Nekromanti post-DanCon

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Jag är ingen skribent, så jag ska hålla mig kortfattad. :gremblush: Tack, Dante, för detta sportlovs DanCon! Jag hade skitkul! Nästa år ska jag knipa bucklan i minis också. Fast jag kan väl nästan kalla mig Stockholmsregionsmästare i minis så länge. :tekopp:

Jag hann med att äta, spela minis, dö i DanConDungeon of Doom, äta semlor, äta bananer och dricka citronvatten. ..och snacka en jävla massa skit också då :p
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Klockrent, jag satt precis och nötte på ett inlägg med samma titel. :gremgrin: Iallafall...

Jag får tacka för ett trevligt Con med en bunte trevliga nördar. Gloom och Vampire (brädspel, inte rollspelet) var roligt. Och sen lär jag ju ha spelat något mer, men konventskomat inträder och nekar mig att minnas vad.
Iallafall, foton:
http://www.flickr.com/photos/21911959@N00/tags/danconv/
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
En utomordentligt trevlig tillställning.

Tack till Dante och alla andra som var där!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Om ministurneringen …

Vi hade åtta deltagare i forumsmästerskapet i D&D Miniatures:

Vitulv (Vulf)
Organ
Lambi
Jag (Dante)
Dimfrost (regerande mästare)
Yassilus
Walium
Rising

Alla spelade tre matcher i grundomgången. Första matchningen skedde genom att man valde en motståndare man inte spelat så mycket mot tidigare.

Vitulv–Organ: Vinnare Vitulv
Lambi–Dante: Vinnare Lambi
Dimfrost–Yassilus: Vinnare Dimfrost
Walium–Rising: Vinnare Walium

Nästa matchning skedde genom att vi lottade vilka av vinnarna som skulle möta varandra, och samma sak med förlorarna.

Vitulv–Walium: Vinnare Vitulv
Lambi–Dimfrost: Vinnare Lambi
Organ–Yassilus: Vinnare Yassilus
Dante–Rising: Vinnare Dante

Sista matchningen gjordes genom att de utan vinster mötte varandra; de med två vinster mötte varandra; och lottning för att se vilka av de med en vinst som skulle möta varandra.

Rising–Organ: Vinnare Rising
Lambi–Vitulv: Matchen spelades inte eftersom båda ändå skulle gå vidare till seminfinal
Dimfrost–Walium: Vinnare Dimfrost
Dante–Yassilus: Vinnare Dante

Sedan var det dags för semifinaler mellan de fyra med flest vinster (lottning för att se vilka som skulle mötas).

Dante–Dimfrost: Vinnare Dimfrost
Vitulv–Lambi: Vinnare Lambi

I finalen kämpade Lambi tappert, men föll till sist inför Dimfrost som alltså även fortsättningsvis behåller titeln Forumsmästare i D&D Miniatures.

Grattis Dimfrost!

(Battle reports finns i separat tråd.)
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Tack själv för skjutsen hem! Det klaffade kanon av någon outrgrundlig anledning. Bussen till östra fick jag vänta 3-4 min på, och sedan 8 på tunnelbanan. Inget att klaga på.

Mina skillz i att hitta i stockholm är numera bevisade som kassa. FiaLia och Rising får väl helt enkelt ett par tre gratis njurslag på mig innestående. :gremblush:
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Mina skillz i att hitta i stockholm är numera bevisade som kassa.
När onda män dör, kommer de till Stockholms tunnelbana... Jag gillar alltså inte heller SL. :gremgrin:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
FiaLia och Rising får väl helt enkelt ett par tre gratis njurslag på mig innestående.
Närå, jag hittar ännu sämre än du.

Tack till Havoc för skjutsen, trots att jag tror att jag envisades med att kalla dig för Raab flera gånger under kvällen. Jag ska lära mig att separera på Fenixskribenterna!

Särskilt kul var det att träffa dem som jag tidigare inte skådat, och lite extra jättekul var det att spela med dem som jag tidigare inte spelat med; såsom minismatchen med Walium och brawlmatcherna (eller -utskåpningarna) med Feliath.

Nu loosade jag ju mer eller mindre allt jag spelade; förutom Brawlförlusterna mot Feliath, torde väl ingen ha givit sina motståndare fler poäng i sina minismatcher än jag, till exempel, och så hade jag den tvivelaktiga äran att dö först av alla i Dungeon of Doom. Men jag är glad ändå. Jättegrattis till alla som överpresterade mig, och ett särskilt grattis till Dimfrost som visade att han är en riktig gigant på minis.

