Nekromanti Ormgudens dal tryckt!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Förstaupplagan (enbart 120 ex) är tryckt, och borde vara levererat till SF-bok nu! Den är digitaltryckt, sen kommer en större upplaga i offset. Ville ha ut den innan jul.

Ser i stort sett ok ut, utom att en del är lite halvdåligt skurna. Antagligen för att tryckeriet inte var vana med hur jag ville ha det (häftat, inte limmat, för de som vill ta loss kartan)... gissar att de inte hade en maskin för det utan gjort det manuellt. Ingen katastrof dock.
 

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
Enligt hemsidan så finns den inte i lager och är "tillfälligt slut". Har den sålt slut redan alltså?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Enligt uppgift så kom leveransen fram sent i eftermiddag... Så de har nog inte hunnit ta hand om den ännu.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Gött! Bra med häfte!
Limmade ryggar är inte bra alls, mitt ex av Mörkret vid stigens slut t.ex. började sidorna lossa efter en genomläsning :gremfrown:
 

Brokk

Veteran
Joined
16 Mar 2013
Messages
93
Arntsen said:
Gött! Bra med häfte!
Limmade ryggar är inte bra alls, mitt ex av Mörkret vid stigens slut t.ex. började sidorna lossa efter en genomläsning :gremfrown:
Mitt med. Då ska jag snarast beställa Ormgudens dal :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Arntsen said:
Gött! Bra med häfte!
Limmade ryggar är inte bra alls, mitt ex av Mörkret vid stigens slut t.ex. började sidorna lossa efter en genomläsning :gremfrown:
Aj fan, va trist.
Nån som haft problem med Monster? De lär ha bytt limmaskin.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Åhå på beskrivningen på sfbokhandels hemsida ser det nästan ut som att det ska komma en Monster och Varelser vol. 2 :gremsmile: men vad kul med en kampanjmodul, kanske införskaffar den när vi är färdiga med vår nuvarande.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Arfert said:
Monster och Varelser vol 2 kommer nog i höst, kanske.
Äh, sånt som händer med limmade ryggar, tråkigt att det kom så fort bara. Monsterboken har det inte vart nått med.

Kul som fan med en ny monsterbok :gremsmile:
 

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
Borde jag skynda mig och köpa ett ex fastän det nog dröjer tills det blir till att spela äventyret? Eller är en andra tryckning att vänta inom några månader?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ebenezer said:
Borde jag skynda mig och köpa ett ex fastän det nog dröjer tills det blir till att spela äventyret? Eller är en andra tryckning att vänta inom några månader?
Andra tryckningen blir i början på nästa år. När beror på hur mycket som säljs i julhelgen. Säljer det slut snabbt så trycker vi tidigt, annars får vi tänka om.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Arfert said:
Andra tryckningen blir i början på nästa år. När beror på hur mycket som säljs i julhelgen. Säljer det slut snabbt så trycker vi tidigt, annars får vi tänka om.
Håller tummarna att det säljer slut fort, efter jag fått mitt ex givetvis :gremwink:
 

Rob_UBBT

Warrior
Joined
25 Jun 2012
Messages
219
Location
Stockholm
Jag köpte ett exemplar i lördags och jag tyckte inte något var snett skuret.

Jag gillar utseendet på produkten väldigt mycket men jag tycker att omslaget inte skulle ha varit fäst vid häftet då man då lättare skulle kunna nyttja hexkartan på insidan. Det är väl förstås en kostnadsfråga men det skulle ha varit läckert att ha två "omslag" med det inre bara med dungeonkartorna.

Innehållet är bra även om jag tycker att fontstorleken är väl tilltagen och jag skulle ha gillat en hex beskrivning á la Wilderlands/Carcosa som hade kunna tryckts in på 2-3 sidor.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Att ha ett löst omslag var tyvärr alldeles för dyrt. Det hade också krävt inplastning. Kartan på insidan såg jag mest som en dekor, en blinkning till gamla moduler.

Angående typsnittets storlek: Jag har gamla ögon, jag måste kunna läsa texten! :gremwink:

En hexbeskrivning... Måste slå upp min Carcosa sen för att se vad du menade.
 
Top