Nekromanti Onödiga inlägg?

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Jag tycker inte att det finns så många onödiga inlägg på forumena. En del har klagat på att trådarna spårat ur och blivit väldigt OT. Inget fel i det, tycker jag. OT-diskussioner kan vara väldigt roliga även om de behandlar andra saker än just rollspel (det FINNS annat!). De som inte gillar en del sådana diskussioner behöver ju faktiskt inte läsa dessa. Dock är det ju bra då om man har lagt en OT-inlägg skrivit vad det handlar om i Ämnesraden (precis som annars).
Med handen på levern (som en viss guru hade sagt), hur många vill egentligen ha bort alla OT inläggen? Jag vet att jag vill det inte!

Men, det finns naturligtvis gränser. Om en tråd startas i Neotechforumet så skall det ju naturligtvis handla om just neotech, mer eller mindre! Handlar en tråd lite allmänt om rollspel skall den startas i Rollspelsforumet.

/Sir Foilan - det är kul med OT, OT är framtiden! (eller nåt)

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 

Supervisor

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
61
Location
Stockholm
Själv tycker jag att helt vanliga diskussioner om favoritmat och var alla bor någonstans är intressanta.
Men gör man inlägg i ett speciellt forum kanske man skulle hålla sig lite till ämnet...

Som att gå in på Drakar & Demoner och starta en topic om hur gott kaffe är... /images/icons/laugh.gif

PS. och OT betyder off topic eller?
DS.

[color:green]Supervisor</font color=green>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Kan ni inte diskutera det på ex. ZineScene isf? Där är det så lite trafik, det skulle bara vara nyttigt med lite matdiskussioner. Eonforumet behöver knappast mer inlägg, snarare färre.

/RipperDoc - funderar på en reform

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
jag tycker att du ska sluta bekymra dig om alla onödiga inlägg. det är sånt man för ta på ett forum. om du tycker att det är så många såm är "onödiga" så behver du ju inte läsa dom, eller hur...

/Rach
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Problemet med allt sådan brus är att det stör ut alla vettiga diskussioner när det blir för mycket. Dessutom tycker långt ifrån alla att det är lika kul och det är allmän nätetikett att inte hålla på med sådant.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top