[Polytopia] 1v1-cup

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Välkommen till WRNU:s Polytopiasällskaps 1v1-cup!

Deltagare:
Vimes
Tant Ragnar
guldfink
Martin3
Basenanji
Xyas
Leon
Hellzon

Upplägg:
Matcherna spelas som mirrors (d.v.s. båda sidor spelar samma stam) på en bana av storlek tiny. Det är enbart tillåtet att spela grundstammarna (oumaji, bardur, imperius, xin-xi). Cupen består av gruppspel och slutspel enligt följande:
  • Gruppspelet spelas i två grupper med fyra spelare i varje grupp
    • Omgång 1 spelas mot en slumpad motståndare i gruppen.
    • I omgång 2 möts vinnarna från de tidigare matcherna i en vinnarmatch, och förlorarna i en en förlorarmatch. Den som vinner vinnarmatchen går vidare som gruppetta till slutspel. Den som vinner förlorarmatchen går vidare till omgång 3, och den som förlorar förlorarmatchen är utslagen ur cupen.
    • I omgång 3 möts vinnaren av förlorarmatchen, och förloraren av vinnarmatchen. Den som vinner går vidare som grupptvåa till slutspel, och den som förlorar är utslagen ur cupen.
    • (I korthet behöver du alltså vinna två gånger för att gå vidare ur gruppspelet. Du har tre chanser på dig, så två förluster innebär att du är utslagen).
  • I semifinalen möts ena gruppens gruppetta med andra gruppens grupptvåa. Vinnaren går vidare till final. Förloraren går vidare till match om tredjeplats.
Val av stam och typ av karta:
Innan match ska stam och typ av karta (drylands, lakes, continents etc) väljas. Först väljer den ena spelaren vilken typ av karta som ska spelas, därefter väljer den andra spelaren vilken stam båda ska spela. Ordningen är följande:
  • I gruppspelets omgång 1 och 2 är det slumpat vem som väljer först (och alltså väljer karttyp)
  • I gruppspelets omgång 3 väljer förloraren av vinnarmatchen först
  • I semifinalen väljer gruppettan först
  • I final och match om tredjeplats är det slumpat vem som väljer först
Observera att det endast är typen av karta som ska väljas. Storleken ska vara tiny. Och observera att det endast är tillåtet att välja någon av startstammarna (oumaji, bardur, imperius, xin-xi).

(Grupper slumpade med Random.org (trots att det alltså blev samma grupper (om än i lite annan ordning) som i ligan!))
Grupp A
Omgång 1:
  • Vimes vs @Xyas - Vimes väljer först (typ av karta) och är ansvarig för att bjuda in
  • @guldfink vs @Leon - Guldfink väljer först (typ av karta) och är ansvarig för att bjuda in
Grupp B
Omgång 1:
  • @Martin3 vs @Hellzon - Martin3 väljer först (typ av karta) och är ansvarig för att bjuda in
  • @Basenanji vs @Tant Ragnar - Basenanji väljer först (typ av karta) och är ansvarig för att bjuda in
När startar vi?
Matcherna kan starta så snart både karttyp och stam har valts.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Innan jag gör någotsomhelst måste jag andas i en påse.

@Tant Ragnar alltså.

Det är som att ett lag i S:t Erikscupen får spela mot Juventus på steroider.

Påsen! Räck mig påsen goddammit!
Ta't lungt Basse! Du vet väl vad framgångståget brukar säga?

@Tant Ragnar är OP: hans trupper är en vandrande domedagsmaskin med 100% effektivitetskrav styrd av en våldsförhärligande erövrare som skulle få Djingis Khan att se ut som en söndagsskoleelev på klassutflykt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
1v1 är grejen! (Eller, det blir typ ett annat spel). Min och @Xyas match är sjukt nervig (tycker jag iaf... Xyas kanske tycker det är en trädgårdspromenad)
 
Top