Pågående projekt

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Se och göra i Aliatra
Ett spel om resor, om att upptäcka en plats, om att upptäcka sig själv.

Plommonkrönikan
En kampanj om södra Kinas moderna historia. Länge sedan jag jobbade på den, men jag planerar att fortsätta. Är just nu på 2VK.

Anatman
Identitetspunk. Inte så mycket "pågående" som "inte ännu utgivet". Måste bara få tummen ur här.

Midnatt för alltid
En rak översättning av Fabien Hildweins briljanta Minuit pour toujours.

Den yttersta drömmen
Jag har en idé om att bygga ett hack som kombinerar Den yttersta domen med Dream Askew, om ett litet samhälle i utkanten av Lost Vegas-zonen. Ännu inte mycket med än en idé. Oklart om det blir något av det.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Jag håller på med följande, enligt någon definition av "håller på":
  • Några av sakerna i Dimfrosts inlägg ovan
  • Ett klassiskt äventyr till Drakar och Demoner, för jag tyckte det skulle vara kul att testa att skriva ett 30 år efter att jag gjorde det förra gången.
  • Två häften till Supergänget: en med blandade gamla och nya saker och äventyr och en med hjältar och skurkar från Q-T.
  • Älvadrottningens fest, som är ett litet kortbaserat rollspel som är tänkt att kunna spelas på konvent med noll förberedelser, men det är fortfarande en del saker jag inte riktigt vet hur jag vill att de ska fungera.
 

Murmelgnu

Karaktärsflummare
Joined
15 Jun 2017
Messages
9
Jag håller på med flera saker som är i olika delar av processen.
  • Gastkammaren - Ett kammarspelsrollspel som handlar om karaktärer som ljuger för sig själva och andra i ett begränsat utrymme. Jag är så gott som helt färdig, men behöver polera texten en aning till och snygga till den lite.
  • Kärlekens Spel- Ett Rom-comrollspel, som tar inspiration från nutida romanslitteratur och där tropes och klichéer ingår i reglerna. Det behöver fortfarande hamras ut en del, men hoppas jag kan få klart ett speltest till våren.
  • Trivialt, konstigt och Hemskt - Ett weird fiction/horror rollspel. Det handlar om personer med alldagliga förmågor som i sin tur bryter spelvärlden och förändrar den på underliga sätt. Behöver är hyfsat nära att speltestas, men kan behövas poleras en del.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
  • Kärlekens Spel- Ett Rom-comrollspel, som tar inspiration från nutida romanslitteratur och där tropes och klichéer ingår i reglerna. Det behöver fortfarande hamras ut en del, men hoppas jag kan få klart ett speltest till våren.
Ascoolt!
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Mina rollspelsprojekt är:

