat en hypotes som kanske eller kanske inte stämmer.

Det enda jag vet just nu är att vi inte ska gå till bageriet eller bryggeriet (både mitt och ditt siande talar emot det). Vi tror att vi kommer få info om Gisela i parken, stallet eller duvslaget.

Martin har lovat att parken ger mer än stallet. Och du har sagt att stallet inte ger så mycket. Alltså verkar parken vara vettigast. Men anledningen till att det blir parken och inte stallet eller duvslaget har ju att göra med siandet. Det är inte så att vi väljer parken framför de andra p.g.a. fluff.

Så.

Röst: Parken
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
(sen tror jag eventuellt att min förmåga - "diplomati" - borde kunna generera mer info i duvslaget än i parken, men men)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
(sen tror jag eventuellt att min förmåga - "diplomati" - borde kunna generera mer info i duvslaget än i parken, men men)
Nej lilla duvan inte bråka nu. Se, här får du också ett frö. Så så var snäll nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
(såhär: jag menar visst att det verkar vettigt att försöka spela strategiskt på fluffet. Nu behöver vi info på skogsmulle-Gisela, alltså pratar vi om vissa platser som vi tror passar henne, men när vi ska välja vilken av dessa vi ska till så verkar det vettigt att nyttja siandet)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det är inte så att vi väljer parken framför de andra p.g.a. fluff
Jo det är det väl?

Vi vet ju tex hur sessornas Tinderprofiler ser ut? Och då kan vi dra slutsatsen att en park passar tex Feodora bättre än ett fängelse.

Sedan kanske jag läser in för mycket i Feofloxx' fluffsvar, men nog verkar det finnas nån sorts logik här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jo det är det väl?

Vi vet ju tex hur sessornas Tinderprofiler ser ut? Och då kan vi dra slutsatsen att en park passar tex Feodora bättre än ett fängelse.

Sedan kanske jag läser in för mycket i Feofloxx' fluffsvar, men nog verkar det finnas nån sorts logik här.
Så tolkar jag det iaf. Vi vill ha info om Gisela. Hon gillar djur och natur. Det betyder att det finns tre givna ställen för henne: stallet, duvslaget och parken.

När vi väljer vilken av dessa tre vi ska gå till är det inte fluffet som avgör (fluffet har avgjort att det är de här tre som verkar rimligast). Du har siat att stallet inte ger dig så mycket, Martin har siat att parken ger honom mest. I övrigt har vi ingen siarinfo om de här platserna. Alltså röstar vi parken.

Tycker det är så tydligt det kan bli.
 
Top