G
Guest
Guest
Re: Sakupplysning
Jo tack jag vet...
Men så gäller det inte 0500-området heller...
Jo tack jag vet...
Men så gäller det inte 0500-området heller...
Jag har fått tydliga indikationer i form av PM och liknande om att folk anser sig väl behandlade och tycker att vi modererar bra. Av hänsyn till dessa personer kan jag dock inte redogöra för några namn, men jag försäkrar dig om att det är ett helt gäng.
Vad glad jag är att den enorma tiden jag (och mina medarbetare på Rollspel.nu) lagt ner på den här webbplatsen och det här forumet uppskattas. Det känns verkligen skönt att veta att min strävan att göra Rollspel.nu till världens bästa webbplats gör någon nytta och gillas av användarna.
Visst kan modereringen blir bätte. Men blir den verkligen bättre om vi skapar ett regelverk kring den som innebär att alla modereringar låter som hämtade ur en torr lagtext, eller är formulerade som en totalt tom PR-text?
Nja, framför allt blir den mer konsekvent, och om reglerna som gäller för moderatorer är publika så kan man också avgöra om man utsatts för ett moderatorövergrepp eller inte, och hantera det därefter.
Det är helt enkelt ingen mening att diskutera sådana här frågor med dig. Du kommer inte att ändra dig och oavsett vad vi skriver kommer du att försöka använda det emot oss nästa gång. Det är inte direkt första gången det sker.
Det behövs ingen användarförening. Det är alltid samma lilla klick som är missnöjda med modereringar och med moderatorkårens och redaktionens beslut, men de är bra på att få det att låta som om de representerar majoritetens åsikter. Problemet är inte moderatorkåren och dess uppträdande utan ett litet antal användare.
Vilket för mig till, reglerna för moderatorer är publika. De står att läsa här.
Dessutom tycker jag inte att vi ska lägga för stor vikt vid lösryckta citat plockade ur konversationer som vi inte har någon insyn i.
De flesta av dem var OK, men, som jag skrev tidigare, de värsta kommentarerna har en tendens att komma i PM.
Du kan väl i alla fall försöka komma med en trovärdig lögn och inte förolämpa vår intelligens med en så genomskinlig bluff.
Kanske man också skulle fundera på vad vi har på jobbet för våra kunder, och som jag nämnt förut, en användarförening.