Nekromanti Partiska moderatorer

Status
Not open for further replies.

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
RasmusL;n85196 said:
Hade vi inte bråkat om jämställdhet så hade vi bråkat om något annat.
Och då hade vi punktmarkerat er på det ämnet.

Rent personligen så punktmarkerar jag hellre ett ämne än en person. Punktmarkerar jag en person så är det personen som det är fel på. Det vore cyniskt om nåt, och man tappar möjligheten att de inblandade är fantastiska deltagare på andra saker (exempelvis ROLLSPEL!).

Punktmarkerar jag ett ämne så är ämnet bara ett ämne som skapar heta känslor. Och det är faktiskt okej att ett ämne skapar heta känslor, men man får räkna med att det då och då kommer en moderator och kyler ner ämnet.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Det är två saker som jag inte kan hålla mig ifrån att nämna...

1. Att kalla någon för misogyn är ett hemskt påhopp, även när det maskeras med att kalla det misogyna åsikter. Vem är det som uttrycker kvinnohat?

2. Feminism är inte att likställa med vare sig kvinnor eller jämlikhet. Feminism är i sin essens en analys- och förändringsmetod som har sin begreppsvärld vad gäller problematik och hur man vill uppnå ett jämlikt samhälle. Att anse att en icke-feminist per definition är emot jämlikhet är helt fel.

Jag tror det skulle vara bra för redaktionen att ta sig en ordentlig funderare om detta är en site som är för jämlikhet eller om det är en feministisk site, om inte annat för att skapa tydlighet. Om inte annat så kan det tala om för vissa användare att detta inte är siten för dem.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Krille;n85203 said:
Och då hade vi punktmarkerat er på det ämnet.

Rent personligen så punktmarkerar jag hellre ett ämne än en person. Punktmarkerar jag en person så är det personen som det är fel på. Det vore cyniskt om nåt, och man tappar möjligheten att de inblandade är fantastiska deltagare på andra saker (exempelvis ROLLSPEL!).

Punktmarkerar jag ett ämne så är ämnet bara ett ämne som skapar heta känslor. Och det är faktiskt okej att ett ämne skapar heta känslor, men man får räkna med att det då och då kommer en moderator och kyler ner ämnet.

Jag skulle hellre se en emfas på er än det. Det är användarna, inte debatten om jämställdhet, som är problemet.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
Jag vill göra det klart att detta inte är riktigt mot någon specifik enskild person, utan bara är enbart menat som "Oj, det här kändes tänkvärt".

 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Ram;n85212 said:
Det är två saker som jag inte kan hålla mig ifrån att nämna...

1. Att kalla någon för misogyn är ett hemskt påhopp, även när det maskeras med att kalla det misogyna åsikter. Vem är det som uttrycker kvinnohat?

2. Feminism är inte att likställa med vare sig kvinnor eller jämlikhet. Feminism är i sin essens en analys- och förändringsmetod som har sin begreppsvärld vad gäller problematik och hur man vill uppnå ett jämlikt samhälle. Att anse att en icke-feminist per definition är emot jämlikhet är helt fel.

Jag tror det skulle vara bra för redaktionen att ta sig en ordentlig funderare om detta är en site som är för jämlikhet eller om det är en feministisk site, om inte annat för att skapa tydlighet. Om inte annat så kan det tala om för vissa användare att detta inte är siten för dem.
Ram - inte riktigt schysst att komma med påståenden om feminism i en tråd där man inte får diskutera feminism.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Rymdhamster;n85245 said:
Jag vill göra det klart att detta inte är riktigt mot någon specifik enskild person, utan bara är enbart menat som "Oj, det här kändes tänkvärt".


Som alltid kan jag känna att det är lite problematiskt när privilegierade män sitter i sin högborg och ojar sig över att jämställdhetsdebatten har nått även dit. Jag är dock inte en av de som varje dag attackeras av strukturellt förtryck och jag ska inte lägga orden i deras munnar, de kanske precis som du insinuerar är urless på att det ska tjatas om orättvisorna i samhället.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Doomhamster;n85249 said:
Ram - inte riktigt schysst att komma med påståenden om feminism i en tråd där man inte får diskutera feminism.
Sant, mittåt. Det jag reflekterade över var att en användare kallades misogyn av en moderator när han gjorde angrepp (förvisso förhållandevis grova sådana i mitt tycke) på feminismen. Därav utvecklingen. Om någon vill prata feminism med mig så gör jag gärna det i en annan tråd eller via PM.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
RasmusL;n85252 said:
de kanske precis som du insinuerar är urless på att det ska tjatas om orättvisorna i samhället.
Jag insinuerar ingenting. Jag sitter bara och funderar på hur mitt eget beteende ser ut, utifrån de banor den här serien fick mig att tänka i.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Rymdhamster;n85257 said:
Jag insinuerar ingenting. Jag sitter bara och funderar på hur mitt eget beteende ser ut, utifrån de banor den här serien fick mig att tänka i.

Jag uppfattar att det är vad bilden du postade vill illustrera och i kontexten du postade den upplever jag den ligga i linje med den i mina ögon rätt trötta idén att jämställdhetsdebatten har "gått för långt" och att det är själva diskussionen som är problemet snarare än hur individer beter sig när de lägger fram dem. Farligt.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,461
Location
Stockholm
RasmusL;n85261 said:
Jag uppfattar att det är vad bilden du postade vill illustrera och i kontexten du postade den upplever jag den ligga i linje med den i mina ögon rätt trötta idén att jämställdhetsdebatten har "gått för långt" och att det är själva diskussionen som är problemet snarare än hur individer beter sig när de lägger fram dem. Farligt.
Jag tror att Rymdhamster var mycket mer meta än så.

/M
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
RasmusL;n85261 said:
Jag uppfattar att det är vad bilden du postade vill illustrera och i kontexten du postade den upplever jag den ligga i linje med den i mina ögon rätt trötta idén att jämställdhetsdebatten har "gått för långt" och att det är själva diskussionen som är problemet snarare än hur individer beter sig när de lägger fram dem. Farligt.
Synd. Pröva att tolka mindre och bara titta på vad det faktiskt står, snarare än vad du tror är den underliggande meningen? Och grunna på hur det relaterar med vad exempelvis moderatorerna försökt säga i den här tråden?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Rymdhamster;n85267 said:
Synd. Pröva att tolka mindre och bara titta på vad det faktiskt står, snarare än vad du tror är den underliggande meningen? Och grunna på hur det relaterar med vad exempelvis moderatorerna försökt säga i den här tråden?

Moderatorerna said:
Rent personligen så punktmarkerar jag hellre ett ämne än en person.
.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,461
Location
Stockholm
Nu är vi så OT i denna tråd att jag stänger den. Diskussionen går i cirklar som överlappar varandra, så det blir tydligare om alla tar sina frågeställningar och skapar egna separata trådar om dem.
 
Status
Not open for further replies.
Top