Nekromanti Ormgudens dal

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fullt upp med "Ormgudens dal", en XTREME-OSG-modul. Ett experiment för att se intresset för dylika produkter (...jag tror nämligen att de där supersnygga och polerade spelprodukterna som många gör i fyrfärg leder till att det för dyrt att producera rollspel).

Det blir hexkartor, old school-typografi (Souvernir mm), enklare illustrationer och så vidare.

Med andra ord, hur bra som helst.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Låter ju asbra!

Kul att det kommer produkter, jag är så trött på rollspel som släpper en regelbok och sen aldrig något mer.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det misstaget har jag gjort förr, har lagt ribban på en för "dyr" nivå. Och då blir inga spel gjorda. Lyxprodukter kan man göra för den engelskspråkiga marknaden. Om man har stålarna.

"Fult"* men bra, det är modellen.

*gjort på ett medvetet och "rätt" sätt
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Absolut! Många spel är på tok för dyra, punga ut typ 500kr för en regelbok, nej tack.

Så det här är helt klart rätt väg!
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
356
Location
Inflyttad till Göteborg
Så länge det är bra text och schyssta illustrationer spelar inte pappret, format eller om det är svartvitt någon roll. Mycket bättre med ett rollspel som supportas, vilket fantasy gör (tillsammans med Svavelvinter än så länge). När allt kommer omkring är böckerna ändå något att hämta information ifrån, själva upplevelsen kommer ju från spelbordet.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Arfert said:
Fullt upp med "Ormgudens dal", en XTREME-OSG-modul. Ett experiment för att se intresset för dylika produkter (...jag tror nämligen att de där supersnygga och polerade spelprodukterna som många gör i fyrfärg leder till att det för dyrt att producera rollspel).

Det blir hexkartor, old school-typografi (Souvernir mm), enklare illustrationer och så vidare.

Med andra ord, hur bra som helst.
Det låter jäkligt lockande.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Anchorman said:
Absolut! Många spel är på tok för dyra, punga ut typ 500kr för en regelbok, nej tack.

Så det här är helt klart rätt väg!
Fast jag är av uppfattningen att 500:- är helt ok för något som är riktigt bra.

Men som sagt det skall vara bra
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
schyssta illustrationer är ju väldigt olika vad man menar med det.

Jag tycker till exempel att det här är schysstare än det mesta i Pathfinder och D&D4:



...den har en kvalitet som mycket av det modernt snitsiga bilderna inte har: själ.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Arfert said:
schyssta illustrationer är ju väldigt olika vad man menar med det.

Jag tycker till exempel att det här är schysstare än det mesta i Pathfinder och D&D4:



...den har en kvalitet som mycket av det modernt snitsiga bilderna inte har: själ.
Rätt
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Herr Arntsen said:
Förresten, är detta något du gör utöver "Advanced Fantasy! Expert" eller är det lagt på is?

/Herr Arntsen som börjar bli nervös
Nej, jag har inte skrivit OD, jag redigerar och gör layout bara. AFE håller jag också på med, den boken är ett större projekt.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Arfert said:
Herr Arntsen said:
Förresten, är detta något du gör utöver "Advanced Fantasy! Expert" eller är det lagt på is?

/Herr Arntsen som börjar bli nervös
Nej, jag har inte skrivit OD, jag redigerar och gör layout bara. AFE håller jag också på med, den boken är ett större projekt.
Så det är någon annan alltså som skriver OD, vem vill man ju då veta? :gremsmile:
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Arfert said:
Herr Arntsen said:
Förresten, är detta något du gör utöver "Advanced Fantasy! Expert" eller är det lagt på is?

/Herr Arntsen som börjar bli nervös
Nej, jag har inte skrivit OD, jag redigerar och gör layout bara. AFE håller jag också på med, den boken är ett större projekt.
aha, jamen då så :gremsmile: vem ligger bakom då, om man får fråga.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Kan vi inte få en liten förhandstitt? :gremsmile:

Hoppas att du/ni kan fortsätta med det enkla och kärnfulla språket i texterna som varit hittils. Jag är väldigt tacksam för det, eftersom två av mina söner skulle ha ytterst svårt att ta sig igenom texten på andra svenska rollspelsregler.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Wheeler said:
Kan vi inte få en liten förhandstitt? :gremsmile:

Hoppas att du/ni kan fortsätta med det enkla och kärnfulla språket i texterna som varit hittils. Jag är väldigt tacksam för det, eftersom två av mina söner skulle ha ytterst svårt att ta sig igenom texten på andra svenska rollspelsregler.
Nja, inte än, allt är på manusstadiet. Förhandstitten får vänta ett tag. Men jag gillar ett språk med dödköttet borttaget, så jag ska försöka att behålla det läsligt. Det är ju ett spel, inte en doktorsavhandling.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Herr Arntsen said:
Arfert said:
Herr Arntsen said:
Förresten, är detta något du gör utöver "Advanced Fantasy! Expert" eller är det lagt på is?

/Herr Arntsen som börjar bli nervös
Nej, jag har inte skrivit OD, jag redigerar och gör layout bara. AFE håller jag också på med, den boken är ett större projekt.
aha, jamen då så :gremsmile: vem ligger bakom då, om man får fråga.
Kristoffer Alden, Daniel Olsson och Rene Ellilei.
 
Top