Nekromanti Post misslum?

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Re: Ge modulförslag!

Här är några förslag:

Ikamriska Halvön, så blir Thalamurvännerna glada och man kan få med utbrytarprovinserna också.

Cirefaliska Samväldet, än en gång. Detta kan man säkert skriva åtskilligt om.

Västländerna, detta kan kanske bli separata moduler om det finns nog med material, t ex. Mûhad eller Eumo & Momolan.

Tjuvar & Lönnmördare hade kanske också varit kul om det funnits nog med material att fylla modulen med.

Någon hantverkarmodul, där det stod allt om olika sorters hantverkare, vad de tar i lön, hur lång tid olika arbeten tar osv. T ex. att konstruera olika sorters hus. Kanske inte en så spännande modul, men nog så behövlig får spelare och SL:er!

Sen var det väl snack om någon Barbarer & Människofolk också. Vad hände med den? Den skulle säkert ha blivit en av de bästa modulerna hittills, Eon I´s info om de olika folken är något knaper.
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Ahhh!
Ni måste förklara hur det funkar, på en gång! Jag har klickat säkert tio gånger, enligt helt olika mönster och varje gång har den gissat rätt. Jag måste få veta det nu....!
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Mystiskt som bara den... Kanske något för M&M... =)

Ahhh!
Ni måste förklara hur det funkar, på en gång! Jag har klickat säkert tio gånger, enligt helt olika mönster och varje gång har den gissat rätt. Jag måste få veta det nu....!


Tja, ESP är mystiska ting... :gremwink:

Nja, allvarligt talat, gör såhär: när du klickar på ett öga (för att ESP-sidan ska "gissa" vilket kort du valt), använd istället höger musknapp & öppna länken i ett nytt fönster (utan att stänga det gamla). Då bör du se hur ESP-sidan kan "gissa" vilket kort du valt... :gremwink:
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Re: Mystiskt som bara den... Kanske något för M&M... =)

Jaaa...
Det tog ändå ett tag innan jag fattade, blev nästan rädd att jag var riktigt dum.
Tack för hjälpen, ni har räddat mig från att sitta timtals framför datorn. :gremsmile:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: Ge modulförslag! *SPOILER*

Skulle gilla Västlanden, Ikamriska halvön och Hemliga sällskap.

Som en fan av Spelljammer i allmänhet och Pirate Giths i synnerhet skulle jag givetvis tycka att "Eterseglare och Fjärran världar" vore en fräck modul, men den lär inte publiceras på ett bra tag... :gremgrin:
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Ge modulförslag! *SPOILER*

"Eterseglare och Fjärran världar" vore en fräck modul

Lysande förslag, håller fullständigt med! En "bortom Mundana"-modul vore ascoolt! :gremsmile: Den kunde innehålla info efterseglarna och oxå kampanjmaterial för att rollspela livet ombord på en sådan, och oxå de världar som alverna besökt genom sina rymdskepp. Ioförsig, en sådan modul vore nog inte speciellt användbar (annat än för riktigt speciella kampanjer!), men det är ändå en riktigt cool idé!
:gremcool:
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Ge modulförslag!

Den kommer (B&M, alltså), det finns alldeles för mycket skrivet material till den för att lägga ner, raunlänningarna blev beskrivna i ett av de senare numrena av Codex.
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
Re: Ge modulförslag! *SPOILER*

en modul för anti-hjältar !!!!!!!!!

eller en som beskriver vad man stöter på om man åker /går öster om allanin (SP??)
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Mystiskt som bara den... Kanske något för M&M... =)

Tja, jag visste faktiskt redan om detta, och gissade att dom använde liknande redan innan.

Tog mej inte heller så lång tid innan jag funderat ut hur det skulle vara första gången.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Ge modulförslag! *SPOILER*

en modul för anti-hjältar !!!!!!!!!

Hmm... Anti-hjälte som i "ondskans hjältar - folk som gör ondskan för ondskans skull" eller som i "rätt jobbig person med taskig attityd, som tvingas utföra hjältedåd"? Den senare varianten är ju notoriskt vanlig inom diverse Hollywoodproduktioner. Ta t.ex. Die Hard III, Slumpens hjälte eller Road to perdition. Där förekommer s.k. "antihjältar". (det har väl t.o.m. blivit ett begrepp inom modern filmindustri?)

Vilket e du ute efter?
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Ge modulförslag! *SPOILER*

Om några dagar får du läsa saker om Ebhron som du INTE läst innan...
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
Re: Ge modulförslag! *SPOILER*

nej anti hjälte so m i "väldigt iriterande person som tror att han/hon är störst/bäst och vakrast och som springer och gömmer sig så fort nånting KAN va farligt" :gremwink:
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Re: Ge modulförslag! *SPOILER*

Eller personer som inte är hjältar över huvud taget? Inga hjälteambitioner och inga hjältedåd.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Ge modulförslag! *SPOILER* (mot OT)

Det kom en fullständigt lysande tv-serie som hette "Profit" på 90-talet, där huvudpersonen var en amoralisk yuppie och handlade om hans maktkamp på sitt företag samtidigt som journalister och andra försökte avslöja honom. Och han kom alltid undan. Där har du min favorit bland otypiska hjältar/huvudkaraktärer.

Mvh / Phelan
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Re: Mystiskt som bara den... Kanske något för M&M... =)

Jom men det här snacket om en ny modul tycker jag vi ska spara för oss skläva tills alla dom på gående bökerna har kommit ut.... så dom kommer någon gång. Sen kan vi bomba dom med idér
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Alver... [Spoiler]

En modul om den sjunde alv rasen skulle vara ganska rolig att läsa... dock inte lika rolig att äventyra med.. jag vet inte riktigt om Mundanas hjältar skulle vara beredda för att möta den "rena alv rasen".
Eller tvärt om, om den sjunde stammen skulle vara redo för mundanas folk...
 
Top