[Polytopia] 1v1-cup

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jaha... Den som vinner på en water world är den som kommer åt flest valar (jag nådde 6 när jag hade expanderat mina gränser). Så, bronspengen till mig. Väl kämpat, @Xyas. Det är väl en gamble att ta water world, och den här gången föll det ut till min fördel.

Om @Hellzon och @Martin3 inte börjat spela finalen ännu har jag slumpat Martin3 som den som väljer karttyp.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Efter den här cupen måste vi prata olika strategier och builds. Jag har en helt annan stil en Hellzon t.ex. (det här med roads känns som fusk tycker jag).
Jag har spelat den här turneringen som om jag hade spelat Cymanti. I alla matcher har jag rushat riding tech. Tanken med det är att antingen straffa motståndaren rejält i början, och om inte det lyckas har jag i varje fall mer rörlighet för map controll och scouting. Funkade bra mot Leon och Xyas i gruppspelet, och funkade ok mot Hellzon i semin (där hade jag ett övertag till en början, men Helliz outsmartade mig med sina offensiva vägar).

Min build är typ (förutsätter här att jag får 5 stjärnor av min explorer vilket jag fick i båda gruppmatcherna):
1. (5) Växa staden (1) -> explorer -> riding
2. (3) horseman (1)
3. (3) horseman (1)
Här någonstans kommer jag börja profitera på mina horsemen på något vis (neutrala byar, ruiner, sabba för motståndaren, zona av kartan).

Det är en tidig spawning pool helt enkelt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jaha... Den som vinner på en water world är den som kommer åt flest valar (jag nådde 6 när jag hade expanderat mina gränser). Så, bronspengen till mig. Väl kämpat, @Xyas. Det är väl en gamble att ta water world, och den här gången föll det ut till min fördel.
Jepp. Waterworld: 98% tur, 2% skill 😄 Lite synd egentligen för jag är rätt förtjust i vattenbanor. Trodde de hade nerfat valarna när de gick igenom spelet senast så de inte skulle klumpa sig så mycket, men uppenbarligen inte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jepp. Waterworld: 98% tur, 2% skill 😄 Lite synd egentligen för jag är rätt förtjust i vattenbanor. Trodde de hade nerfat valarna när de gick igenom spelet senast så de inte skulle klumpa sig så mycket, men uppenbarligen inte.
Alla valar på kartan verkade ha strandat mot min kust. :) hur många hade du tillgång till? Jag hittade bara en levande i hela havet efter att jag blivit själv på banan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Borde inte continents vara vettigt på 1v1 om man vill ha sjöslag?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Så 8 valar totalt. Fördelningen till öarna (var 3 totalt) var alltså 1-1-6... Alltså tur att jag inte torskade på det här sättet, då hade jag varit så rutten efteråt!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Så 8 valar totalt. Fördelningen till öarna (var 3 totalt) var alltså 1-1-6... Alltså tur att jag inte torskade på det här sättet, då hade jag varit så rutten efteråt!
Tur att jag inte är lika lätt-rutten då 🙂🐳🐳🐳
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Så, dags för Polytopia 1v1-final!

Jag och @Hellzon kommer att mötas i livestream mot varandra :t100:. På onsdag kl. 20 är det tänkt att dra igång och då kör vi via både vrållådan på discord där vi tänkte köra gemensam kanal om man vill lyssna på oss när vi kommenterar vad vi gör och sen twitchstreamar vi våra skärmar.
Länkar kommer komma här i kanalen. Förhoppningen är ju att ni ska kunna streama i efterhand också om så önskas :)

Ingen av oss har twitchstreamat tidigare så räkna med att det kommer vara minst lika många svordomar över programvaror som det kommer vara över fiendens genidrag! 😁

Vi kommer köra Continents & Oumaji!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Så, dags för Polytopia 1v1-final!

Jag och @Hellzon kommer att mötas i livestream mot varandra :t100:. På onsdag kl. 20 är det tänkt att dra igång och då kör vi via både vrållådan på discord där vi tänkte köra gemensam kanal om man vill lyssna på oss när vi kommenterar vad vi gör och sen twitchstreamar vi våra skärmar.
Länkar kommer komma här i kanalen. Förhoppningen är ju att ni ska kunna streama i efterhand också om så önskas :)

Ingen av oss har twitchstreamat tidigare så räkna med att det kommer vara minst lika många svordomar över programvaror som det kommer vara över fiendens genidrag! 😁

Vi kommer köra Continents & Oumaji!
Så jäkla awesome!

Gl HF
 
Top