Varulv Paris part trois - Le Runda 1

kändes som att du lite krystat backade upp Anth med det där om e/3 som Vimes plockade upp. Anth kan verkligen vara bybo med snabba fettummar men att du skulle komma med dragen lans för det noterade jag som ett frågetecken i min lista😇
Alltså Vimes frågade ju rakt ut om fettumme-gate var ett nytt fräscht scoop eller en gammal grej.

Men att Sidd är skraj för Knardilalerna är för all del lite grönande för honom, om han nu är uppriktig.
Jag tänker att vi ska väl försöka lita på varandra. Med det sagt, att spela på rädsla för kardinalen är väl en oerhört lättillgänglig charad för den som är ulv. Just nu har vi dock väldigt lite att gå på, så vi får väl hugga på allt vi ser och utvärdera i senare rundor när vi har mer information på bordet.

Jag vill verkligen inte fultolka dig Brynolf men:
- om din premiss stämmer att K kan döda S.
- i så fall hjälper vi ju nattmördarulvarna med sina nattmord genom att skicka ihop våra Soldater till centrum😱

Igen: vad var vitsen?

Röst: @Brynolf

En liten skit-pet här nu men: kändes som att du lite krystat backade upp Anth med det där om e/3 som Vimes plockade upp. Anth kan verkligen vara bybo med snabba fettummar men att du skulle komma med dragen lans för det noterade jag som ett frågetecken i min lista😇
Det spelar ingen roll om vi "hjälper" K eller inte, de kommer ha gott om val för nattmord oavsett. Som sagts flera gånger nu är det bara två rutor som K inte kan nå (och iaf jag kommer fortsätta arbeta under tanken att K är relevanta för nattmordet). Så alla andra är i riskzonen oavsett var vi ställer oss. Att gå närmre K gör ingen mer utsatt, det gör sak samma. (Hållet med Isaac ovan om att det är en väldigt enkel charad att göra, vi kommer liksom inte kunna komma undan K oavsett så det är lite tramsigt att inte ens vågar vilja vara i närheten)

Jag har inga problem med att låta Brynolf och Isaac ställa sig i sejfspace. Åtminstone Brynolf är väl grönast i byn just nu.

Jag har inga problem med att låta Brynolf och Isaac ställa sig i sejfspace. Åtminstone Brynolf är väl grönast i byn just nu.
Fast SÅ grön är jag knappast att det är värt att röra till spelet för att rädda mig. Om det inte finns andra nackdelar än så med mitt senaste förslag tycker jag att det är det bästa.

Fast SÅ grön är jag knappast att det är värt att röra till spelet för att rädda mig. Om det inte finns andra nackdelar än så med mitt senaste förslag tycker jag att det är det bästa.
Tycker inte originalplanen är särskilt mycket att röra till spelet. Det handlar ju inte om att rädda dig, utan om att vi inte kan orkestrera några förflyttningar där alla är 100 % safe från K hela tiden, så det känns onödigt att lägga vikt vid det så här tidigt i spelet. I senare rundor kanske det faktiskt går att göra något vettigt med sådana förflyttningar (har för mig att vi hade ett tillfälle i förra spelet då det kanske hade gått att ställa alla utom räckhåll för K, så det är väl först när det sker som det kan vara relevant egentligen) och vi kan orkestrera en väktning genom förflyttningar, men det är inte första rundorna när K oavsett når 7 av 9 spelare.

Tycker inte originalplanen är särskilt mycket att röra till spelet. Det handlar ju inte om att rädda dig, utan om att vi inte kan orkestrera några förflyttningar där alla är 100 % safe från K hela tiden
Nä men allt annat lika, så rör ju plan2 till spelet MINDRE än plan1, nicht wahr? Och är därför bättre. Marginellt kanske, aber doch.

Denna runda lär vi ändå inte få nåt siande eftersom siaren troligen kräver tre områden.
När du reply:ar på mig är det lite trist att du klipper bort den meningen där jag påminner om just det att det inte är aktuellt denna runda. Och sen får det att låta som att det är din tanke.

Du lyfter bara det som du inte håller med mig om men inte det där vi är eniga.

Det största problemet är att den som byn bestämmer sig för att "sia" kommer förlora en ruta. Om vi skickar in massor av härolder i en ruta kommer en soldat inte ha rillräckligt med inflytande för att behålla rutan. (det här kan visserligen vägas upp av att vi kör med en fiktiv deadline men vafa)
Det här greppar jag inte riktigt. Om det står en soldat i ett område och vi bestämmer oss för att sia denne så flyttar många av oss våra härolder dit, vem är det då som tar över området?

Eller är det soldater och härolder vi flyttar dit? Fortfarande, vem ska ta över området?

Detta är inte för att neggs ditt förslag utan jag förstår på riktgt inte.
Det finns andra användningsområden för härolderna. Spelaren som ska sias kommer tex drabbas av lite plus och minus på sin Rang, och vem vet vad mer?
Var står det hur rang förändras?
Den som sias får ändrad rang?
De som har olika förmågor vill nog kumma använda dem fritt. FRAMFÖR ALLT så bli ju väktaren låst till att bara väkta den som sias.
Väktaren får väl väkta vem som helst. Varför ska hen väktas just den som sias?

