Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,462
Location
Helsingborg
bloodthornes.jpg

Här är min nästa rollperson: Bloodthornes. Jag förde samman tre bilder till grupp-porträtt, därav är ljuset lite konstigt.

Stable Diffusion, Crystal Clear XL model
Nämnde "skor" för att få ett helporträtt.

Jag gick igenom tråden för att hitta lite prompts för att få fram serieteckningsstilen. Jag gillade verkligen stilen som @Ondsint roBot fick fram på sin älva så jag använde det som utgångspunkt. Vet inte om Wendy Froud faktiskt gjorde något, annat än att jag fick sätta dit ett par "alvöron" och "horn" som negativ prompt.

Vänster
bloodthorne, fantasy, fat man, brawny, male, grim look, boots, large beard, white shirt, brown vest, 30 years old, (full portrait:1.5), black and brown hair, white background, Wendy Froud style

Mitten
bloodthorne, fantasy, fat woman, soft shoes, 30 years old, (full portrait:1.5), brown and gray hair, white background, Wendy Froud style,

Höger
fantasy, scrawny bard, male, smiling, drunk, high boots, 25 years old, lute, (full portrait:1.5), blond and brown hair, white background, Wendy Froud style

Negativa prompts
elven ears, pointy ears, horns, four ears, beautiful, anime, half-portrait, nude, (naked upper body:1.5), (half-naked:2.0), attractive, model, old, ((((ugly)))), (((duplicate))), ((morbid)), ((mutilated)), [out of frame], extra fingers, mutated hands, ((poorly drawn hands)), ((poorly drawn face)), (((mutation))), (((deformed))), ((ugly)), blurry, ((bad anatomy)), (((bad proportions))), ((extra limbs)), cloned face, (((disfigured))). out of frame, ugly, extra limbs, (bad anatomy), gross proportions, (malformed limbs), ((missing arms)), ((missing legs)), (((extra arms))), (((extra legs))), mutated hands, (fused fingers), (too many fingers), (((long neck)))

Lite andra varianter för kvinnan när jag skrev "bloodthorne":
 

Attachments

Last edited:

Ondsint roBot

Veteran
Joined
13 Aug 2023
Messages
88
View attachment 16514

Här är min nästa rollperson: Bloodthornes. Jag förde samman tre bilder till grupp-porträtt, därav är ljuset lite konstigt.

Stable Diffusion, Crystal Clear XL model
Nämnde "skor" för att få ett helporträtt.

Jag gick igenom tråden för att hitta lite prompts för att få fram serieteckningsstilen. Jag gillade verkligen stilen som @Ondsint roBot fick fram på sin älva så jag använde det som utgångspunkt. Vet inte om Wendy Froud faktiskt gjorde något, annat än att jag fick sätta dit ett par "alvöron" och "horn" som negativ prompt.

Vänster
bloodthorne, fantasy, fat man, brawny, male, grim look, boots, large beard, white shirt, brown vest, 30 years old, (full portrait:1.5), black and brown hair, white background, Wendy Froud style

Mitten
bloodthorne, fantasy, fat woman, soft shoes, 30 years old, (full portrait:1.5), brown and gray hair, white background, Wendy Froud style,

Höger
fantasy, scrawny bard, male, smiling, drunk, high boots, 25 years old, lute, (full portrait:1.5), blond and brown hair, white background, Wendy Froud style

Negativa prompts
elven ears, pointy ears, horns, four ears, beautiful, anime, half-portrait, nude, (naked upper body:1.5), (half-naked:2.0), attractive, model, old, ((((ugly)))), (((duplicate))), ((morbid)), ((mutilated)), [out of frame], extra fingers, mutated hands, ((poorly drawn hands)), ((poorly drawn face)), (((mutation))), (((deformed))), ((ugly)), blurry, ((bad anatomy)), (((bad proportions))), ((extra limbs)), cloned face, (((disfigured))). out of frame, ugly, extra limbs, (bad anatomy), gross proportions, (malformed limbs), ((missing arms)), ((missing legs)), (((extra arms))), (((extra legs))), mutated hands, (fused fingers), (too many fingers), (((long neck)))

