Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Dags för mina egna AI-grejer för en gångs skull! Min nya vampire-rollperson, som mortal och vampyr. Hon är en överambitiös men samtidigt misslyckad medlem av italiensk-amerikanska maffian som kämpar mot vad hon upplever som de förlegade könsrollerna och taktikerna inom organiserad brottslighet. Photoshopping krävdes för att polera ärren och få till det blinda ögat; eftersom hon fortfarande verkar fokusera på något tänker jag mig att hon inte är 100% blind på det.

Alice.pngAlice_vampire.png
 
Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Midjourneys nya style reference (eller ny och ny, ny-lätt att använda) är så jäkla fräck.

slumpade fram denna bild med prompten ”A bottle of schampoo —style raw”
IMG_4484.png
Sen använde jag den som stilreferens för en massa olika bilder. Till exempel:

photo of a woman. A glass of wine. A ring of gold
IMG_4493.png

a two-handed sword
IMG_4492.png

Full-body photo of a woman --ar 59:78
IMG_4494.png

A weird and horrible grimore
IMG_4491.png
 
Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Jag har ett lite problem. Hur beskriver man sin "process" utan att det blir helt snurrigt? Alltså hur man gör för att komma fram till en bild?

Ta den här som exempel. "Manga drawing of a mecha in combat"
a50da13d-3dc4-474a-93ea-97be1052cb11.jpg
Den hade den här bilden som style reference
"Banner image with the text "BRAND-SAFE AI CONTENT CREATION”
onebluecandle_Banner_image_with_the_text_BRAND-SAFE_AI_CONTENT__bfaa2bd1-d17e-4aec-bab7-8839bc...jpg
Den bilden var i sin tur en upscale av samma bild i mindre upplösning:
0_1.jpeg
Och DEN bilden var en (av många) variationer av den här:
"Banner image with the text "BRAND-SAFE AI CONTENT CREATION"
onebluecandle_Banner_image_with_the_text_BRAND-SAFE_AI_CONTEN_03297746-efc0-4c82-85bb-3fb93ea1...jpg
... som i sin tur hade den här som style reference:
"AI CONTENT ADVISORS"
onebluecandle_AI_CONTENT_ADVISORS_--ar_34_--style_raw_--sref__f9dc2bb8-d77d-43de-a6d2-52c20be5...png
... som var en remix av
"Photo of a small woman in a DKV. Purple pink and a pop of yellow"
onebluecandle_Photo_of_a_small_woman_in_a_DKV._Purple_pink_an_4dc00b8a-e941-4c46-874c-555b4fc7...png
som var en remix av
"Photo of a small woman in a DKV"
onebluecandle_Photo_of_a_small_woman_in_a_DKV_--ar_34_--style_355527a3-f0c0-4cb4-bddc-c9407c10...png
.... som slutligen hade den här som style reference
"Three geometric fields in different colors"
0_1.jpg

Ni fattar vad jag menar? Hur pratar jag ens om detta på ett sätt som inte verkar helt förvirrat? Det kanske iofs ÄR förvirrat. Första bilden är genererad i februari, och mechan är från i fredags. Kan inte påstå att det funnits en sprikrak linje. Inte som att jag tänker MU SKA JAG GÖRA EN BILD PÅ EN MECHA och börjar generera "the geometric fields.."
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
950
Location
Uppsala
A Zulu warrior woman fighting against British soldier zombies, 1879

View attachment 17369

Kunde inte det här blivit film, istället för den förljugna jävlar "Warrior Queen"? Tar hellre ren fantasy om de ska förfalska historien så, men snälla, ge mig Afrika-stuff!
Du får göra en grafisk novell i alla fall eller en serie!
 
Top