Nekromanti Operation vad?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,912
Location
The Culture
Det har dykt upp en informationssida om nästa nummer av Fenix. Det är helt normalt. Vad som är mindre normalt är att den ska innehålla en förhandstitt på ett nytt svenskt rollspel som jag aldrig hört talas om: Operation Fallen Reich.

Är det någon här som kände till det? Någon som vet mer än den information som står på Fenix-sidan?

/tobias
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Det verkar ju vara bara så fantastiskt kul!

Texterna ger i alla fall mig en känsla av något väl genomarbetat och proffsigt... hoppas det stämmer med produkten!!!

Spännande!
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Det låter onekligen intressant. Det ska bli kul att läsa den recension och se vad det egentligen är för något.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag är ordentligt skeptisk till valet att skriva på engelska om de inte behärskar språket bättre än vad som framgår av hemsidan. Hu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,407
Dimfrost said:
Jag är ordentligt skeptisk till valet att skriva på engelska om de inte behärskar språket bättre än vad som framgår av hemsidan. Hu.
Det är tur för konstruktörerna att alla läsare/potentiella kunder inte är lika super-awesome som du är på Engelska då.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Vimes said:
Det är tur för konstruktörerna att alla läsare/potentiella kunder inte är lika super-awesome som du är på Engelska då.
Om de nu bestämt sig för att ge ut spelet på engelska får man anta att de tänkt sig en lansering på engelskspråkiga marknader.

Och där lär de allra flesta vara mer super-awesome på engelska än Dimfrost.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Ja precis, det är ju det som är grejen. Om till och med jag störs av det allmänna stolpiga intrycket och de uppenbara felen lär det vara riktigt jobbigt för de som har engelska som modersmål.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,407
Dante said:
Vimes said:
Det är tur för konstruktörerna att alla läsare/potentiella kunder inte är lika super-awesome som du är på Engelska då.
Om de nu bestämt sig för att ge ut spelet på engelska får man anta att de tänkt sig en lansering på engelskspråkiga marknader.

Och där lär de allra flesta vara mer super-awesome på engelska än Dimfrost.
Fast det vet man ju inte. Det kanske är tänkt att ges ut internationellt fast inte i engelskspråkiga länder?

Typ... Sverige alltså.

(Ah, Norge å Tyskland också och så. Men mjo, det är kanske rätt korkat)
 

eldilon

Veteran
Joined
20 Sep 2003
Messages
96
Location
Göinge
Re: Ja! :D [NT]

Sedan kan man ju inte sluta kommunicera med världen utanför Sverige bara för att ens kunskaper i engelska inte är lika bra som en person som har det som modersmål. Hade exportindustrin haft motsvarande krav hade det inte blivit mycket gjort.

Med det sagt så är väl den enklaste lösningen på problemet att leta upp någon som kan språkgranska texten.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Ja! :D [NT]

Ja, absolut. Det är ju också mycket möjligt att de har lagt mer krut på speltexten än hemsidan, i så fall kan ju allt vara frid och fröjd. :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Ja! :D [NT]

Just.

Det är nog för tidigt för oss att uttala oss om vare sig hund eller hår – i synnerhet som ingen av oss ännu sett någondera.
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Jag läste "a story" men orkade inte längre än till första stycket. Stavfelen och bristen på stil blev för irriterande.

Jag kan också tillägga att på University of Oxford förekommer inte "teacher's lounges", det borde istället vara Senior Common Room vid valfritt college.

Kan man bli anti-sugen på ett spel? Det blev jag. Och då är jag ändå default-intresserad av alla nya svenska rollspel.

hälsar
Örnie
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,057
Location
Ereb Altor
Om nu spelskaparna läser på wrnu så kan de lätt få för sig att språknörderi är allas vår käpphäst, men personligen har jag lätt överseende med sådant (om det inte når Riotminds värsta lågvattenmärken) och kikar hellre på spelmekanik och estetik. När det gäller det förra kan jag inte uttala mig ifall FR är intressant eller inte men det är åtminstone en oerhört smakfull sida de har! Snygga loggor, snygga färger, snygga typsnitt, snygg layout.

Lite uppmuntrande ord bara. :gremsmile:
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag tycker att det helt klart verkar spännande. Kul med saker och ting (som för mig) har utvecklats under min radar.

Heja, heja, heja!
 

eldilon

Veteran
Joined
20 Sep 2003
Messages
96
Location
Göinge
Håller helt med! Njutbart språk är ju just njutbart men det är trots allt ett rollspel och inte en roman. Innehållet regerar alltid.

Hur det sen blir med det får man väl se så småningom.
 
Top