Nekromanti Ormgudens dal tryckt!

Arfert said:
En hexbeskrivning... Måste slå upp min Carcosa sen för att se vad du menade.

I Carcosa är hexarna numrerade och varje hex har en liten beskrivning, kanske bara ett slumpmöte eller ett litet landmark. Iofs så har ju Carcosa en mycket högre skala än den här så det hade kanske inte behövts för varje hex.
 
Kartritaren tyckte det var svårt att göra numrerade hexagoner som såg bra ut. Antingen blev siffrorna för stora, eller så blev de svårlästa.

Så jag strök numreringen. Böjde mig för hans expertis.
 
Ah ok, det är inget stor grej modulen är fin ändå men jag kan tycka att lite mer färdiga saker gör skillnad då spelarna verkligen känner att de utforskar en region med landmärken och inte bara slumpmöten.

Det finns ju inget som hindrar att man inte kopierar hexkartan och sätter ut egna möten på den.
 
Sen är ju "modda själv" en viktig del av Fantasy! ...det är ju gjort för folk som gillar sånt.
 
Arfert said:
Alla kartor i boken finns i en PDF att ladda ner på www.sagagames.com

Många kartor, hur stor är den där boken egentligen? Jag fick för mig att det bara var ett kort äventyr men det kanske är mer än så?
 
Då jag är den som ritat kartan kan jag bara bekräfta det Tomas skrev. Jag provade att skriva ut den med varje hexagon numrerad men texten blev antingen på tok för plottrig eller så tog siffrorna över helt och hållet. Därav numrena I kanten. Om kartan hade tryckts i A3 hade det kunnat fungera med nummer i hexagonerna.
 
Nu har jag som hastigast ögnat igenom mitt ex.
Modulen hade inte mått dåligt av en extra korrektur, det är nått skrivfel och lite inkonsekvent på sina ställen, inte så det stör (mig) men det är där. På det stora hela är jag nöjd.

En sak dock, jag tycker du bör höja priserna på Saga Games prylarna med kanske 50:- det är fortfarande snorbilligt, du behöver inte ge bort grejerna menar jag.
 
Clercon said:
Därav numrena I kanten.
?

Förutom det som redan påpekats (korrektur och stor text/mycket tomma rader) känns det konstigt att den blanka hexkartan är upp-och-ned.

Samtidigt är jag mycket positiv till Dennis Gustafssons lite ruffigare stil, som gör bilderna fulla av liv och känsla.
 
är den tomma hexkartan upp och ner? Shit. Tur att det inte gör något när man tagit loss den.

Angående layouts för övrigt.. den är som i en modul från 1979.
 
Olav said:
Clercon said:
Därav numrena I kanten.
?
När jag laddar ner kartan som pdf från SAGA så ser jag att de aldrig kom med. Tanken från min sida var att det skulle vara nummer längs en kant och bokstäver längs den andra.
 
Mycket snygg och trevlig modul! Hoppas på många fler. Gillade allt utom... En sak i äventyret. Men det kan jag ju alltid ändra :gremsmile:
Tyvärr kan jag inte skriva vad det är, för jag vet inte hur man skriver en sån där spoilervarning.
 
Hur man gör en spoiler.

Brokk said:
Tyvärr kan jag inte skriva vad det är, för jag vet inte hur man skriver en sån där spoilervarning.

Lämpligen använder du spoilerknappen bland verktygen över skrivytan. Markera valfri text och klicka på den så får du en spoiler.

3568


<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>
Det andra sättet är att skriva taggen. Den ser då ut så här.
</pre></div></div>
 

Attachments

  • 3568.png
    3568.png
    58.3 KB · Views: 228
Back
Top