Varulv Prinsessan Magicas följe - Timme 1

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag har fått för mig att @Feuflux nämnt att kunskapsinhämtning kommer ske om rätt yrke/förmåga finns i rätt område men det kan varit jag som dragit den slutsatsen själv.
Jag har försökt göra lite logiska slutsatser och tror följande:

Platser där det är mest sannolikt att vi hittar information om de olika prinsessorna (rankat plats till prinsessa, så alla platser har exakt 1 prinsessa, baserat på beskrivning):
FeodoraGiselaWilhelmina
BageriSmedjaDuvslag
BryggeriStallPark
VisthusbodFängelsehålaStora Salen
KökLavatoriumKapell

Platser där förmågan triggar (alla yrken/förmågor har fått markerat de 3 troligaste platserna för det yrke/förmågan, inklusive de vi inte har valt. Inom parentes ses antalet förmågor/yrken som vi har på den platsen):
Bageri (2)KroppskontrollKockMunk
Bryggeri (1)BrygdKock
Duvslag (2)DiplomatiObemärkt
Park (3)InspireraStridGycklareHärold
Smedja (2)StridHäroldSmedVäpnare
Stall (4)KroppskontrollStridObemärktFältskärSmedVäpnare
Fängelsehåla (2)DiplomatiStridFältskär
Kapell (3)InspireraGycklareMunk
Kök (2)BrygdKockVäpnare
Lavatorium (2)KroppskontrollSmedObemärkt
Stora Salen (4)DiplomatiInspireraGycklareHärold
Visthusbod (3)BrygdFältskärMunk
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Jag har fått för mig att @Feuflux nämnt att kunskapsinhämtning kommer ske om rätt yrke/förmåga finns i rätt område men det kan varit jag som dragit den slutsatsen själv.
Varje plats har per prinsessa en lista över yrken/färdigheter som ger kunskapspoäng (med flufftext). De som matchar er gruppsammansättning får ni poäng för.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jaha, jag vet inte hur det är med er, mwn jag har iaf skickat in förmågeanvändning denna runda.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag kommer använda mina förmågor på smedja, stall och park.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Nu har jag precis dragit av mina sianden. Jag har konsekvent gissat på platser som jag spontant inte tror att min gycklare kommer komma så långt med. Typ: "Vad är sämst av Helvetet eller Purgatoriet?"

Sedan får vi se!
 
Top