Nekromanti Pre-alfa-test av Droidprat

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Alfa 7 av Droidprat

Jepp, har sett den där också.

Misstänker också att den kräver internettillgång, måste vara därför den kraschar för mig vid uppstart nu.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Droidprat v0.8 - Nu utan (lika många) kraschar!

Efter några dagars paus tog jag äntligen och fixade dom allvarligaste buggarna. <div>
</div> <div>Det funkade för mig att installera och starta från nedanstående länk, utan att den kraschade. </div> <div>
</div> <div>Den ska inte heller krascha om den inte har tillgång till internet. </div> <div>
</div> <div>Tangentbordet ska inte poppa upp automatiskt när man öppnar programmet längre, och förhoppningsvis ska inte "Skriv meddelande..."-texten i textrutan dyka upp hela tiden.
<div>
</div> <div>Droidprat v0.8 finns att hämta här: </div> <div>http://uploadbin.net/a05cd50eb054102e9f5b6c2d9a7ea7cd/Droidprat-0_8.apk </div> </div>
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
432
Location
Jönköping
Re: Droidprat v0.8 - Nu utan (lika många) kraschar!

Funkar bra på min HTC Desire med Froyo. Första gången jag lämnade settings-skärmen fick jag dock ett exception och appen stängdes. Men nu funkar den utan problem.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Droidprat v0.8 - Nu utan (lika många) kraschar!

Tack för infon!

Kraschen beror nog på att jag inte riktigt hanterar uppdateringar av inställningarna på ett bra sätt. Måste fixa det också nån dag.
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
432
Location
Jönköping
Re: Droidprat v0.8 - Nu utan (lika många) kraschar!

  • Jag skulle vilja se en tidsstämpel för varje inlägg. Typ i grå text efter namnet så det inte stör för mycket.
  • Även en laddar-ruta när appen startas. Den tar ett par sekunder att dra igång på min mobil.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Droidprat v0.8 - Nu utan (lika många) kraschar!

Tidsstämpel kommer snart, det funkade dåligt på bakändan förut så det har inte känts så meningsfullt. Men det blir likadant som på Kallpraten, ljusgrå text uppe till höger.

Laddningsruta kan jag väl slänga in, nån default progress-snurra eller nåt tills jag lyckats skrämma en designer att kludda nåt.

Trodde det bara var min Galaxy Mini som ritade strecken konstigt på grund av för dålig upplösning. Där syns en del inte alls snarare. Får kolla på det, men det är en del av default-designen på listor så jag vet inte hur mycket jag kan påverka det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Funkar fint på rootad Nook Color (Android 2.2).

http://flic.kr/s/aHsjuFMfL9

<- screenshots.

Jag skulle vilja att man kunde ha tangentbordet framme hela tiden. Nu känns det mest jäkligt "hoppigt" när det ska fram och tillbaks... Och så vill jag ha en större "ändra inställningar"-knapp, delvis för att nookens annars skitbra skärm inte är så skitbra just i hörnen...

Men som sagt, funkar fint. Tumme upp! =)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nice, ser ju bra ut på stor skärm. Så bra som det kan vara när det är jag som gör "designen" iaf.

Ska lägga till en inställning så man kan låta tangentbordet vara uppe hela tiden. Tror inte det är så praktiskt på en liten skärm, framförallt om man bara vill läsa.

Konfigurationsknappen kan vara knepig att träffa på andra devices också. Måste nog göra den lite större, och skulle vilja ha lite snyggare ikoner rent allmänt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Gardener said:
Nice, ser ju bra ut på stor skärm. Så bra som det kan vara när det är jag som gör "designen" iaf.
Har hittat ett par buggar, men åtminstone den ena kan bero på Better Keyboard snarare än Droidpraten.

Bug 1: När jag skriver ett meddelande, och skickar det, och sedan ska skriva nästa - då uppdateras inte textrutan medan jag skriver. Jag blir tvungen att klicka på textrutan när jag vill att den ska uppdatera sig. Svårt störande. Tyvärr verkar det som om jag är fast med Better Keyboard åtminstone för tillfället; jag lyckas inte få tillbaks originaltangentbordet och har inte fått nåt annat att funka.

Bug 2: När jag roterar vyn så ändras inte bredden, utan jag får en liten fyrkant mitt på widescreenskärmen som är droidpraten, med stora svarta fyrkanter på vardera sida. Det kanske är medvetet dock, för att raderna inte ska bli oläsligt långa?


//Krank, som funderar på att lära sig programmera till Android i sommar eller så
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
krank said:
Bug 1: När jag skriver ett meddelande, och skickar det, och sedan ska skriva nästa - då uppdateras inte textrutan medan jag skriver. Jag blir tvungen att klicka på textrutan när jag vill att den ska uppdatera sig. Svårt störande. Tyvärr verkar det som om jag är fast med Better Keyboard åtminstone för tillfället; jag lyckas inte få tillbaks originaltangentbordet och har inte fått nåt annat att funka.
Tror det händer på min Galaxy Mini också, men jag har ingen aning om vad det kan bero på.

krank said:
Bug 2: När jag roterar vyn så ändras inte bredden, utan jag får en liten fyrkant mitt på widescreenskärmen som är droidpraten, med stora svarta fyrkanter på vardera sida. Det kanske är medvetet dock, för att raderna inte ska bli oläsligt långa?
Inget som jag har valt själv iaf, men det går säkert att ställa in. Tror inte jag provat, eller gjort något speciellt för, landscape-läge.
 
Top