marcuslinder
Veteran
Jasså dina alkemiska preparat växer som ogräs i landet där hemma eller? var får man tag i magiska preparat för 10000 kongeleringar?
Jovisst, du skulle se allt som växer i korridorsköket där jag bor.
Skämt åsido så har jag ingen aning om huruvida preparaten skulle vara det stora problemet. Det beror helt enkelt på en massa saker som inte har beskrivits i något officiellt material från Neogames. Men man bör betänka att man för 9 miljoner silver kan köpa ganska mycket prylar och tjänster. Kanske till och med starta utvinning av några speciella preparat om det skulle behövas.
Om det nu visar sig att man behöver drakblod för varje kongelat är man ju rätt körd. *ler* Tyvärr finns det ju inte angivet någonstans vad som krävs så jag bara förutsatte att man hade drakblodet och enhörningshornen till lite tuffare saker än vanliga kongelat.
Det hela är med andra ord i slutändan som vanligt upp till den spelledare som spelleder kampanjen. Jag har här mest roat mig med att analysera vad som är möjligt enligt reglerna utan att kompromissa med världen allt för mycket. Och det väckte faktiskt en hel del tankar kring en möjligheter för rätt spännande äventyrsuppslag med bakomliggande kampanj.
(Jag tänker då främst på situationer där rollpersonerna ska skapa en portal eller omintentgöra en portal genom dess skapare eller skapande föremål, eller bara ta sig igenom en portal för att utföra ett uppdrag som är tidskritiskt, samt även på ett bra uppslag till vad som skulle kunna öppna upp för betydligt värre ting än äckliga thalasker
. Fast i slutändan är jag en förtjust anhängare av Ymirs bild av mörkret, men även det kan behöva sluta i en stor big bäng när mina rollspelskompisar får barn
.)
Jovisst, du skulle se allt som växer i korridorsköket där jag bor.

Skämt åsido så har jag ingen aning om huruvida preparaten skulle vara det stora problemet. Det beror helt enkelt på en massa saker som inte har beskrivits i något officiellt material från Neogames. Men man bör betänka att man för 9 miljoner silver kan köpa ganska mycket prylar och tjänster. Kanske till och med starta utvinning av några speciella preparat om det skulle behövas.
Om det nu visar sig att man behöver drakblod för varje kongelat är man ju rätt körd. *ler* Tyvärr finns det ju inte angivet någonstans vad som krävs så jag bara förutsatte att man hade drakblodet och enhörningshornen till lite tuffare saker än vanliga kongelat.
Det hela är med andra ord i slutändan som vanligt upp till den spelledare som spelleder kampanjen. Jag har här mest roat mig med att analysera vad som är möjligt enligt reglerna utan att kompromissa med världen allt för mycket. Och det väckte faktiskt en hel del tankar kring en möjligheter för rätt spännande äventyrsuppslag med bakomliggande kampanj.
(Jag tänker då främst på situationer där rollpersonerna ska skapa en portal eller omintentgöra en portal genom dess skapare eller skapande föremål, eller bara ta sig igenom en portal för att utföra ett uppdrag som är tidskritiskt, samt även på ett bra uppslag till vad som skulle kunna öppna upp för betydligt värre ting än äckliga thalasker
