Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Anmälan

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Ni är alla kärlekskranka, hormonstinna runt20nånting-åringar, med en fäbless för att bli kända med alla tillåtna (och otillåtna) medel. Därför är det nu dags att söka till den nya säsongen av Paradise Ulvtell! Om ni blir antagna till programmet kommer ni i X dagar framöver kommer att kämpa, backstabba, spela, dricka, festa, partaja, sola och leva loppan i ett lyxhotell i norra Sibirien. Och i slutet på varje runda kommer ni få välja vem ni vill gå till sängs med (Kanske till och med för lite hanky panky?). Och varje morgon börjar karusellen om igen.
Målet är att till slut hamna i finalen, tillsammans med en annan spelare som ni verkligen kan lita på.

Ni har inga gränser.
Ni har inga hämningar.
40000 rollspelsmiljarder står på spel. Och även den sanna kärleken (Med viss definition).
Det här är Paradise Ulvtell (18+).

För att ansöka till programmet får ni här skriva en ansökan om vilka ni är, vad som gör er till bra kandidater för paradiset och hur långt ni kommer att gå för att vinna. Fundera även på vad ni kan tänkas ha för hemlighet som absolut INTE får komma fram i spel (men som definitivt kommer komma fram i spel) men säg den inte högt, förrän programledaren ber er om det.

Programmet går live tidigt i september och kommer beroende på deltagarantal antagligen hålla på minst en vecka, på grund av extratid i rundor för parceremonierna.
Har ni frågor så kontakta programledaren.
Vi behöver få in er ansökan senast den 31/8.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
(Hämtat från PH:s riktiga ansökningssida)
Nedan listar vi 10 olika tips på vad du ska tänka på innan du söker dig till Paradise Ulvtell (18+). Att söka till programmet behöver inte vara något tabubelagt utan det kan vara ett smart och effektivt sätt att bygga dig en publicitet. Denna publicitet kan använda du senare använda dig av när du planerar göra något annat med ditt liv. Antalet människor som bänkar sig framför TV:n när programmet sänder talar sitt klarsynta om att detta är en arena du ska figurera i ifall du söker publicitet.

Nedan listade tips borde du läsa om du planerar att söka till Paradise Ulvtell:
  • Du måste ha en plan för att vinna.
  • Gör en show, bli en tittarfavorit så kanske du får göra en comeback ifall du åker ut.
  • Tänk ut vilka du ska ha som dina vänner respektive fiender.
  • Var charmig mot din partner.
  • Ha aldrig för många fiender.
  • Var noga med vem du röstar på.
  • Vara bered på att vem som helst kan backstabba dig.
  • Testa njut av Paradise Ulvtell från annan plats än från ditt sovrum/vardagsrum. Våga delta!
  • Programmet är en av Sverige mest tittade dokusåpa så tänk på vad folket gillar och ge dem det.
  • Tänk ut en strategi på vilka som ska bort ur tävlingen och vilka du önskar ha kvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Anthrox said:
Om ni blir antagna till programmet kommer ni i X dagar framöver kommer att kämpa, backstabba, spela, dricka, festa, partaja, sola och leva loppan i ett lyxhotell i norra Sibirien.
Svårt att motstå! :D

Börjar slipa på min ansökan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Som gjort för en som mig som ser sig som självaste Jesus!
Ska se bara om jag har några lärjungar att fråga om lov för först😇
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
(Vill bara passa på att påpeka att den som söker ett intrikat spelsystem kanske blir besviken av det här spelet. Det är mest temafluff och spex. Dvs som riktiga Paradise.)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag fick prestationsångest när jag skulle skriva en ansökan och förstod inte om jag ska skriva en ansökan som om jag själv ansökte eller som om jag var en karaktär men jag är gärna med hur som helst. Jag går hur långt som helst för att vinna. Hur. Långt. Som. Helst.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag fick prestationsångest när jag skulle skriva en ansökan och förstod inte om jag ska skriva en ansökan som om jag själv ansökte eller som om jag var en karaktär men jag är gärna med hur som helst. Jag går hur långt som helst för att vinna. Hur. Långt. Som. Helst.
Känn ingen press! Alla blir antagna till Paradise Ulvtell (18+)!