Skriva och webbpublicera alla monster, växter, arter och raser jag skapat som generiska utan värden, i fantasy och scifiform, och desamma i AD&D 1st ed och 5E-versioner.
Skriva och webbpublicera eventuella nya dito som jag kommer på under skapandets gång.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade äventyr och kampanjer för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E. Planen är att hinna med två eller tre i år. Totalt är det kanske 30 äventyr och 6 kampanjer som är värda besväret.
Renskriva eller utveckla alla fantasyklasser med värden för 5E.
Renskriva eller utveckla alla äventyrsplatser, äventyrsfrön, kampanjfrön med värden för AD&D 1st ed och 5E. Ingen aning om hur många detta är och blir, men några hundra skulle jag gissa.
Scanna in och standardisera storleken och upplösningen på alla personporträtt jag ritat, samt göra varianter på dessa för webbpublicering.
Scanna in och standardisera upplösningar på alla genrebilder jag gjort som inte tillhör någon annan för webbpublicering.
Scanna in, renrita, färglägga och skapa stridsskådeplatser av alla kartor jag gjort som inte tillhör någon annan, för webbpublicering.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade spelledarpersoner för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E samt generiska.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade föremål för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed, 5E, Megatraveller samt generiska.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade kampanjmiljöer för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E. Jag satsar på att få en klar i år. Jag har 6 sådana som jag i dagsläget tycker är värda ansträngningen. En av dem funderar jag också på att ge ut i fysisk form och det är nästa jag tänkte skriva klart. Jag kommer spela och därmed skapa mer material för den framöver medan tre av de här miljöerna har haft långa avslutade kampanjer i sig redan.
Renskriva och/eller utveckla alternativa regler för webbpublicering, för AD&D 1st ed och 5E.
Skriva ("koda") en webbsida att publicera sakerna ovan på.
Skriva och utveckla mer scifisaker från mina kampanjer som rymdskepp, planeter, organisationer för webbpublicering och pdf.
Utveckla en kampanj och kampanjvärldsidé som blir nästa AD&D/D&D-kampanj.
Utveckla en till sån kampanj.
Förbereder för en kommande Star Trek-kampanj som så klart ska hålla på i 7 år.
Världens i särskild värsta rollspel. Sämst på alla sätt ett spel kan vara sämst.
Tur och skicklighet. Simpelt generiskt rollspel.
Roller och regler. Generiskt rollspel tänkt att fungera som regelmoduler som du väljer vilken typ du vill ha av och gör ditt eget idealrollspel.
En "tidsresekampanj" där varje "äventyr" tvingar rollpersonerna och spelarna att välja hur mycket information de vill ha kring en händelse mot tiden de sen har att åtgärda händelsen.
En kampanj där man är äventyrare satt i en värld liknande Marvels, DCs men det inte finns superhjältar.
Ett rollspel, eller en kampanj med existerande rollspels regler, där rollpersonerna kan kontrollera olika fysiska parametrar som gravitation, temperatur och liknande. Som jag tänkte mig Mage the Ascension innan jag läste Mage the Ascension.
Into the Hexlands, ett fantasyhexcrawl.
Slaves to the Dice. Ett rollspel baserat på premissen att spelledaren är en opartisk deltagare och inte i hemlighet ändrar saker för "story", för hur det går för rollpersonerna och sånt.
Gryning. Ett världsbygge liknande upplägget Mutant År 0 hade med olika boxar för varje typ av rollperson, medan mitt har med vilken region man vill spela i.
The Rage and The Rebels. Wish fulfillment? Spelar upprorsmakare på låg nivå som ger sig på makten och de som har allt, satt i nutid.
Neofantasy. Fantasy men inte baserat på nån känd kultur, kända varelser utan så mycket som möjligt är annorlunda så länge det inte är opraktiskt/jobbigt.
AD&D 3rd ed. Konsolidering av det som kom till AD&D (alla klasser, färdigheter, raser och utrustning samlat i en bok och balanserat vid behov), med viss strömlinjeformning från D&D 3.0.
Införskaffa allt som TSR gett ut i rollspelsväg exkluderande dubbletter och romaner och novell-samlingar och de tennfigurer jag inte är intresserad av att måla.
Införskaffa allt annan intressant i rollspelsväg.
Skapa fler nummer av klubbfanzinet.
Rita klart bilder till en forumits rollspel.

Det var inte riktigt allt, men nära nog.

Utveckla kan innebära att fylla ut saker, gå in mer på djupet, skapa en bild till ett stycke text, layouta.

Vad jag ska göra i mars när allt ovan är klart har jag inte funderat på än.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Herr Gregers Penningar:
Ett äventyr till Askhem, skrivet av @Bifur. Ska korras en aning och göras layout. Sen släppa som PDF och print-on-demand.

Fröken Smirnoffs Känsla för Död (arbetsnamn):
Ett längre äventyr till Askhem. Jag skriver för fullt just nu.

Jag har lovat mig själv att inte dra igång något nytt förrän Smirnoff är klart. Men sen vill jag skriva en liten fantasy-sandlåda till nya DoD och/eller HT.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Wailer’s Hold
Ett Forbidden Lands-fan hjälper mig med översättning av min äventyrsplats Kvidershold (till Svärdets sång) till engelska. Det bör bli klart inom några veckor.

Medicusens hemlighet
Jag tänkte skriva en mer omfattande version av mitt ettbladsscenario till Askhem.

