WH Orcher!

Jag är taggad på att skriva ett riktigt dumt äventyr i 40k världen. Man ska vara en liten grupp orcher på något väldigt dumt uppdrag. Röda snabba bilar, mycket dakka, skrot och raketer...Kanske måste man ha med en bäbis också, jag funderar...

Men problemet är att min koll på 40k orcher är rätt rudimentär, jag har supit in lite via osmos. De är light psykers och tror hårt på saker, de är svampar, de älskar våld, de betalar med pengar... Kanske?

Vad får jag inte missa? Berätta lite kul sammanfattad orchfakta!
Och vad får man inte missa?

Orchers pengar är deras tänder. Behöver du stålar klår du upp en annan orch o tar hans tänder, eller ger dig själv snytingar tills tänderna faller ut o du tar dem.

De fortplantar sig asexuellt men har separata kroppsöppningar för urin och avföring, och kan urinera ståendes.

Orchers pengar är deras tänder. Behöver du stålar klår du upp en annan orch o tar hans tänder, eller ger dig själv snytingar tills tänderna faller ut o du tar dem.
Visst är det någon klan/sort som konstant växer ut nya och därmed är rikast i stan

Okej, så Snotlings är pysslingstora jättekorkade små orker. Orkerna har så klart byggt ett vapen som teleporterar in snotlings INNUTI FOLKS KROPPAR! The Ork Shokk Attack Gun!

55F1A579-B979-4C7A-82BC-CA54D51839B0.jpeg

Ork är inte (bara) en art, det är en attityd: "Orkses is never defeated in battle. If we win we win, if we die we die fighting so it don't count. If we runs for it we don't die neither, cos we can come back for annuver go, see!"

Pain boyz (Orkernas läkare) gör ganska regelbundet huvudtransplantationer. Så du kan bygga ihop två orker om en blir skjuten i kroppen och en i huvudet.

Orker har inte hår, så de har Hairsquigs som är håriga parasiter som de låter bita sig fast vid deras huvuden så det ser ut som att de har hår.

Back