Nekromanti Onda människor (konventsscenario)

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,302
Location
Kullavik
Såg förresten att det kommer en fortsättning på "Her Story". "Telling Lies" släpps nu i augusti (23/8).
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
krank;n331197 said:
Jag tänker att det är lite relaterat till 2097s Blorb-koncept. Det måste "kännas verkligt" för mig för att jag ska kunna bry mig.
Det är till och med så att kranks hållning i den här frågan var en av sakerna som gjorde att jag upptäckte blorb, snarare än vice versa m.a.o.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
2097;n335651 said:
Det är till och med så att kranks hållning i den här frågan var en av sakerna som gjorde att jag upptäckte blorb, snarare än vice versa m.a.o.
För mig, när jag tänker på det, så känns det lite som dikotomin mellan rälsat och öppet. Att det finns ett faktum (och ett faktum, inte ett antal potentiella faktum som jag ser blorben) blir för mig rälsat. Att det inte behöver göra det blir för mig sandboxigt.

Nu är det många av mina vänner som älskar narrativ i rollspel och föredrar rälsat. Men kanske rälsat under ansvar snarare än att ignorera vad spelarna gör. Så jag köper att många vill ha det på det sättet. Men för min del är upplevelsen det viktigaste. Upplevelsen är för mig "på riktigt" oavsett vilka delar av den som var förberedda eller ej. Upplevelsen är nuet.

Men det är möjligt att min syn på det helt enkelt bottnar i min halvaversion mot "narrativ" som uttryck i spel överhuvudtaget, plus att min preferens alltid lutat mot improvisation.
 
Top