(Men det är ju ni själva som är med i programmet)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag anmäler mig också.

Jag kommer ligga lågt, ta lågpris flyg och sova mig hela vägen till toppen!
Jag söker en partner som kan vara mig trogen tills rollspelsmiljarderna rullar in och som inte tvekar på att göra allt jobbet själv.
Det som gör mig bra är att jag knappt är närvarande, kan hugga vem som helst i ryggen och inte tvekar att kasta dig under bussen.
Jag ser fram emot att vinna Paradise Ulvtell.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Hej Alla! 🙃🙂🙃🙂

Ja heter Basenanji och ja e en eldefrit som e jättecool och vill va me i Paradise Ulvtell! 👹🤡👺👿🤖👾👽:love:

Min plan e att ja ska vinna och att jag ska ge en show för många sejjer til mej att ja e jättebra på att showa och så 🎤🎭🎺🎯

Ja brukar aldri få nåra fiender för alla typ ba "vi elskar dig Basenanji!" och ja ba 😍😍😍😍

Min partner e mitt allt och jag ger allt för min partner, jag gillar när vi har det myzzigt och så, men jag kan oxå va busig (ja brukar skoja och säja att jag stavar busig med z för jag är busig haha buzig haha)

De e vicktit att ha en strategi för att folket vill ha en riktig show och de ska få det med mej, Basenanji!!!1!!😎🤩😎🤩🥳😎🤩🤩🥳

ÄR NI MED ELLEH?! LETS GO!!!!11!!! 🙌🤜🖖💪🤙👌👍👍👍👏💥💥💥💥

(Jag är alltså anmäld)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Hur funkar det; vill ni veta på ett ungefär hur spelet går till, eller föredras det att få regler och sånt först när första rundan startar? Tänker för att det rent strukturellt nog kommer avvika en del från vanligt spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Hur funkar det; vill ni veta på ett ungefär hur spelet går till, eller föredras det att få regler och sånt först när första rundan startar? Tänker för att det rent strukturellt nog kommer avvika en del från vanligt spel.
Det är ju upp till dig som spelmakare att bestämma, men om du frågar mig så tycker jag att det blir roligare om vi får spelets regler innan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Hur funkar det; vill ni veta på ett ungefär hur spelet går till, eller föredras det att få regler och sånt först när första rundan startar? Tänker för att det rent strukturellt nog kommer avvika en del från vanligt spel.
Alla regler bör helst vara med i första R1-posten då vissa spelare 😇 som tex jag annars har en faslig tendens att missa sånt som postats i nån annan tråd som tex anmälningstråd. Alla👍

Sen så gör det förstås inget om sånna vissa som jag får regler nu så kanske jag har ett par veckor på mig att komma ikapp de andra och få saker å ting att landa, kanske nån…kan ställa en klargörande fråga å så. Men det beror ju också på spelupplägget, R1 brukar ju vara en runda av missförstånd och frågor om spelmekanik och feltolkningar av regler vilket är lite av vad som ”hör till” tror jag. Som ulv är det ju kalas att brusa runt i spelmekanik-snack och klaga på (vissa) andra som missat vad som självklart gäller denna gång.

Sen så finns det ju vissa andra idioter som tex Korpralen i Fjoddes senaste Aliensspel som postar sin första post utan att ens läst hela regelposten och därmed avslöjar sig som Siare för alla direkt så det är nog stört omöjligt att som SL att veta hur de oregerliga spelarna kommer att bete sig i Paradiset även denna gång.

Upp till SL: vad vill du ha för spel i R1?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Spelet kommer, beroende på antal deltagare för rundan, ha två olika rundor. Antingen en runda med någon form av specialregel som ni behöver förhålla er till, eller en runda som inleds med ett prov. Alla rundor kommer att vara 24 timmar, även i början. Efter varje runda kommer vi sen ha en parceremoni, där ni kommer få para ihop er med varandra inför nästa runda. Parceremonin håller på tills alla par har valts ut och en spelare lämnas ensam och får lämna paradiset, men max 24 timmar (om någon inte har meddelat en partner efter 24 timmar kommer denne att slumpas till någon annan).

