Nekromanti post-DanCon

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Nä, du ser ju häftig ut. Bilden där jag tittar på kortspelet Gloom är däremot riktigt lökig."

Ja, där ser du verkligen pudas ut, men koll amig i samma bild. Vilken jäkla ställning! Vad fan gör jag med händerna?


Storuggla, japansk tvshow
 

fia-lia

Veteran
Joined
23 Oct 2004
Messages
21
Location
Stockholm
Vill lägga till mitt eget tack till Dante för att ha ordnat ännu ett underbart trevligt DanCon! Jag hade jättekul. Jag spelade Vampyrspelet, villket var väldigt roligt och lagom krångligt. Tyckte dock att det framför allt var trevligt att träffa alla trevliga människor igen, och att få se alla dessa intressanta spel som finns.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Blandade svar...

Johnny Depp said:
Ett litet tillägg, hur många av er skulle komma ifall en liknande tillställning a la Dancon genomfördes i säg... Tja... Norrköping vid ett för er passande datum?
YassiCon? Tja, det var ju "lite" längre till Norrköping, men å andra sidan är det kul att träffa nördar. Jag förklarar mig intresserad och så får vi se hur jag gör om det blir aktuellt i verkligheten. Det blir ju viktigare att tiden passar iofs. (Nu var jag där två dagar före en tenta.)
Ugglo said:
På den jag ser trött ut så har Hellzon dessutom tagit fel på Organ och Herr Nils. Det är lätt hänt.
Va, nää, det har alltid stått "Organ" under bilden... :gremgrin: (Är det där någonsin sant?)
Och ni som känner att ni ser ut som miffon på foto: Det är ganska naturligt att se ut så när det kommer en idiot med kamera och ska fota. Jag ser också ut som ett miffo på foto. (Mest för att jag är en linslus och antingen ler mot kameran i smyg eller går och gömmer mig.)
Rajsing said:
Å jag kan ju inte le och se glad ut när jag sitter på den här pallen, för då kommer alla förstå att jag gnuggar rumpan mot knappen på sittdynan.
Ja, den där jävla sittdynan var ju ett kapitel för sig. "Hmm, slut på stolar? Jaja, jag tar väl den här dynan och sätter mig... AAAH!" :gremshocked:
Och fyller Lambi? Ja, grattis då. :gremsmile:

/Hellzon
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Testa

Fundera ut ett datum, lägg upp en tråd där folk får anmäla intresse ganska långt i förväg och se vad som händer. Du kan ju alltid avblåsa det om det skulle visa sig att det inte kommer någon. Nu tror jag ju att det gör det, men i alla fall. Jag kommer om jag kan, förstås :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Ja, tack Dante för ett fantastiskt konvent! Det var kul att träffa allt folk (speciellt då att få reda på att Rising verkligen existerar, vilket jag är ganska säker på nu (och att han var rätt så normal, åtminstone i det här sällskapet :gremtongue:), spela minis och ha allmänt trevligt. Jag kommer att skriva en rapport från ministurneringen, men det lär dröja ett tag; min hemtenta vill bli skriven först.

Förresten snodde jag en minisregelbok av Dante, men det kanske kvittar när det kommer en ny aktuell nu i veckan? :gremsmile:


/Dimfrost
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Dimfrost said:
Förresten snodde jag en minisregelbok av Dante […]
Men … vems regelbok är det då jag har här hemma?
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Tack till Havoc för skjutsen, trots att jag tror att jag envisades med att kalla dig för Raab flera gånger under kvällen. Jag ska lära mig att separera på Fenixskribenterna!
Ingen fara. Min egen oförmåga att hålla reda på personer och än mindre deras namn gör mig helt immun mot att ta illa upp av sånt. Att sen folk både har ett riktigt namn och ett nick och bara i bästa fall ser ut som sina avatarer gjorde att det snurrade en hel del i huvet på mig under konventen. Ingen bör förvänta sig att jag kommer att kunna para ihop deras namn och utseende nästa gång vi träffas :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det var kul som vanligt, även om jag inte kom speciellt långt i minis-turneringen. Om jag hinner så ska jag försöka lägga upp mina bilder på något sätt senare idag. Jag såg särskilt till att föreviga Rising eftersom det finns de som ifrågasätter hans existens. :gremsmile:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Fråga från frånvarande

Okej, vilka spel är det på bilderna?

Särskilt undrar jag över det där dungeon-spelet som Mask och gänget spelar, det där man bygger rum och korridorer och det finns en dörr nånstans. Och det spelet där hela bordet är fullt av prylar (också med Mask och gänget).

/M
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Fråga från frånvarande

Om jag fattat vilka bilder du menar så är spelet Descent: Journeys in the Dark i båda fallen.

Den första bilden visar när vi sätter upp spelet, den andra när vi är i full färd med att spela.

Ingående recension kommer i nästa Fenix.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Aha

Det borde det vara. Såg boxen i ena hörnet nu är du sa att det var Descent.

Trist namn förresten. Descent är ju ett rymdskepsflygarspel! :gremlaugh:

/m
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Höll på att glömma …

Jag vill rikta ett särskilt tack till Vitulv som tog sig tid att sätta ihop en specialversion av Dungeon of Doom och köra det med spelplaner och figurer under flera timmars tid.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Höll på att glömma …

Även om Vulfen inte kan skriva i den här tråden just nu så hoppas jag att han läser - av någon sjuk anledning så är det helt enkelt jättekul att bli ihjälslagen i en dödsmodul - vilket Vulfen ska ha cred för. :gremwink:
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Aha

"Trist namn förresten. Descent är ju ett rymdskepsflygarspel!
Oooh, du kopplade också så! I thought I was the only one!

Jag tror jag sa att jag tyckte Descent var en höjdare, men det tål nog att påpekas igen. får en att önska att man hade mer pengar. :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Re: Aha

Ni har båda fel, decent är ett grottflygarspel!
Decent freespace var dock rymdflygarspel, men det är ju inte lika nyskapande.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjusiga bilder !
Kul att se lite bilder på folk som man inte sett på foto förut !
 
Top