Re: Vad som saknas i polisens uniformer
Och du förvånas över att du inte kan bli polis...
Och du förvånas över att du inte kan bli polis...
jadu... lätt att prata när man inte kan bevisa det i verkligheten eller hur ?
Ja får man fråga hur du skapar din gärningsmanna profil då?
Nej, leder man en grupp i en hektisk situation är all förkortning av kommandon en klar fördel. Det finns en anledning till varför man i lumpen får lära sig en rad kortkommandon för saker.
Min poäng är att polis inte är ETT jobb, utan ett antal olika jobb. Där man kan ha helt olika antagningskrav. Till exempel betydligt högre utbildning än idag för vissa tjänster...
Jag tror att du kan behöva god fysik var du än arbetar, för kropp och hjärna hänger ihop och jag antar att det är mycket krävande att arbeta med utredningar både mentalt och fysiskt. Ponera t ex att du måste besöka en brottsplats i oländig terräng?
Och annars - sök dig till brandförsvaret och jobba med brandutredningar
bli privatdeckare
skriv polisromaner med dig själv i huvudrollen
Nja, hur oländig terräng är det egentligen? Är det ett allvarligt brott så måste de ändå ha en massa utrusning och sånt, så då åker helikoptern fram.
förvisso, men det är ett feltänk. Se POLISEN i så fall som ett sjukhus, inte en person (läkaren i ditt exempel). Med olika yrken inom sjukhuset. Eller ett företag, eller whatvever... ja du förstår.
Sen är det inte säkert att helikoptern kan landa i oländig terräng - det är en av anledningarna till att den kallas "oländig" i första rummet - så du kan mycket väl tvingas kliva av i en lerig åker ett antal kilometer från brottsplatsen och få bära själv.
den måste fortfarande landa nånstans innan du kan kliva av och generellt är helikoptrar rätt kräsna på den punkten.
nå okej men bara för att det sitter naturligt så betyder det ju inte att du drar ett vapen lika snabbt från axelhölstret som från höften... oftast har du ju en jacka ivägen med axelhölster och är det kallt ute så är jackan dessutom stängd.
precis min poäng det är lättare att påverka små enheter. Vad bra att du håller med.