Nekromanti Paperman

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
Spider Jerusalem said:
istället för att se helheten som var mycket trevlig.
Och det är naturligtvis du som bestämmer huruvida helheten är trevlig eller ej?

Eller menar du att den enda tillåtna reaktionen när nån postar något är att vara enbart positiv?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
krank said:
Spider Jerusalem said:
istället för att se helheten som var mycket trevlig.
Och det är naturligtvis du som bestämmer huruvida helheten är trevlig eller ej?

Eller menar du att den enda tillåtna reaktionen när nån postar något är att vara enbart positiv?
Jag tog mig friheten att generalisera utifrån majoritets åsikt. Och om jag inte har fel så verkade folk tycka att det var en söt lite film.

Intressant slutsats från det jag skrev.

Sen vill jag påpeka att jag inte riktade mig till dig specifikt utan det var trenden som störde mig.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
krank said:
det är lite trist att det i stort sett alltid är killen som jagar efter tjejen.
Personligt intressant i det sammanhanget finner jag att en av de första grejer man har tagit på sig att informera mig och mina co-expatriates om när vi flyttade hit (på ett "bara att ni vet hur det funkar här" sätt), var att här i Sverige är det tjejerna som förväntas jaga efter killarna, annars händer det ingenting (grovt generaliserat såklart, men de tyckte iaf att det måste påpekas, då kan man utgå ifrån att någon sann kärna ligger i det).

Sedan, heteronormativt eller inte, var det inte någonting jag personligen reagerade på i den korta filmen. Istället reagerade jag redan vid coverbilden på att hon är så smal och jag känner mig pressad av det. Så har alla sina olika hotaspekter.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Spider Jerusalem said:
Elmrig said:
krank said:
Ordet "heteronormativitet" behöver ingen särskilda ansträngning för att användas, mer vad än "gul" eller "tråkig" eller "nostalgisk" kräver. Till exempel.
Det är lite jobbigare att uttala, men annars är jag helt med dig. Den dag vi kan använda ordet på det sättet tror jag att vi har kommit långt på vägen mot ökad medvetenhet kring jämlikhet, keep up the good work! :gremsmile:
Right, Inte ofta jag börjar störa mig på genus debatter och eller jämlikhets gnäll. Men jag tycker att det blir lite väl tråkigt om man inte kan posta en lite video och säga "Gud vad söt." utan att folk ska böra plocka isär den och hitta alla fel istället för att se helheten som var mycket trevlig.

Hon inte har den aktiva rollen som han har, och? kan man inte avbilda en man som har en aktiv roll idag utan att det blir massa genus och jämställdhets prat? Då har vi tagit ett steg tillbaka enligt mig om vi ska tvinga allt att vara inom jävligt snäva ramar.

/Spider som lackar ur på fel sak men tillslut så rinner bägaren över.
"Plocka isär" är väl lite väl tilltaget? Hade det varit lika hemskt om han tyckte att filmen var "för grå"? Vad är det som är så hotfullt med "heteronormativ"?
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
"Plocka isär" är väl lite väl tilltaget? Hade det varit lika hemskt om han tyckte att filmen var "för grå"? Vad är det som är så hotfullt med "heteronormativ"?
+1

Kul att ni snackar genus förresten. I guess I should have seen it coming.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
Elmrig said:
"Plocka isär" är väl lite väl tilltaget? Hade det varit lika hemskt om han tyckte att filmen var "för grå"? Vad är det som är så hotfullt med "heteronormativ"?
Tydligen, utifrån reaktionerna, var det iaf nästan lika hemskt att jag störde mig på 3d-artefakter jag inte kunde låta bli att lägga märke till.
 
Top