Nekromanti OSR-träffarna i Umeå i föreningens namn?

Enda kravet för ett förenings-arr är att det är öppet så vem som helst får vara med.
 
Det är enklare än så.
Jag tar för givet att alla träffar som har tid och plats utskrivna i eventforumet är föreningsträffar - om inte arramgörerna säger något annat. :gremsmile:
 
Vem i föreningen är admin åt oss på hitta.sverok.se? Det skulle ju vara schysst att söka träffbidrag för det här.
 
Björn Wärmedal said:
Vem i föreningen är admin åt oss på hitta.sverok.se? Det skulle ju vara schysst att söka träffbidrag för det här.
Så vitt jag vet finns ingen riktig admin just nu - det är problemet.
 
Urk, så var det ja. Varför kan jag inte bara bli frisk så jag orkar ta tag i saker och ting igen.

Vad är det som krävs där egentligen? Vi behöver välja en Admin? Vad gör adminen? Var kan jag läsa om det här? Läsa orkar jag nog, även om jag inte orkar leta.
 
Admin har möjlighet att uppdatera info om föreningen på hitta.sverok.se, samt ge folk rättighet att lägga in events i föreningens namn.

Vill du ha den rollen? :gremsmile: Snacka med Halken här på forumet i så fall. Han har makten, tror jag.
 
Rymdhamster said:
Urk, så var det ja. Varför kan jag inte bara bli frisk så jag orkar ta tag i saker och ting igen.

Vad är det som krävs där egentligen? Vi behöver välja en Admin? Vad gör adminen? Var kan jag läsa om det här? Läsa orkar jag nog, även om jag inte orkar leta.
Detta behövs göras:
1. Lösenord till eBas. Samtliga eBas-lösenord har just ändrats av SVEROK. Solve har förhoppningsvis det nya lösenordet.
2. Ladda upp verksamhetsberättelsen (punkt 6 på årsmötet).
3. Ladda upp årsmötesprotokollet. Jag var justeringsman och har skrivit under protokollet. Jag skickade sedan vidare protokollet till Radioaktiv som var den andra justeringsmannen. Var protkollet är nu vet jag inte.
4. Uppdatera eBas så att det är rätt uppgifter, t.ex. rätt styrelse och inte förra årets styrelse.
5. Återregistrering av alla medlemmar. Alla som är medlemmar måste registrera sig en gång om året hos SVEROK för att kvarstå som medlemmar i föreningen.
6. Söka träffbidrag för Repetikon och OSR-träffarna på klossen.
 
Okej. Hur söker man bidraget? Måste man fylla i blaneter och posta, eller snackar vi typ ett email?
 
Rymdhamster said:
Okej. Hur söker man bidraget? Måste man fylla i blaneter och posta, eller snackar vi typ ett email?
Du börjar i fel ända.
Fixa punkt 1-5 först.
Bidrag är punkt 6.
 
Du missförstår helt och hållet min intention med frågan Anth. Jag vill veta hur mycket jobb som är involverat innan jag tar på mig något.

Så svara på frågan, sen får vi se angående punkt 1-5 =)
 
anth said:
Rymdhamster said:
Okej. Hur söker man bidraget? Måste man fylla i blaneter och posta, eller snackar vi typ ett email?
Du börjar i fel ända.
Fixa punkt 1-5 först.
Bidrag är punkt 6.
Att söka bidraget är skitenkelt. Man lägger in eventet på hitta och kryssar i en ruta som säger typ "sök träffbidrag för det här"
 
Okej. Ge mig en timme eller två att förlika mig med att jag tar på mig mer jobb så sätter jag igång med punkt 1 sen.
 
Föresten: behöver vi något slags styrelsebeslut på det här? Behöver vi meddela sverok på något sätt?
 
Rymdhamster said:
Du missförstår helt och hållet min intention med frågan Anth. Jag vill veta hur mycket jobb som är involverat innan jag tar på mig något.

Så svara på frågan, sen får vi se angående punkt 1-5 =)

Alla punkter är skitenkla.
1. Solve har det nya lösenordet. Fixa lösenordet från honom.
2. Kopiera verksamhetsberättelsen till ett wordokument (eller liknande program) skapa sedan en pdf som ska laddas upp.
3. Radio eller solve har årsberättelsen. Fixa en pdf (med namnteckningar) av denna.
4. Logga in med det nya lösenordet, tanka upp de två pdf:erna i eBas, vänta på att SVEROK godkänner dem.
5. Starta återregisrteringen som gör att ett mail skickas till alla medlemmar, sparka på de medlemmar som inte återregistrerar sig. Sparka sedan på övriga forumiter så att de registrerar sig. Uppdatera medlemsregistret här på rollspel.nu
6. Lägg upp Repetikon och OSR-träffen som WRNU-event i eBas (vilket inkluderar att man sätter ut dem på SVEROKS karta). Sök sedan bidrag senast 5 dagar innan någon av träffarna genom att bocka i en ruta och fylla i datum.

P.S. Dubbelkolla det där med återregistreringen.
Vi var lite sena så vi gjorde förra årets registrering i januari i år, det kanske räcker så vi inte behöver göra en återregistrering förrän nästa år. D.S
 
Rymdhamster said:
Föresten: behöver vi något slags styrelsebeslut på det här? Behöver vi meddela sverok på något sätt?
Styrelsebeslut?
Om någon i styrelsen INTE gör det här kommer styrelsen inte att beviljas ansvarsfrihet på nästa årsmöte. :gremsmile:
Just do it! :gremlaugh:
 
Utmärkt checklista. Det är så här jag gillar att arbeta!

Eventuellt kan det där med att fixa en PDF med inlagda namnteckningar bli ett problem. Men det löser sig säkert.

Jag tror jag har börjat förlika mig vid tanken så jag drar igång med det här.
 
Rymdhamster said:
Eventuellt kan det där med att fixa en PDF med inlagda namnteckningar bli ett problem. Men det löser sig säkert.
Papper + skanner = win!
Pappret ska f.ö. finnas i en föreningspärm hos sekreteraren.
 
Back
Top