Vill inte avfärda din tanke, bara fatta.
Att centralstyra ALL förflyttning på det här sättet kan göra det svårare att läsa ut ulvigt beteende (eller lättare för all del, om nån nu skulle bryta mot vad vi bestämt).
Jamen, vad ska vi göra då för att knäcka spelet och ulvarna!
Nä, jag är fortsatt skeptisk.

De enda rutor som inte Kardinalsgardet kan nå är 13 och 20. OM det skulle krävas att K står i samma ruta som mordoffrets S, så betyder det att jag och Isac inte kan mördas ikväll.
Kardinalsgardet kan nå alla ikväll eftersom de kan gå två steg.

Ber er andra att bekräfta om det är jag eller Brynolf som har rätt tolkning.

Väktaren får väl väkta vem som helst. Varför ska hen väktas just den som sias?
Så här stod det i anmälningstråden, så rimligtvis kan väktaren inte väkta någon ifall vi detaljstyr hur hen ska skicka sin härold.
Deltagaren vars Soldater delar arrondissement med din Härold kan inte nattmördas. Du kan inte skydda dina egna Soldater, eller samma spelare två rundor på raken. Om mördaren har högre rang än dig kommer du för sent!

Det spelar ingen roll om vi "hjälper" K eller inte, de kommer ha gott om val för nattmord oavsett. Som sagts flera gånger nu är det bara två rutor som K inte kan nå (och iaf jag kommer fortsätta arbeta under tanken att K är relevanta för nattmordet). Så alla andra är i riskzonen oavsett var vi ställer oss. Att gå närmre K gör ingen mer utsatt, det gör sak samma. (Hållet med Isaac ovan om att det är en väldigt enkel charad att göra, vi kommer liksom inte kunna komma undan K oavsett så det är lite tramsigt att inte ens vågar vilja vara i närheten)

1. K kan nå alla eftersom de kan gå två steg.

2. Nattmord utför inte genom kardinalsflytt utan med en lista som ulvarna skickar till SL.

3. Brynolf är i n t e grönast på banan.

Kardinalsgardet kan nå alla ikväll eftersom de kan gå två steg.

Ber er andra att bekräfta om det är jag eller Brynolf som har rätt tolkning.
K kan inte nå 13 och 20, så om Brynolf och Isaac går till de områdena (som var förslaget i originalplanen) är de troligtvis sejf från K denna rundan.

K kan inte nå 13 och 20, så om Brynolf och Isaac går till de områdena (som var förslaget i originalplanen) är de troligtvis sejf från K denna rundan.
Ahh, nu är jag med. Tack!

Jag kollade de områden alla står på nu. Fel av mig.

Jag stöjder ett förslag där alla är jämt utsatta så här första rundan när vi inte vet vem som är vem.

Ser ingen anledning till att de två som skulle kunna gömma sig från K gör det. Ökar de andras utsatthet på ett orättvis sätt.

Sen så tolkar ju inte jag det som att K kommer hjälpa till och mörda den vars område de står på. Men att ta deras röst är illa nog.

När du reply:ar på mig är det lite trist att du klipper bort den meningen där jag påminner om just det att det inte är aktuellt denna runda. Och sen får det att låta som att det är din tanke.

Du lyfter bara det som du inte håller med mig om men inte det där vi är eniga.
Ja, jag såg det sen men tyckte inte det var så viktigt att uppmärksamma. De andra poängerna i mitt inlägg var de viktiga.

Det här greppar jag inte riktigt. Om det står en soldat i ett område och vi bestämmer oss för att sia denne så flyttar många av oss våra härolder dit, vem är det då som tar över området?
Vi flyttar våra soldater dit jag sagt. De har 2 inlytande. Om det kommer fler än 2 härolder dit har inte soldaten majoitet i rutan och förlorar således den. Ingen äger den då.

Alltså, angående vara rädd för Kardinalsgardet etc. Vi vet väl inte hur nattmorden eller kardinalsgardet fungerar ännu? Jag tycker hela diskussionen blir lite väl hypotetisk i nuläget.

Det kan vara så att ulvarna bara kan nattmörda där K står. Det kan vara så att de kan nattmörda fritt. Om det senare kan man fundera på kardinalgardets syfte, rimligtvis är tanken med dem att blocka powerroller från att ta tillräckligt med territorier för att använda sina förmågor. Eller så ger kardinalgardeskontrollerade territorier extra bonusröster till ulvarna som de kan använda på något vis. Etc etc. Vi vet inte riktigt. Med tanke på att kardinalgardet har poäng i inflytande verkar det ju mer sannolikt att de ska konkurrera om kontrollen med byborna än att de ska sköta nattmorden så att säga.

Det sagt är det förstås möjligt att de ska göra både ock. Vi vet helt enkelt inte just nu.

Så, istället för att snurra runt om detta i ytterligare sidor tänker jag att vi
1) Bestämmer oss för en gemensam plan för förlyttning (jag gillar att alla tar ett nytt område enligt tidigare förslag - så får vi tänka nytt nästa runda)
2) Ser till att vi i varje fall har två heta drev inför deadline så vi har något att analysera i senare rundor

Back