Varulv Paris - Runda 1

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Fjodor vill du gå för arrondissement 4, 11 och 12 så är jag fine med det. Annars rör vi oss mot samma marker och borde skissa på en plan.

Hur ser du på spelet?
Jag är nog inne på att göra just det. Jag vill baka upp det kungahuset och ser gärna att vi samarbetar. Dock är jag lite osäker på om jag kan fixa AR4.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Uppdrag 1:

Distrikt - ansvar
8 - RödBassen
9 - RosakappeImpetigo
2 - GråVimes
3 - Octagonal de Bleu
4 - NervaOrgange
6 - Lilla Sidd
7 - Andersson de Cyan

Föreslår att alla även går in med enhet i random annans ansvarsområde för att klara uppdrag 1 så att vi säkrar upp för förädar moves.

Den som sabbar detta tycker jag vi sätter i skamvrån och allmän upptuktning.

Alla ok så att vi klarar det första uppdraget?

Longue vie à la France
Borde funka. Jag slappar alltså?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Borde funka. Jag slappar alltså?
Nej här ska inte slappas alls din slashas! 😇

Du har i R1 en viktig uppgift att gå med enhet till 3 OCH 4 för att säkra upp att vi klarar uppdrag 1 då de andra befälen i staden inte kan lita på befäl Blue och Orange gör sitt jobb🧐

Longue vie à la France
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Nu lägger Basse upp ett nytt förslag som “missar” område 4.
Ni kan ju förstås välja att se det här som ett uttryck för att jag avsiktligt vill sabotera uppdrag 1.

Men, nej, så är det inte.

Jag ville mest visa hur vi kan flytta våra enheter utan att börja käbbla sinsemellan om vem som har rätt till vad.

Givetvis ska vi klara bägge uppdrag!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Det finns ju arrondissement så det räcker till oss alla nu till runda 2. Det är svårare i runda 3.
Kan vi göra så här:

Nerva tar arr 12
Sidd tar arr 5
Anderson tar arr 6
Vimes tar arr 7
Base tar arr 8
Impetigo tar arr 9
Octagonal tar arr 10
Fjodor tar arr 12
Vi kan inte båda ta AR12.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag har tidigare redogjort för hur jag tänker spela:

KaptenGår till 2a arrond.
Löjtnant, SpionStår kvar i 17e arrond.
Härold, FogdeGår till 8e arrond.

Då bidrar jag till bägge uppdrag efter bästa förmåga. Sedan krävs det ju att ni andra också hjälper till. Förstår du @Sidd ?

"Men Basse, hur vågar du berätta innan hur du gör? Nu kan ju folk utnyttja detta?"

Förvisso.

Men jag tycker att det verkar jättedumt att som lojal bybo inte försöka klara uppdragen. Därför måste jag agera! Sedan tror jag inte att folk törs utnyttja mig så här tidigt i spel. Vi har ju bara vårt förtroendekapital att jobba med.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag kommer gå för att lägga saker i 3, 4 och 11. Sen får vi se om någon snor mitt område men det får vi väl se i R2.

Blir det okej med den gällande planen?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag har tidigare redogjort för hur jag tänker spela:

KaptenGår till 2a arrond.
Löjtnant, SpionStår kvar i 17e arrond.
Härold, FogdeGår till 8e arrond.

Då bidrar jag till bägge uppdrag efter bästa förmåga. Sedan krävs det ju att ni andra också hjälper till. Förstår du @Sidd ?

"Men Basse, hur vågar du berätta innan hur du gör? Nu kan ju folk utnyttja detta?"

Förvisso.

Men jag tycker att det verkar jättedumt att som lojal bybo inte försöka klara uppdragen. Därför måste jag agera! Sedan tror jag inte att folk törs utnyttja mig så här tidigt i spel. Vi har ju bara vårt förtroendekapital att jobba med.
Strålande att du kör öppet.
Dock tror jag att andra inte kommer tveka att ta chansen att utnyttja det om du inte allierar dig med andra, kanske nån på södra sidan centrum👍😇🙏
Höjer lite på ena ögonbrynet när det börjat arta sig med en plan där alla positionerat sig och då avslutar du och Vimes kvällen med att röra om i kaosgrytan.
Känns inte förtroendegivande.
Jag vill att vi klarar R1.
Räknar kallt med att nån ”av misstag” kommer sabba ändå vad vi en gemensamt beslutar.
Men sabotören ligger då pyrt till framledes.
Jag förstår att alla vill positionera sig för att individuellt vinna men den som kör ego-race kommer jag alliera mig med andra mot.
Vi kör på det alla sagt ok på och ser vad vi får för uppdrag nästa runda.
Nästa runda kommer förhandlingar om maktfördelning och distrikt igång på allvar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag kan skicka min kapten till andra arrondissementet för att klara uppdrag 2 så kan du ge din kapten andra uppgifter?
Tycker fortsatt att ni båda ska springa dit.

"Det ryktas att någon i kungens och drottningens krets är kär i någon från underklassen och inte alls vill slå ner folkuppror. Vilken skam!"

Från kalendern där Feuflux la upp sin pitch för detta spel. Tror att någon vill sabotera detta uppdrag. Därför behöver vi skicka dit 3 spelare då nån är sabotör.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Varför är ni så sugna på att dra ut era linjer? Ju fler i samma område ju starkare är du ju där. Ni borde vilja skicka andra personer till att lösa uppdraget då ni hursomhelst inte kommer kunna vinna zonen. Era motiv att springa dit tycks väldigt svaga.
Jag är ingen brädspelare. Jag suger på sånt. Min ambition bakom dragen är att:

1 Bidra till att klara uppdragen
2 Försöka överleva

Jag tänkte att andra inte är lika solidariska som jag och därför inte vill "offra" sin kapten på uppdrag 2. Därför är min ambition bakom att flytta min kapten dit att säkra uppdraget.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och med det ger jag mig nu i kast med att skriva klart inlämningsuppgifter i historia!

Lycka till alla, dyker in i tråden framåt kvällen!
 

Nerva

Veteran
Joined
12 Sep 2022
Messages
21
Sidd, jag är besviken. Först har vi en överenskommelse sen börjar du baktala och mistänka mig.
Du kan inte både ha kakan och äta den.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Min Spion får gå till 8e arrondissementet bc jag kan inte läsa reglerna.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Då stoppar vi den här rundan.

Återkommer när jag trasslat ut matematiken i alla förflyttningar. :)
 
Top