De som lyckas bäst med prov, under de rundor som har prov, får sitta ner under parceremonin. Att sitta ner är bra. (Den som lyckas absolut bäst kommer dessutom att bli immun i parceremonin och automatiskt gå vidare till nästa runda OCH får sia en annan spelare)
Om någon bryter mot reglerna, under de rundor som har regler, kommer de att få stå upp under parceremonin. Att stå upp är dåligt. (Om alla sköter sig och följer reglerna kommer det slumpas vilka som sitter och står)

Parceremonin går till som så att de som står upp får välja en av de som sitter och ställa sig bakom. De önskar då bilda ett par. I varje parceremoni kommer det dock alltid att vara en spelare mer som står, än som sitter. Så när alla har valt att ställa sig bakom någon så är det någon som sitter som har två spelare bakom sig. Den spelare som då sitter får då välja vem av dem som de vill bilda par med, den andre spelaren åker ut ur spelet. Det här är den enda eliminationsprocessen som finns.

När nästa runda sen börjar kommer de som har bildat par att få ha en privat PM-grupp tillsammans, så länge som de fortsätter att vara ett par. Det första som ska göras i den PM-gruppen är att spelarna avslöjar sina hemligheter för varandra.

När spelet gått så långt att det till slut bara är två spelare kvar kommer en kulceremoni att hållas, där vi får se om paret håller ihop och delar på prispengarna, eller om någon kastar kulan för att själv ta alla pengar.
Om ni båda som står i kulceremonin söker kärleken har ni tillsammans vunnit PU (tekniskt sett bybovinst, men det är ju paret som vinner)
Om någon av spelarna är en kulkastare vinner den spelaren (tekniskt sett ulvvinst, men det är ju den spelaren specifikt som vinner)
Om båda spelarna är kulkastare vinner alla spelare som åkt ut (tekniskt sett bybovinst)

Frågor på det?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
flexar lite med min biceps i väntan på det perfekta ljuset för att jag ska kunna olja in mitt utsökta sexpack på ett sätt som får de flesta kvinnor och en hel del män att tråna av åtrå

[Anmäler mig]
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
När spelet gått så långt att det till slut bara är två spelare kvar kommer en kulceremoni att hållas, där vi får se om paret håller ihop och delar på prispengarna, eller om någon kastar kulan för att själv ta alla pengar.
Om ni båda som står i kulceremonin söker kärleken har ni tillsammans vunnit PU (tekniskt sett bybovinst, men det är ju paret som vinner)
Om någon av spelarna är en kulkastare vinner den spelaren (tekniskt sett ulvvinst, men det är ju den spelaren specifikt som vinner)
Om båda spelarna är kulkastare vinner alla spelare som åkt ut (tekniskt sett bybovinst)
Frågor!

Vet man om från början om man är ulv?
Får ulvarna kommunicera med varandra?
Är det så att ulvar=kulkastare, bybor=ej kulkastare eller kan det vara annorlunda?
Kan ulvlaget vinna även om de bildar par ("tekniskt sett bybovinst")?
Får man kommunicera med andra i PM?
Är hemligheter relaterade till fraktion (ulvar/bybor) på något sätt?

:D
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Vet man om från början om man är ulv?
Får ulvarna kommunicera med varandra?
Är det så att ulvar=kulkastare, bybor=ej kulkastare eller kan det vara annorlunda?
Kan ulvlaget vinna även om de bildar par ("tekniskt sett bybovinst")?
Får man kommunicera med andra i PM?
Är hemligheter relaterade till fraktion (ulvar/bybor) på något sätt?
Ja, jag kommer skicka ut mail där det står ifall ni är kulkastare eller om ni letar efter kärleken.
Nej, bara par får kommunicera med varandra.
Ulvar är kulkastare. Bybor letar efter kärleken. Så det är bara en ulv som kommer kasta kulan i finalen.
Ulvarna kan bilda par, men om ett ulvpar står i finalen kommer båda kasta kulan och de som åkt ut får dela på prispengarna istället. Hence bybovinst.
Om du har bildat par med dem i föregående parceremoni får ni ha en PM-grupp. Har du bildat par med någon i R2 och sen bildar ett nytt par med någon annan i R3 får du inte längre prata i PM med den du var i par med i R2. Det är alltså bara det senaste paret som får prata i PM.
Mer info om hemligheter får du i ditt PM sen.
 
Top