Nekromanti Prinsessan Heloise

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
luddwig said:
Jag funderar på att bygga en eller ett par kortare äventyr kring prinsessan Heloise men saknar några pusselbitar. Hon är alltså dotter till Storkungen (eller möjligtvis till Anumilas i Eremitens Sista Önskan) och vill ta makten från Durand men framgår det någonstans vilken relation Heloise har till sin far? Står dom varandra nära eller har hon mer eller mindre tvingats i exil i Uhl-Rhendoria? Har Storkungen något namn? Finns det en beskrivning av borgen Cair Ulin? Nog för att jag kan hitta på själv men om någon redan funderat på eller skrivit om detta så skulle det kunna bespara mig lite jobb tänker jag. :gremsmile:
Ja, det där är bra frågor... jag har ju naturligtvis mitt privata svar till allt det där, men håller det öppet för att inta sabba kreativiteten (som i den här trådan).

Tanken med Fjärran dalar var att man skulle kunna placera dem i vilken kampanj som helst. Eller nästan i alla fall. Så därför är allt utanför dalarna (och även i) diffust och flytande. Jörgens version av omvärlden är till exempel annorlunda än min version. Men lika "officiell". För att det inte finns en officiell version. :gremwink:
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Kan du ge exempel på era "meningsskillnader" om världen? Bara för inspirationens skull? :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
I korthet är Jörgens grejer (oftast men inte alltid) mer Drakar och Demoner, svensk OSR, medan jag är mest inspirerad av grejer som Dungeons & Dragons- och Tunnels & Trolls-OSR. Fast jag vet inte om han håller med. :gremsmile:

Han har i alla fall hittat på saker utan att fråga mig i sina alster. Och det är som det ska vara.

Sen har jag inte velat skapa en enhetlig spelvärld a la Ereb Altor. Mitt ideal är snarare modulerna till tidiga amerikanska spel.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Arfert said:
I korthet är Jörgens grejer (oftast men inte alltid) mer Drakar och Demoner, svensk OSR, medan jag är mest inspirerad av grejer som Dungeons & Dragons- och Tunnels & Trolls-OSR. Fast jag vet inte om han håller med. :gremsmile:
Det är precis den känslan jag fått när jag tittat på dem också.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
565
Location
Videnmark
Arfert said:
I korthet är Jörgens grejer (oftast men inte alltid) mer Drakar och Demoner, svensk OSR, medan jag är mest inspirerad av grejer som Dungeons & Dragons- och Tunnels & Trolls-OSR. Fast jag vet inte om han håller med. :gremsmile:
Det stämmer. Jag var ju lite för ung för att vara med riktigt från början och hakade först på rollspelståget i mitten av 80-talet. Jag har däremot läst mycket av tidiga amerikanska OSG även om jag inte (av förståeliga skäl) har kunnat ta det till samma plats i mitt hjärta som Drakar och Demoner och Mutant.
 
Top