Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
För mig känns översta bilden inte som något som borde ha #fricastyle, saknar etnomarkörer (som de två andra kan sägas ha, typ), klädesplag av afrikanskt snitt, eller den typen av (ofta färgglad) mönster som det känns mycket fricastyle har.

Fast det är ju bara jag.
Ja, det är bara du 😉
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Mattias Westermark är en Neotech-entusiast och har knåpat ihop de här koolu bilderna. Bilderna föreställer peeps med fricastyle i PRD. Det är riktigt snyggt, känns verkligen Neotech och är inspirerande för den kommande modulen om östra som just nu heter E-FRICA. Fler av hans bilder finns att se på Neotechs nya Discord-server: https://discord.gg/VsgNTgWMsm
Sjukt snygga bilder. Bästa jag sett. Wow :oops:
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Ja, tänk om de skulle ingå i den tryckta produkten?!🙄
Syftar du på den kommande produkten E-FRICA? Bilderna kommer inte att förekomma där. Alldeles oavsett annan diskussion om AI-konst i böcker (som är komplicerad, alltid slutar med bråk och är OT för denna tråd) så gestaltar ju bilderna Frica-falanger i settingen PRD, vilket är en helt annan kontinent än E-FRICA. Men visst är de ruskigt snygga!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Det skulle förstås vara DJUPT omoraliskt, men rent estetiskt skulle det funka.
Jag förstår inte syftet med att fiska efter konflikter på detta sätt? Du har redan spridit rena lögner om min ståndpunkt i andra trådar, räcker inte det?
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
Jag förstår inte syftet med att fiska efter konflikter på detta sätt? Du har redan spridit rena lögner om min ståndpunkt i andra trådar, räcker inte det?
Bilderna ovan visar att AI kan ge oväntade och intressanta bilder. Anklagelserna om ”rena lögner” stämmer inte. Jag tror inte att vi kommer längre än så.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Hoppla Kerstin, där gick det undan.
Nu har jag läst tråden om AI-bilders baksida, jag editerar mitt inlägg (som handlade om att ha med bilderna i en neotech-utgåva) och säger ingenting istället.
Märker att ämnet är komplext med både fördelar och nackdelar som inte ska diskuteras i denna tråd

/Peace
 
Last edited:

Ortoceratite

Veteran
Joined
25 Dec 2022
Messages
4
För mig känns översta bilden inte som något som borde ha #fricastyle, saknar etnomarkörer (som de två andra kan sägas ha, typ), klädesplag av afrikanskt snitt, eller den typen av (ofta färgglad) mönster som det känns mycket fricastyle har.

Fast det är ju bara jag.
Det är jag som promptat bilderna och jag håller med - 'Fricastyle eller andra stilar är inte på alla bilder - jag gör bilderna till min egen spelgrupp, för att visa folk de träffar i spelet. Sedan upplevs ju AI fortfarande som kontroversiellt. Jag gissar det kommer sluta vara det så småningom. Alla bilder jag lagt upp har efterbehandling och retuschering i Photoshop och det har tagit rätt lång tid att få till både promptar och efterfix, så jag är nöjd med det estetiska även om det är med AI-assistans. Mer tid än att sno något från nån pinboard på på pinterest i alla fall, och jag gillar den fotografiska estetiken.
 

Attachments

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Det är jag som promptat bilderna och jag håller med - 'Fricastyle eller andra stilar är inte på alla bilder - jag gör bilderna till min egen spelgrupp, för att visa folk de träffar i spelet. Sedan upplevs ju AI fortfarande som kontroversiellt. Jag gissar det kommer sluta vara det så småningom. Alla bilder jag lagt upp har efterbehandling och retuschering i Photoshop och det har tagit rätt lång tid att få till både promptar och efterfix, så jag är nöjd med det estetiska även om det är med AI-assistans. Mer tid än att sno något från nån pinboard på på pinterest i alla fall, och jag gillar den fotografiska estetiken.
Ser att du fick till hunden bra på den bilden denna gång, riktigt snyggt. Även virrglasen blev ju riktigt bra. La du till effekten på virrglasen i efterfixen?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,469
Location
Stockholm
Jag tycker att det svåraste med AI-bilder är att få till fula bilder. Fula - som i foton tagna av en dålig fotograf med en kass kamera, tex. Det blir alltid för snyggt! För bra ljus, för bra komposition, för bra färger.

Med senaste midjourney-versionen har det dock blivit lättare. I synnerhet om man använder nya weird-parametern, och kanske drar upp chaos en del.

För jämförelse:

Här är några VtM-vampyrer gjorda med prompten full body photo of a membrer of the ”Vampire the Masquerade” Clan {olika klaner} shot with a disposable camera at midnight. --ar 2:3

IMG_0969.pngIMG_0971.pngIMG_0972.png
Och här är samma prompt fast jag har slängt på —style raw --weird 1450 --chaos 67
IMG_0936.pngIMG_0937.pngIMG_0933.pngIMG_0928.png
Summa summarum: Mycket lättare att få fram bilder som inte känns som arrangerade studiofoton.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Så jag snickrar på en SW-kampanj och vill AI-generara lite bilder på rymdskepp, aliens och (kanske) SLPs. Vilken AI ska jag använda?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
MidJourney framstår som den kreatives val. 90% av det man ser från Stable Diffusion saknar "energi" i kompositionerna, och då menar jag inte de oändliga bilderna på kvinnor i olika stadier av avklädning som bara står rätt upp och ner på bilden, ofta medan de ger märkliga handsignaler.
 
Top