Nekromanti Phobia

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Eon saknar världsbeskrivning?? Du har tydligen inte kollat alla moduler som finns.

För övrigt tror jag att Phobia kan bli ballt.

MVH "Gud"
 

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Re: EON och N2... (OT)

Håller med dig Dream. Eon är det bästa fantasy rollspel som finns på barknaden. Det innehåller en bra beskriven värl full av intriger och möjligheter. Någon som påstår något annat har troligen inte läst alla moduler.

MVH "Gud"
 

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
En dag på arbetsförmedlingen

"Hej! jag skulle vilja söka jobb som mentalpatient"
"Hmm ska se om det finns några lediga platser på närmaste mentalsjukhus"
"Vad har du för referenser?"
"Referenser? Jo jag dödade min mamma med en stor kökskniv... jag brukar också banka huvudet i väggen upprepade gånger tills grannen i lägenheten bredvid börjar att klaga."
"Ok det duger,du får jobbet"



MVH "Gud"
 

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Ville bara säga det att jag tycker att man ska fokusera mycket på stämmning i skräckrollspel. För mycket regler tar bort en del av den stämmningen. Där för tycker jag att phobia ska ha lite färre regler än vad tex eon har. Dock tycker jag att reglerna är bra till eon eftersom man inte nödvändigtvis behöver använda alla om man inte vill.

MVH "Gud"
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Prissättning

Vi har inte några konkreta planer ännu. Jag kan dock säga attvi till och med funderat på om den första boken skulle vara gratis (eller extremt billig).

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Och du har tydligen inte tittat i regelboken, eller så har du det och förståeligt nog inte hittat världsbeskrivningen.

Man skall inte behöva köpa en massa moduler för att få ett komplett rollspel (regler + anständig världsbeskrivning).

Nu behöver man inte alla moduler utan bara Mundana för att få en mer än anständigt världsbeskrivning och jag vill bara påpeka för de som eventuellt tänkte klaga att jag spelade Eon länge utan övrga moduler. Det går men det är inte lika kul.

_öRn
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Re: Prissättning

WOW! Hoppas att det är väldsbeskrivnigsboken! Regler finns ju redan (Eon o N2).

_öRn, sniken och Phobia sugen
 
Top