Brynolf
Noga utvald snuskhummer
Hoppas @Sömniga Isaac är ok för övrigt. Ta en breather och välkommen tillbaka senare!
Jag räknade på hur många antal arr bybor kunde skrapa ihop.Hehe, jovars. Men varför mördade ni inte Häger? Jag var ju långt ifrån lika grön och farlig som han
Underbart engagemang där med Paris-pyssletVa, vann vi!!!
Va, inget Paris nästa år? Jag som skrivit långa listor på:
- Hur spelet kan förenklas så även mindre begåvade (=jag) kan hänga med
- Hur jag ska ro hem segern nästa gång
- Hur byn bör spela nästa gång
- Hur ulvarna ska spela nästa gång
- Hur Eiffeltornet ska piffas till
Hade jag haft Uttern med mig så hade Ulvarna ett extramord varje runda!Du var faktiskt farligt nära att vinna ändå.
Det var bara 50/50 att min röst skulle landa på dig i R3, och annars hade ni vunmit.
Efterom ALLA bybor stod och glodde mellan R3-R4 hade du kanske kunnat fått egen majoritet om du haft lite bättre tur med förflyttningarna.
Sen var det ju Strad som var prime suspect in i sista rundan. Det hade kunnat gå vägen där också.
| TITEL | ANTAL ARRONDISSEMENT SOM KRÄVS | BESKRIVNING |
| Smugglare | 2 | Deltagaren vars Soldater delar arrondissement med din Härold får inte göra sin förflyttning, om de inte har högre rang och redan gjort den. |
Då var jag ju ändå inte helt off i min argumentation under rundanMin Specialförmåga:
TITEL ANTAL ARRONDISSEMENT SOM KRÄVS BESKRIVNING Smugglare 2 Deltagaren vars Soldater delar arrondissement med din Härold får inte göra sin förflyttning, om de inte har högre rang och redan gjort den.
Det här var ju en av de områden jag inte vågade posta nåt gräv om.Då var jag ju ändå inte helt off i min argumentation under rundan![]()
I R2 var det ju matematiskt omöjligt att han var bybo (om man nu köpte premisserna som ju visade sig vara fel). I R1 vet jag inte, ingen var väl särskilt sus dör. Även BM var ju mest en tokchansning.Varför drevade ni Basse gott folk?
Just här så gav Sidd en felaktig order (arrondissement som mål istället för spelare som mål som det ska vara enligt reglerna) men det missade jag och flyttade härolden direkt till det arrondissementet. Så det var mitt fel (som sagt, jag lär mig inte av tidigare spel att inte krångla till det).Eftersom Sidd gick före Vimes borde väl Sidds härold då gått till 18, där Vimes soldat först stod. Och sen när det var Vimes förflyttning så skulle hans soldat flyttas till 9?
Ja, dold mekanik blir alltid en bynerf på nåt sätt. Byn blir tvungna att testa sina teorier på det enda mekaniskt säkra sättet, dvs utröstning.I R2 var det ju matematiskt omöjligt att han var bybo (om man nu köpte premisserna som ju visade sig vara fel). I R1 vet jag inte, ingen var väl särskilt sus dör. Även BM var ju mest en tokchansning.
Ah, det förklarar Sidds ursäkt om att flytta härold till T20 plats sen (som INGEN av er reagerade på!) som inte heller gick ihop.Just här så gav Sidd en felaktig order (arrondissement som mål istället för spelare som mål som det ska vara enligt reglerna) men det missade jag och flyttade härolden direkt till det arrondissementet. Så det var mitt fel (som sagt, jag lär mig inte av tidigare spel att inte krångla till det).
Men jag flyttade inte fel på någon soldat tror jag!!!![]()
Också leve @Feuflux för gott och ambitiöst arrandeHURRA FÖR BYN!
BU FÖR ATT VARA VÅGMÄSTARE!
LEVE @Sidd SOM ÄR HÄRLIG OCH SKICKAR GYMBILDER OCH TAR SPELET MED GOTT HUMÖR
LEVE @Vimes SOM INTE SNURRADE UPP MIG PÅ LÅKTAREN SÅ TILL DEN MILDA GRAD ATT JAG BEHÖVDE PENSIONERA MIG
LEVE @StradhLestat SOM INTE LJÖG NÄR HAN SA ATT HAN VAR BYBO
Jag reagerade på det och försökte ställa en ledande fråga för att se om han stod fast vid det, men sen glömde jag den grejen helt och hållet fram till nu!Ah, det förklarar Sidds ursäkt om att flytta härold till T20 plats sen (som INGEN av er reagerade på!) som inte heller gick ihop.
Det var ju ulven med lägst status som genomför mordet (alltså Isaac), jisses, drottningen förklarade ju det här med högt och lågt.Men vänta nu, eftersom Sidd var först, betydde inte det att Häger tekniskt sett aldrig kunde väkta?