Å så slutligen, mest av allt, ett jättetack till Dante, förstås, som gjorde allt möjligt.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Wee! Jag är på jättebra humör idag, DanCon blev en väl behövd respit, så nu är man lite uppladdad igen. Man var väl lite stel i början, antar jag, men det släppte lyckligtvis i takt med att man började spänna av lite.

Jag fick spela Gloom och Descend, äta pizza, kanelbullar, wok, kokosbollar och dricka massa läsk. Och röka inomhus. Överlag en oerhört trevlig dag, alltså. Man blir oerhört sugen på att börja nörda igen, det var på tok för länge sedan sist.

En lite tråkig grej var att Kalcidis inte kunde dyka upp pga utgånget åkkort. Honom hade man gärna sett till igen, men det går väl förhoppningsvis att ordna på någon vänster. Sen fick jag lite dåligt samvete för att Chrull inte fick lira Descend.

Höjdpunkten på DanCon var utan tvekan Descend, oavsett vilka som var med att spela. Förvisso tror jag att vi blev lite obalanserade, till vår fördel, men det var riktigt kul i alla fall. Jag vill oerhört gärna spela igen, så Dante, om du tänker köra ett spel till någon gång snart och har en tom stol(eller pall eller en sten eller något) så vill jag gärna vara med. Fast vi kanske inte ska köra fyra pers på introduktionsscenariot då, jag tror nästan att det är snudd på omöjligt för dig att vinna då...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Post om DanCon [ändrad]

Yes, det var en trevlig tillställning. Många trevliga prickar, inte sådär jättemycket spel (jag spelade två spel på det dryga dygnet jag var hemifrån) men desto mer skitsnack om folk, företeelser och spel (och WoW och Minis, eller hur Herr Nils?). Träffar er alldeles för sällan.

Spelen jag spelade var D&D-minis (uppenbarligen, med tanke på Dantes turneringsinlägg) vilket är skojigt, men nog inget jag kan spela mer än ett fåtal gånger med andra figgar, och Gloom, Atlas Games lir om att få sin familj så olycklig som möjligt. Spännande idé, inte klockrent utfört, men helt okej. Funderar på att införskaffa det.

Jag var inte i topptrim (är jag någonsin det?) men hade skojigt, trots allt.
Tack Dante för att vi fick komma, tack Dimfrost för fordonsfixning och väl genomförd körning och tack alla som behagade dyka upp (och några som lät bli :gremwink: )! :gremsmile:

[Ändrad] Ett litet tillägg, hur många av er skulle komma ifall en liknande tillställning a la Dancon genomfördes i säg... Tja... Norrköping vid ett för er passande datum? Skulle det gå att skrapa ihop 25-30 forumiter från "hela landet" eller skulle det bli ett halvdussin forumiter från Östergötland?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Tack själva! …

Tack alla för att ni kom och gjorde även DanCon V till en lyckad tillställning.

Jag tror förresten att jag blivit en Oriental Adventures och en Rokugan rikare. Någon som saknar dem?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tack Dante och alla andra för en jättetrevlig lördag, även om mina hundar gjorde så att jag bara kunde närvara ett par timmar.
För mig personligen så kändes det som världens bästa omstart efter nästan två års frånvaro på forumet.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Re: Tack själva! …

Du har även blivit en oöppnad liter fruktyoughurt, ett halvt paket cream cheese och nästan fyra påsar halväckligt godis rikare. Allt i gott skick när jag lämnade dem...

(Nej, jag behöver inte få tillbaka dem, ät upp det du vill ha :gremsmile: )
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Snigels DanCon

Nu har jag kommit hem från Stockholm och dessutom hunnit fira min och Alvas födelsedagr som inföll under förra veckan. Det var min släkt som var här en kortis på fika och det hela var tämligen fridfullt. DanCon-äventyret började i lördags klockan 07:30 då jag gick upp för att träna, duscha, äta frukost och allt sådant man kan tänkas behöva göra innan man reser bort. Sedan kom Dimfrost och hämtade mig.

Walium var redan med och i Norrköping hämtade vi upp Yassilus och sedan i Nyköping hoppade också Insignia på tåget. Det var snöigt, men vi kom fram rätt hyfsat i alla fall. Eftermiddagen präglades av en för min smak alldeles för hög andel Dungeons and Dragons Miniatures. Visst är det roligt att titta på en stund, men det blev lite mycket av det goda. Det var dessutom en hel del matcher som skulle spelas.

