Nekromanti OSR-träff på klossen i Umeå lördag 19/10

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
Det börjar bli längesen sist, så nu kör vi igen!

Förslag på schema:
10-14:30: Pass 1
14:30-19: Pass 2
19-22: Pass 3
22-hemgång: Nattpasset

Som förra gången kan jag vara med pass 2 och 3, och jag hade tänkt att vi ska äta någon gång där också.

Jag skulle gärna vilja kolla på Whitehack och kanske spelleda en dungeon. Några andra förslag på aktiviteter?

Förresten funderar jag på om vi officiellt ska göra en tradition av de här träffarna och arrangera dem i Föreningen WRNUs namn. Om folk (och styrelsen) tycker det är okej så slänger jag upp eventet på hitta.sverok.se och ser till att föreningen söker träffbidrag för det. I övrigt gör det ingen direkt skillnad :gremsmile:

Edit:
Föreslagna aktiviteter hittills:
Genomläsning/diskussion om Whitehack
BW spelleder The House of Rogat Demazien
JM spelleder en dungeon i Under
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Ska bli tokskoj, tror inte att jag kommer att kunna vara med hela dagen men två pass borde inte vara omöjligt.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Wohoo, bästa grejen! Påminn mig att jag absolut inte ska spelleda första passet och att jag ska göra förberedelser i förväg om de ska göras.
 

Jim Magnusson

Veteran
Joined
1 Jul 2013
Messages
46
Location
örnsköldsvik
Jag är självklart sugen på att joina upp! Skulle vara skitskoj att lira med er igen!

Får titta efter hur jag jobbar bara.
Kanske kan slänga ihop en första dungeon crawl i Under tills dess då?
 

Murderhobo

Veteran
Joined
26 Jan 2012
Messages
58
Location
Cimmerien
Det låter mycket trevligt! Det ser ut som att jag jobbar den helgen, men ska kolla om jag kan få byta pass med någon kollega. OM jag kan vara med så bjuder jag på födelsedagstårta efter midnatt. :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Björn Wärmedal said:
Föreslagna aktiviteter hittills:
Genomläsning/diskussion om Whitehack
BW spelleder The House of Rogat Demazien
JM spelleder en dungeon i Under
DeBracy tar väl hand om första spelpasset med lite Mutant Future, hör ju lixom till traditionen :gremsmile:
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
Det verkar alltså som att det blir av iaf :gremsmile:

Hittills intresserade:
Björn W
DeBracy
HEM
Jim M
Murderhobo
Terje
Lasergreger


Ytterligare en (minns inte vad han heter här) har visat intresse, så vi blir 7-8 st åtminstone.

Skulle ni vilja att vi försöker göra det här lite större? Alltså, finns det ett intresse av att marknadsföra lite mera och kanske få in 10-12 deltagare totalt? Var skulle vi kunna vara i så fall? Det skulle troligtvis bli två grupper för de pass det spelas på i så fall.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Terje ska inte han vara med?
Lasergreger skulle väl kunna vara intresserad.

Att hojta om det på klossens facebook sida skulle väl kunna ge några åxå.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
There, fixed it :gremsmile:

Innan vi börjar ragga mer folk borde vi reda ut om/hur vi har plats för dem, dock.

I mitt hus finns en kvarterslokal/övernattningslägenhet man kan låna. Den är ganska stor, så man får lugnt plats med ett par spelgrupper där. Då sitter man och spelar i varsin ända av samma rum. Det kan gå att få in en tredje grupp däremellan, men då blir det nog ganska stimmigt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
Hade OSR-vågen startat i Sverige så hade det varit självklart :gremwink:

Är du verkligen intresserad så är det säkert inte omöjligt. Men du får konkurrera med debbie och Mutant Future om när :gremsmile:
 

Murderhobo

Veteran
Joined
26 Jan 2012
Messages
58
Location
Cimmerien
Nu har jag fixat ledigt från jobbet för att kunna fokusera på rollspelandet. Jag kan var med från 19:00, men å andra sidan kommer jag att ha nattdygnsrytm, så jag kan spela länge. :gremsmile:
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
Föreningen WRNU presenterar: OSR-träff, Umeå 19/10

Okej, det har hänt lite mer lite plötsligt med det här :gremsmile:

Jag mejlade Linus på studiefrämjandet och frågade om det finns möjlighet att låna fler rum ifall det skulle behövas. Så här skriver han tillbaka:

Linus said:
Jobbar på marknadsföringen men har bokat två spelsalar förutom Sverok åt er (Sverok får låna ett par rum per termin gratis för såna här grejer) och uppdaterat Bohlins tagg så han kommer in.

Det är en kvinnogrupp i en annan sal på övervåningen på förmiddagen, men jag tror inte ni stör varandra. På kvällen är det eventuellt en bröllopsfest på nedervåningen, men jag tror risken att de stör er är bra mycket högre än att ni stör dem. Det enda ni kommer måsta ta hänsyn till är att Skuggteatern har en pjäs kl. 19 i Black Boxen på övervåningen. Så länge man inte hojtar just utanför dörren till teatern eller spolar vatten i städskrubben stör man dem inte.
Om det blir så att vi får mer respons på det här så betyder ju det att vi har plats att göra mer om vi skulle vilja. Så ta med tärningar, rollformulär och de böcker ni behöver så blir det knytkonvent av det :gremsmile:

Skulle ni vilja rekommendera lite äventyr som är gratis? I så fall kan jag nog skriva ut ett gäng man kan låna/få.

Nu har jag helt plötsligt massor av idéer på saker jag skulle vilja göra och vara med på, men man kan ju bara vara på en plats i taget :gremtongue:
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
Re: Föreningen WRNU presenterar: OSR-träff, Umeå 19/10

Terje said:
Björn Wärmedal said:
Skulle ni vilja rekommendera lite äventyr som är gratis? I så fall kan jag nog skriva ut ett gäng man kan låna/få.
Jag rekommenderar verkligen att kolla på one-page dungeons.
Då ska jag försöka skriva ut den där pdf:en med alla vinnande förslag, så kan man välja och vraka därifrån :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Genomläsning/diskussion om Whitehack
Det kan ju vara intressant men jag måste nog säga att jag prioriterar spelandet först.

Och får jag inte spela Mutant Future då blir jag mycket besviken :gremsmile:
 
Top