[Omröstning] Scenariotävling ALIEN filmfranchise

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Utmaningen finner ni här med samtliga scenarion.

Röstningen pågår tills på Fredag den 26:e Februari kl 16:00, för då slutar jag jobbet och kommer minnas att stänga av omröstningen. En vinnare tillkännagivs direkt efter omröstningen är klar, någon gång efter kl 16.

Rösta kan ni göra här.
Läste min ursprungspost och funderade egentligen på varför jag ska vänta till imorgon när jag kan annonsera vinnaren direkt efter att omröstningen är stängd.
Så någon gång efter kl 16 tillkännagivs detta!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Ös på! Mest fundersam kring rättigheter och dylikt. ALIEN är väl det spel av FL:s spel som det inte går att göra fanstuff åt?
Bra tanke. Jag kollade runt lite på nätet precis nu och hittade en fansajt med material till det förra Alien-rollspelet, så jag tänker att de inte kommer att ha invändningar. Men om det är så är det det ju bara att antingen inte lägga upp (om Fria Ligan inte vill det har jag all förståelse för det) eller att ta ner det. Vi ska ju inte ställa till det för Ligan.

/Magnus
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Det kanske är ett sånt fall där det är lättare att be om ursäkt efteråt än om lov i förväg? :)
Man kan ju alltid lägga till en disclaimer där det står vilka som äger varumärket och att vi inte är kopplade till dem. De gånger som jag sett bråk kring IP brukar det göra dem lite snällare i varje fall.
 
Top