I vilket fall blev det roligare ju längre dagen led och fler besökare dök upp. Jag vet inte exakt, men jag tror att alla utom Kalcidis och Gardener kom, vilket borde bli drygt 25 personer. Plus Dantes tre katter. Egentligen testade jag bara ett nytt spel och det var Gloom, ett ganska okej spel där man ska få sina familjemedlemmar så olyckliga som möjligt för att sedan ha ihjäl dem. Tråkigt nog var stämningstexterna på korten i röd färg, vilket inte alls syntes mot den svarta bakgrunden i det dåliga ljuset. En nyskapande designdetalj var de genomskinliga korten och den roliga regeln att det som syns, det räknas.

Jag fick se ett antal nya skisser från Mask, vilket på många sätt var efterlängtat. Nu talar jag förstås om illustrationerna till Magneter och mirakel. De var bra för det mesta och jag är fortfarande övertygad om att bilderna till slut kommer att bli otroligt bra.

Jag träffade några nya forumiter också, som jag av olika anledningar lyckats undvika dittills:

Rising
Storuggla
Hellzon
Lambi
Havoc
Fia-lia
Organ
Anthraxus

I mitt tycke blev tillställningen riktigt lyckad och jag vill rikta ett riktigt stort tack till Dante som arrangerade det hela. Hoppas vi inte var alltför odrägliga och att du orkar göra om samma grej än sjätte gång!
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Post om DanCon [ändrad]

Åhh va synd att jag inte kom :/
Men ja... det gick inte... men jag ville! Jättemycket!
Kul att det var lyckat i alla fall!

Ett litet tillägg, hur många av er skulle komma ifall en liknande tillställning a la Dancon genomfördes i säg... Tja... Norrköping vid ett för er passande datum? Skulle det gå att skrapa ihop 25-30 forumiter från "hela landet" eller skulle det bli ett halvdussin forumiter från Östergötland?

Hur många av er? Får ni som var där svara på men jag kan ju säga att jag skulle göra mitt bästa om något liknande skulle dyka upp.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Okej, ett antal saker:
Det var ett kul Dancon, om inte annat för att se Arvidos brottas med Herr Nils. Och så var det kul att se lite folk sådär, men.. vafan, jag ser ju muppig ut på varenda foto Hellzon fångat mig på. Antingen sitter jag i något mysko Mr. Burns-pose eller så ser jag trött ut. På den jag ser trött ut så har Hellzon dessutom tagit fel på Organ och Herr Nils. Det är lätt hänt.
I övrigt: Jag regerar på Vampyrbrädspelet, Rising borde inte få spela strippatiens och Dantes katter var feta.
Tack för en kul lördag! :gremsmile:

Och förresten, vad var det Arvidos sa som fick till och med Herr Nils att bryta ihop? När vi satt och spelade vampyrspelet och skäggmiffot satt vid datorn?


Storuggla, dålig animation
 

fia-lia

Veteran
Joined
23 Oct 2004
Messages
21
Location
Stockholm
Jag hamnade ju bättre till än om vi hittat till t-centralen, så det var bara bra.
Borde tacka dig istället. :gremtongue:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Och förresten, vad var det Arvidos sa som fick till och med Herr Nils att bryta ihop? När vi satt och spelade vampyrspelet och skäggmiffot satt vid datorn?

Kanske det var om Rasputins penis? :gremsmile:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
vafan, jag ser ju muppig ut på varenda foto Hellzon fångat mig på.
Nä, du ser ju häftig ut. Bilden där jag tittar på kortspelet Gloom är däremot riktigt lökig. Jag ba' "shit, ska det fotas nu? Men.. jag gör ju inget, jag kan ju inte bara sitta här och se mofo ut, som sådana där Sudan-barn som alltid flockas runt kameramän eftersom de tror att deras själ kommer få vila i en valnöt efter döden om de fastnar på bild (eller något). Å jag kan ju inte le och se glad ut när jag sitter på den här pallen, för då kommer alla förstå att jag gnuggar rumpan mot knappen på sittdynan. Jag måste alltså låtsas såsom att jag är intresserad av spelet och att jag är helt omedveten om att jag blir fotad, såsom den blasé och världsvana stjärna jag är...

...och så ser jag lika naturlig ut som fyllon gör när de skall låtsas vara nyktra... (Vem kliar sig egentligen på hakan när de undrar över något i verkligheten?) Lökfaktor tio.

Å förresten; tack till Hellzon för att fotografierna, och grattis till Lambi som fyllde år. Det glömde jag.
 
Top