Nekromanti Prestigeklasser

ForgottenRealms

Veteran
Joined
17 Jan 2002
Messages
140
Härligt! Jag är lite sugen på en Shadowdancer själv, men väger mellan den och Invisible Blade. Invisible Blade är ju lite mer offensiv, och kanske mer användbar i strid.

Kan du beskriva lite mer i detalj hur du använder din Shadowdancers specialförmågor och hur dom ger dig fördel i spelet?

Jag ser mig en Shadowdancer framför mig som någon som är extremt svårfångad, och kanske den perfekta räddaren i nöden om någon hamnar i fångenskap eller om man ska hämta något som är i väl förvar. Att kunna teleportera sig mellan skuggor är ju otroligt tufft. Vad mer har den som är unikt för klassen?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Livräddningsförsök …

Jag har brutit ut en deltråd som var mestadels OT för att försöka rädda ursprungstråden (om det inte redan är försent).
 

Zawoud

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
131
Location
Stockholm
Glöm inte Duelist för Rogues, om du vill kunna slåss lite mer utan att bli en våt fläck på mattan.
 

ForgottenRealms

Veteran
Joined
17 Jan 2002
Messages
140
Det är helt klart en intressant klass, dock så tror jag nog att Invisible Blade och Shadowdancer passar bättre in på min karaktär.

Har du själv spelat en Duelist?
 

Zawoud

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
131
Location
Stockholm
Jadå, det var mest för fullständighetens skull. Duelist är i min mening en bättre prestigeklass för rogues eller barder än för fighters.

Jag har inte spelat någon, men en bard i en gammal kampanj hade långt framskridna planer på att ta den och vår nuvarande rogue siktar också på en karriär som duelist. Han är rätt mycket en akrobatisk (tumbling) rogue, så det passar bra.

Men shadowdancer är också en bra klass. Har aldrig sett någon i praktiken dock. Invisible blade känner jag inte till.
 
Top