Nekromanti Organs Spotifyutmaning

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Jacques Dutronc

Organ said:
Jag ska vara helt ärlig och säga att jag aldrig hört talas om karln. Fast det var jävligt bra. Lite garage-psych-stämningar med lite allmänt coolt hipster-sextiotal inslängt för good measure. Jag diggar det skarpt!
Jamen dåså. Då lyckades jag minsann uppfylla nästan alla kriterier du satte upp (och kanske sprida medvetandet om monsieur Dutronc till några fler).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Alternative Sing/Songwriter

Eller vad man nu ska kalla det. Tre sköna låtar iaf:

M Ward - Right in the Head
Elliot Smith - Waltz #2
Charlotte Gainsbourg (Ja, Serges dotter) - Heaven Can Wait

Och jag har fått två nya favoriter: Abramis Brama och Jaques Dutronc!

Bra tråd!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Organ said:
Man kan dock anta att de har en och annan Novemberplatta i sina samlingar, eller? :gremwink:
Det har de garanterat, de brukar köra »Men mitt hjärta ska vara gjort av sten« på sina spelningar. :gremsmile:

Organ-o-matic said:
Jag är dålig på tidig musik. Jag säger inte att jag inte gillar det, jag säger bara att jag inte kan något om ämnet. Är plattan du nämnde, "Music at the time of the crusades", en bra startpunkt om man vill lära sig mer?
Tyvärr har jag inget bra svar att ge dig, jag är inte heller så värst insatt. Det lilla jag vet om tidig musik kommer från musicerande och samtal på mitt sommarjobb, så jag har fortfarande inte orienterat mig i vad det finns att lyssna på och vad som kan vara extra intressant att kolla in.
 
Top