Lite andra varianter för kvinnan när jag skrev "bloodthorne":
Har du använt LORAn?

https://civitai.com/models/107141/wendy-froud-style

Då får du stilen från bilden jag postade.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Du lyckades skapa dels en bild med två personer i, bara det är svårt - men dessutom ser kvinnan imponerande lik ut i de bägge bilder hon är med i (kanske inte helt identisk men samma hudfärg, samma örhänge, samma hårlängd, samma klädstil). Hur lyckades du med det? :)

Förutom "generera en miljon bilder och välj den bästa" svaret då...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Du lyckades skapa dels en bild med två personer i, bara det är svårt - men dessutom ser kvinnan imponerande lik ut i de bägge bilder hon är med i (kanske inte helt identisk men samma hudfärg, samma örhänge, samma hårlängd, samma klädstil). Hur lyckades du med det? :)

Förutom "generera en miljon bilder och välj den bästa" svaret då...
Inte mina bilder, så det kan jag inte svara på tyvärr! Men att få till två människor tycker jag inte är särskilt svårt i StableDiffusion, som jag använder - det svåra är att ge tydliga beskrivningar av dem och få AIn att fatta vilken beskrivning som gäller vem. Det är verkligen assvårt.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
Jag håller på att arrangera ett lajv, tionde installationen av Krigshjärta (hurra!), men vi har en rätt stram budget och kommer inte att vilja lägga några dem på bilder till hemsida/etc (buuu!). Jag gillar iofs vår stilrena sida men det har kommit lite åsikter om att det skulle vara kul med bilder. Vi har en del att tillgå som vi får använda i fotoväg men jag funderar ändå på om det här är ett problem som kan lösas med AI. Jag är dock kass på detta, har pysslat lite med Stable Diffusion här hemma men det blir inte alls så fint som många av er andra grejar, så jag tänkte be om lite tips, gärna handgripliga sådana! Så:

Det finns en deviantart-sida med bilder i rätt stil ( https://www.deviantart.com/krigshjartan ), hur hade ni gått till väga för att skapa lite coola bilder utifrån den? Min inkompetens sträcker sig till att skriva dåliga text-prompter, men det lär gå att mata in bilderna som underlag på något vis? Behöver inte vara till just SD.

((och ja, om vi går vidare med detta så kommer vi att kontakta alla fotografer och be om deras medgivande :) ))
Vilken kamera har använts för att ta bilderna?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag gillar speciellt hur hon siktar genom att titta in i kameran.
Hate to break it to you, men det är inte det jag upplever är det största problemet med bilden... :p

Men det vore onekligen mycket överraskande om man kunde skjuta så här. Många levlar i en Rogue prestigeklass har hon nog... :)
 

Ondsint roBot

Veteran
Joined
13 Aug 2023
Messages
88
Nä, jag såg att det var mycket mer jag behövde göra, men jag blev nöjd med bilden ändå. Jag kör med en LORA som ska snabba upp bildprocessen.
Det är snygga bilder!

Efter att ha gjort ett försök inser jag vad problemet är. Wendy Frouds stil är horn och alvöron, vilket du har med i din negativa promt. Vill man få med färgskalan och ljuset får med ta till LORAn.

Några exempel nedan, samma promt och checkpoint, med LORAn. På de tre sista strök jag "young" ur den negativa.

Negativ prompt: nude, nsfw, thin, slim, beautiful, horn, pointy ears, blood, young

Bloodthorne 1.jpg
Bloodthorne 2.jpg
Bloodthorne 3.jpg
Bloodthorne 4.jpg
Bloodthorne 5.jpg
Bloodthorne 6.jpg
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,468
Location
Stockholm
A Swedish housing project built in 1968. Grey concrete three-story buildings. Two boys are standing in the street. Fun, happy, warm memories. In the style of VGA 256 default color palette --chaos 10
IMG_4337.png
 
Top