entomophobiac
Low Prep High Play
Har börjat fila på mitt GothCon-scenario för 2020. Som de tidigare två lägger jag väldigt mycket tid på research, och denna gången kommer det handla om FBI-agenter som jagar bevis mot seriemördare. Men det är flera saker jag vill experimentera med.
Fick även Abstract Novas blessing att använda mig av ett förenklat Darkly Through the Labyrinth som regelmotor, vilket är superskoj.
Titeln, "Onda människor", är från ett citat av Ted Bundy: ”Samhället vill tro att det kan identifiera onda människor, eller dåliga eller skadliga människor, men det är inte praktiskt. Det finns inga stereotyper.”
Det är lite det som är temat också. Inget är som du tror att det är.
PARK CITY, UT. En person häktades förra veckan för vårdslöshet i trafik efter att ha kört för fort och sedan mot rött ljus i korsningen mellan Park Avenue och 12th Street. Under häktningen har en strid ström anklagelser — flera kopplade till försvunna personer — kommit in från flera delstater.
FBI har tillsatt en grupp agenter för att gå till botten med anklagelserna.
Agenterna har ett stort arbete framför sig med att gräva igenom material som sträcker sig flera år bakåt i tiden och även över nationsgränser.
“Ingen kommentar”, säger gruppens chef, Special Agent Duke, i ett pressmeddelande. Samtidigt undrar många äkta män, föräldrar, och syskon, om just de ska få klarhet i vad som hänt med deras fruar, döttrar, och systrar.
Enligt pressekreteraren för FBI kommer agenterna nu börja intervjua vittnen, undersöka brottsplatser, och bygga ett så starkt fall som möjligt mot den anklagade inför rättegången.
###
Onda människor är ett rollspelsscenario för upp till fem spelare. Det är inspirerat av riktiga undersökningar mot seriemördare och använder sig av fysiska props i stor utsträckning, kombinerat med ett väldigt enkelt regelsystem för att spela FBI-agenter.
Ni kommer framförallt använda fotografier, kvitton, obduktionsrapporter, kartor, och en mängd andra föremål för att försöka gräva fram sanningen. Allt måste undersökas mot klockan, eftersom rättegången närmar sig.
Men där finns även en annan fråga att ställa sig: är det rätt person som sitter häktad?
Fick även Abstract Novas blessing att använda mig av ett förenklat Darkly Through the Labyrinth som regelmotor, vilket är superskoj.
Titeln, "Onda människor", är från ett citat av Ted Bundy: ”Samhället vill tro att det kan identifiera onda människor, eller dåliga eller skadliga människor, men det är inte praktiskt. Det finns inga stereotyper.”
Det är lite det som är temat också. Inget är som du tror att det är.
PARK CITY, UT. En person häktades förra veckan för vårdslöshet i trafik efter att ha kört för fort och sedan mot rött ljus i korsningen mellan Park Avenue och 12th Street. Under häktningen har en strid ström anklagelser — flera kopplade till försvunna personer — kommit in från flera delstater.
FBI har tillsatt en grupp agenter för att gå till botten med anklagelserna.
Agenterna har ett stort arbete framför sig med att gräva igenom material som sträcker sig flera år bakåt i tiden och även över nationsgränser.
“Ingen kommentar”, säger gruppens chef, Special Agent Duke, i ett pressmeddelande. Samtidigt undrar många äkta män, föräldrar, och syskon, om just de ska få klarhet i vad som hänt med deras fruar, döttrar, och systrar.
Enligt pressekreteraren för FBI kommer agenterna nu börja intervjua vittnen, undersöka brottsplatser, och bygga ett så starkt fall som möjligt mot den anklagade inför rättegången.
###
Onda människor är ett rollspelsscenario för upp till fem spelare. Det är inspirerat av riktiga undersökningar mot seriemördare och använder sig av fysiska props i stor utsträckning, kombinerat med ett väldigt enkelt regelsystem för att spela FBI-agenter.
Ni kommer framförallt använda fotografier, kvitton, obduktionsrapporter, kartor, och en mängd andra föremål för att försöka gräva fram sanningen. Allt måste undersökas mot klockan, eftersom rättegången närmar sig.
Men där finns även en annan fråga att ställa sig: är det rätt person som sitter häktad?