Nekromanti Planeringsfas: VÄRMEDÖD

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
  • X-files
  • Transformers
  • CSI
  • Buffy the Vampire Slayer
  • Star Wars
  • Marvel (Spindelmannen/X-men)
  • Disney
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
  • X-files
  • Transformers
  • CSI
  • Buffy the Vampire Slayer
  • Star Wars
  • Marvel (Spindelmannen/X-men)
  • Disney
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Paxen said:
Disney, Buffy och Marvel universumet låter ju som bra alternativ tycker jag, men måste man ha superkoll på dom världarna?
Ju bättre desto bättre; Alltså, ju mer koll man har desto lättare blir nästa steg. Det blir också lättare att improvisera berättelser, vilket är vad vi gör resten av spelet... Men egentligen räcker det med att ha koll på de viktigaste aktörerna och vilken sorts berättelser som brukar berättas.

Vilken av de tre har du bäst koll på? Vilken av dem gillar du mest?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Glom said:
Disney, Buffy och kanske Star Wars låter trevligt. CSI kanske kunde vara spännande. Jag kan inte påstå att jag har stenkoll på de här världarna men bättre än de övriga alternativen.
Kom gärna med egna alternativ. Jag tog bara de som jag direkt kom på; jag är liksom killen som aktivt följer 15-20 tv-serier och är bekant med de allra flesta serieuniversum... Vi är alltså inte alls låsta vid min lista.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
krank said:
Vilken av de tre har du bäst koll på? Vilken av dem gillar du mest?
tråkigt nog måste jag säga Disney.

Och jag tror nog att dom flesta säger samma sak.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Paxen said:
tråkigt nog måste jag säga Disney.

Och jag tror nog att dom flesta säger samma sak.
Oki.

Disney är för mig en "fallback", alltså den av de jag slängde fram som jag minst vill ha. Mycket för att jag redan speltestat i den...

Minsta gemensamma nämnare hittills är alltså Disney och Buffy. Om Warwolt och Möller inte fixar Buffy blir det alltså Disney...



Kan inte du nämna tre världar (alltså typ TV-serievärldar, serietidningsvärldar, filmserievärldar) du är bekant med och som du gillar, som inte finns med i min lista, så får vi lite mer att välja på?


Gäller övriga också, förresten. Nämn vilka av mina förslag ni gillar/kan, och föreslå tre som ni kan som ingen nämnt än, så ser vi vart vi hamnar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
krank said:
Disney är för mig en "fallback", alltså den av de jag slängde fram som jag minst vill ha. Mycket för att jag redan speltestat i den...
/----/
Kan inte du nämna tre världar (alltså typ TV-serievärldar, serietidningsvärldar, filmserievärldar) du är bekant med och som du gillar, som inte finns med i min lista, så får vi lite mer att välja på?
Nu har jag kollat igenom i rummet och klurat på vad jag egentligen har koll på, och även om inte alla är spelmässigt bra (lr, även om inte alla är coola) så skriver jag upp dom som jag har kommit på.

Gremlins: Köra som små lurvia "monster" som sen blir små olurviga monster.

Förhäxad: Okej, kanske inte den bästa paranormala serien, men finns en del guldkorn som man kan utnyttja.

Torchwood: Har inte superkoll på det, men den är lagom knasig, och jag tror att den kan vara lite simpel att köra på.

Stargate: Ja, här behövs inte så mycket faktakunskap. Om man har sett några avsnitt så har man ju rätt bra koll på världen.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
  • X-files
  • Transformers
  • CSI
  • Buffy the Vampire Slayer
  • Star Wars
  • Marvel (Spindelmannen/X-men)
  • Disney
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Möller said:
Suck. Jag får säga Star Wars och Disney. Kanske Marvel, det kan jag åtminstone Wikipeidia mig in på.

Annars finns X-Men som jag har viss koll på. Star Trek med Picard skulle också kunna gå.
Picard-StarTrek är jag sjukt oinsatt i, och har (tyvärr) inte tid att kolla in mig på.

Star Wars har ju Wookiepedia och massa annat i värsta fall.

Hur ställer du dig till Paxens förslag, Stargate till exempel? Torchwood?



//Krank, som börjar fundera på hur vi ska lyckas få ihop en minsta gemensamma nämnare här, men det löser sig... nog.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
krank said:
Hur ställer du dig till Paxens förslag, Stargate till exempel? Torchwood?
Torchwood? Tvungen att wikipedia det för att fatta något...

Men Stargate (SG-1 och Atlantis) funkar fint. Liksom, det universumett kan nog inte användas för jätteolika berättelser. Det finns goda och onda. Men jag är insatt så.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Möller said:
Men Stargate (SG-1 och Atlantis) funkar fint. Liksom, det universumett kan nog inte användas för jätteolika berättelser. Det finns goda och onda. Men jag är insatt så.
Äh, det finns ju flera olika fraktioner, och nya konstiga världar att komma till... Håller vi oss till originalidén har vi ju redan massor av potential - de lyckas ju berätta samma berättelse massor av gånger - man åker nånstans, träffar ett tokigt historiskt folkslag som har nån underlig relation till teknologin och är eller har varit förslavade av Goaulderna, åsså löser man deras problem eller tar sig fria eller vad man gör, åker hem.

Eller så åker man nånstans, tar med sig nåt dumt hem, och så blir det tokigt på hemmaplan... =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Glom said:
Disney, Buffy och kanske Star Wars låter trevligt. CSI kanske kunde vara spännande. Jag kan inte påstå att jag har stenkoll på de här världarna men bättre än de övriga alternativen.
Andra förslag i tråden, då? Stargate, till exempel?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Glom said:
Stargate kan ju funka
Det betyder att du, jag, Möller och Paxen sagt antingen "absolut" eller "kan funka" till Stargate.

Det bör gå att hitta lite lämplig bredvidläsning för den som känner sig osäker, och med lite strategiskt länkande till en wiki, eller så så borde vi kunna klara oss.

Nu återstår Warwolt, om han fortfarande är intresserad av att vara med... Om han inte har nån koll på Stargate så får vi ta nåt annat =)

(noterar: VÄRMEDÖD kan spelas på tre eller flera spelare, men ju fler man är desto mer sjunker chanserna att man kan hitta en värld att enas kring)

Glom said:
men Torchwood har jag aldrig hört talas om.
Rekommenderas =)
Kan de sig lite B:ig i början, framförallt inte så heta effekter, men i längden... riktigt bra.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Firefly/Serenity.
As enkel värld, Cowboys i rymnden, mycket mer fakta behöver man inte.

//Försöker bara komma med tips.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
McFisk said:
Firefly/Serenity.
As enkel värld, Cowboys i rymnden, mycket mer fakta behöver man inte.

//Försöker bara komma med tips.
Fast i VÄRMEDÖD behöver man, tyvärr, det. Hela idén är att ta en värld man känner till och berätta berättelser om personer man känner till...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag funderar på att kicka Warwolt; han har inte skrivit nåt på forumet se'n 20/1, och har annars en historia av att posta typ var femte dag eller nåt. Och jag skulle vilja ha lite sprutt på det här.

Dessutom har vi med fyra spelare mer än nog för att dra igång detta.

Hör jag inget av honom innan veckan är slut blir det kicken.
 
Top