Namnlöst projekt
Jag har länge varit sugen på att skriva en hexcrawlkampanj, där rollpersonerna flyr in i ett outforskat område. Fokus skulle ligga på att överlevnad, att hålla sig dolda och få hjälp av folk i det outforskade landet. Kanske påbörjar jag det här 2022.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
Hög pepp
  • Skriva klart krönikan för Kaliforniens mörka torn. Rullar på, skriver på barnveckorna, 1-3 scener per vecka.
  • Preppahemliga” kampanjen. Preppar för att ha nåt att spelleda nästa gång det är min tur i KMT-gruppen, kanske när vi är klara med stenålders-Kuf som @wilper spelleder. Enbart hemlig för att inte splittra fokuset på nuvarande kampanjen (lägg in meme-GIF på kille som vänder sig om på stan efter icke-flickvän).
Medium pepp
  • Norra slutförvaret för radioaktivt avfall (NOSRA) till Kuf. Halvvägs layoutat, behöver lite kött i ett par stökiga delarna, kartan är klar och renritad, ska lägga till ett par illustrationer.
  • Spelledarstöd till Bortom Barriären 2. Har massor av användbara tabeller och konverteringsregler att dela med mig av efter tre kampanjer med Kuf.
Låg pepp
  • Norrlands inland.
  • Playset till Kaliforniens mörka torn.
  • Our ship.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
*harkel* Hörru @Franz , har du inte läst reglerna i min utmaning? Artisten heter Froglord, men plattan heter "The Mystic Toad" ;)
Ah my bad! Trodde det var plattan som hette Froglord. Men The mystic toad är ett nästan bättre namn på äventyret så det gör inget 😁
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,623
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Grimoire nr 5
Förmodligen det som är närmast att bli klart. Diverse husregler, nya monster och klasser samt fortsättning på den sydostasiatiskt inspirerade spelmiljön Lotusöarna.

Warlords of the Moon
Översättning av kampanjen Månens krigsherrar. Exakt hur det ska publiceras återstår att se, och det kommer nog inte bli klart i år.

Mysterium: Weird Fiction Roleplaying Game
D100-system för att spela vanliga människor här och nu som möter det Okända. Främst för mitt eget spel hemmavid, men jag slänger nog upp det på drivethru nån gång.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Jag ska försöka att skriva ihop och fila kanterna på Södernäcken, ett mysterium till Nordiska Väsen.

Edit säger att jag bör tillägga att det är ohemult mycket Stockholmsnostalgi vilket kanske borde stå tillbaka för spelbarheten.......
 
Last edited:

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Lite för mycket, är vad jag borde jobba med just nu.

Förbjuden kunskap v2 - Ett äventyr jag ursprungligen skrev till när vi skulle testa Kutulu. Nu är det omarbetat, utökat och tillfixat för CoC Sverige. Behöver korras, fixas handouts och struktureras.

Kopparkrönikan - Fyra äventyr till Hjältarnas Tid. Del 1 och 2 är klara och publicerade i Hydra. Del 3 är nästan klar och del 4 är än så länge bara på skisstadiet.

The Chronos factor - Ett superhäftigt äventyr till Troubleshooters, kanske det häftigaste jag skrivit. Mest idéer i nuläget. Det skulle behöva växa fram under spel med en grupp (för det är så jag skriver bäst), men jag har ingen grupp för det i nuläget.

Camarilla-tesen - Kampanj till Vampire. Har legat i dvala gällande både spelande och skrivande i snart två år. Rollpersonerna fuckade upp, så hela kampanjen behöver en slags reboot, men jag har svårt att komma igång igen.

Hästarnas mästare - Kampanj till DoD. Skrevs ursprungligen till Trudvang innan jag skrev om det till DoD16. Fyra deläventyr som alla behöver fixas till och till stora delar skrivas om.

Den mörka regimen - Det viktorianska skräckrollspel jag skrev tillsammans med @Brynjard. Behöver layoutas. Det har vi visserligen lejt någon annan att göra, men jag är seg att putta på bollen.

Sen har jag massa idéer som ligger i olika dokument och skvalpar, men de är inte riktigt värda att nämna.
 
Top