En tråd om planet koncept till Wh40k, möjligen med äventyrsidéer eller tankar på hur de kan användas. Mina koncept är till mitt kommande Rogue Traders av Lemurai sektorn spel som kommer att utspela sig efter att Galaxen har krackelerat, så flertalet kommer bygga på att världar inte har varit i kontakt med resten av Imperiet på åratal, om inte århundraden. Om folk har idéer skriv bara in dem.
Forge World
* Ortodoxt troende, skepp som lägger till i deras rymdhamn kommer att bli grundligt genomgångna och få alla fel noterade och reparerade, detta kommer ske. Ägare, kapten eller besättning har inget att säga till om i frågan. Spelar ingen roll hur lång tid det tar eller att skeppet behöver lämna snarast på ett högprioritets uppdrag. När reparationerna är klara kommer ägaren/kaptenen få räkningen för alla reparationer, kan hen ej betala konfiskeras skeppet i värsta fall, i bästa fall får hen (och troligen hens efterföljare) använda skeppet för att arbeta för en återbetalning.
- Finns troligen en värld/rymdstation i systemet (eller ett närliggande Warppoint område) som kontrolleras av folk som inte är lika besatta att maskineri inte får lämna dem trasigt och som fungerar som mellanhand mellan Forge World:en o inkommande, genom sina topptrim skepp.
* Är kaffe beroende.
- Äventyrs ide: de odlar sitt eget kaffe men saker har börjat gå fel och de behöver bra matjord.
- Äventyrs ide: de importerar sitt kaffe, nu har något hänt världen de importerar från. De är snobbar och inte vilken jord och gödsel fungerar för dem.
- Äventyrs ide: för att säkra sin kaffeförsörjning vill de ha hjälp med att antingen etablera en odlings koloni någonstans nära, eller hitta en bra rutt till en planet som producerar.
Paradis World
* Helt vildvuxen, herrgårdarna, spaanläggningarna, och liknande övergivna eller omgjorda till stamhögsäten efter ingen kontakt under hundratals år.
- Äventyrs ide: leta reda på alla skatter och värdefulla dokument som kan finnas kvar, skyddade av fortfarande fungerande system i herrgårdarnas underjordiska nivåer.
-- paranoida tekpräster lever fortfarande runt de fungerande delarna av kraftverken och kommer använda sin arsenal av sparade vapen, servitors och allierade barbarer för att hålla inkräktare ute.
- Äventyrs ide: leta reda på alla ättlingar till en högadlig familj som hade medlemmar på planeten när galaxen krackelerade. Alternativt samla ihop deras ben för en proper begravning.
Forge World
* Ortodoxt troende, skepp som lägger till i deras rymdhamn kommer att bli grundligt genomgångna och få alla fel noterade och reparerade, detta kommer ske. Ägare, kapten eller besättning har inget att säga till om i frågan. Spelar ingen roll hur lång tid det tar eller att skeppet behöver lämna snarast på ett högprioritets uppdrag. När reparationerna är klara kommer ägaren/kaptenen få räkningen för alla reparationer, kan hen ej betala konfiskeras skeppet i värsta fall, i bästa fall får hen (och troligen hens efterföljare) använda skeppet för att arbeta för en återbetalning.
- Finns troligen en värld/rymdstation i systemet (eller ett närliggande Warppoint område) som kontrolleras av folk som inte är lika besatta att maskineri inte får lämna dem trasigt och som fungerar som mellanhand mellan Forge World:en o inkommande, genom sina topptrim skepp.
* Är kaffe beroende.
- Äventyrs ide: de odlar sitt eget kaffe men saker har börjat gå fel och de behöver bra matjord.
- Äventyrs ide: de importerar sitt kaffe, nu har något hänt världen de importerar från. De är snobbar och inte vilken jord och gödsel fungerar för dem.
- Äventyrs ide: för att säkra sin kaffeförsörjning vill de ha hjälp med att antingen etablera en odlings koloni någonstans nära, eller hitta en bra rutt till en planet som producerar.
Paradis World
* Helt vildvuxen, herrgårdarna, spaanläggningarna, och liknande övergivna eller omgjorda till stamhögsäten efter ingen kontakt under hundratals år.
- Äventyrs ide: leta reda på alla skatter och värdefulla dokument som kan finnas kvar, skyddade av fortfarande fungerande system i herrgårdarnas underjordiska nivåer.
-- paranoida tekpräster lever fortfarande runt de fungerande delarna av kraftverken och kommer använda sin arsenal av sparade vapen, servitors och allierade barbarer för att hålla inkräktare ute.
- Äventyrs ide: leta reda på alla ättlingar till en högadlig familj som hade medlemmar på planeten när galaxen krackelerade. Alternativt samla ihop deras ben för en proper begravning.