Nekromanti Om du var en rollperson...

Lord Gehenna

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
58
Location
Göteborg
Vad jag skulle VILJA vara:
1: En urmäktig magiker som styr ett rike från skuggorna.
2: Kapten på ett enormt rymdskepp med hundratals besättningsmän.
3: En genialisk galen vetenskapsman, med den obligatoriska puckelryggade assistenten Igor.


Vad jag antagligen SKULLE vara:
1: Rensvind
2: Besättningsmannen som ligger lägst i hierarkin på ovan nämnda rymdskepp.
3: Den obligatoriska puckelryggen Igor.



- Lord Gehenna -
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
eller skrikande ett monster ett monster....

Klassiskt! Har jag berättat om min spelare Glenn "Oh my god we're gonna DIEEE!" Johnson?

I "Bortom allt förnuft" i Runan (Underbart äventyr!) så skrek han det. Fast när han dog hade hans RP inte sagt något på 5 minuter ungefär..



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
JAjaMÄN!

Filmen regerar. Gary Oldman ser ut som Martin Fröjdh. Hjälten inser att kärlek är bra, våld dåligt. Hurra!
(Faktum är att det inser hjälten i Star Wars och Matrix också.. Mina tre favorit-filmer! Oooh.. Jag är djup!/images/icons/wink.gif)





/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Uppenbart

Vad jag skulle vilja vara är:

1: Alkemisten som upptäckt hemligheten med evig lycka.
2: Läkaren som upptäckt hemligheten med evig lycka.
3: Mördaren som upptäckt hemligheten med evig lycka.

Vad de flesta faktiskt skulle vara rent sannolikt:

1: En bonde.
2: En företagsslav.
3: Någon person som lever på andra sidan jorden och aldrig ens får höra talas om det hemska som hände.

/Horus - RIP Blümchen
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Vill du överleva

Problem och problem. Som extrem star-wars fanatiker så är jag mer än medveten hur det fungerar där. Just därför sa jag aldrig att jag skulle var admiral i den kejserliga flottan. Det skulle jag inte. det finns andra rörelser som lagit beslag på de skeppen efter filmerna.

Så det så!

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Nackdelarna resonemanget om vilken rollperson man _torde_ skulle ha varit är att folk knappast gör så
A, till synes tråkiga
och för den delen
B, faktiskt ganska osannolika
rollpersoner som de flesta jag känner är.

Så jag beskriver vilken SLP jag torde vara istället:
1, Andre under vice skrivarlärlingen på det anakronistiska kungliga folkbiblioteket i huvudstaden, som ger spelgängets magiker den där scrollen där det står vilken vulkan man skall kasta den Onda Artefakten i, och säger "Här har ni den, fast jag fattar inte vad ni skall med den till..."
2, Det förtorkade liket RP hittar i tredje rummet till höger i första bunkern i den förbjudna zonen.
3, Killen som Wilbur Whateleys nästkusin dödar när han inte får fjärrlåna "De vermis mysteries".

Och vilka jag skulle vilja vara:
1, Den kedjerökande familiaris-ugglan till den Onda Magikern (tänk Iago i Disney's Alladin).
2, Sändebudet från den högre stående rasen bestående av ren energi som kapten Kirk T. James träffar i episod femtielva men vars kosmiska budskap inte har någon som helst effekt på Federationen.
3, Den överviktige finske mafioson som förklarar att han lika lite som rollpersonerna är intresserad av ett upplopp i HANS stad, och som gärna vill veta vem det är som tömmer hans lejda hejdukar på blod.

Erik
 

Lord Rahl

Veteran
Joined
21 Dec 2000
Messages
50
Location
Lotorp, Finspångs Kommun, Östergötland, Götaland,
Skulle vara:
1. Hjälten som räddar hela kungariket för att sedan få fiendens sista pil i ryggen och precis innan jag dör skulle prinsessan hinna fram till mig och då skulle jag råka spotta blod på hennes ansikte....
2. En liten mikroorganism (felstavat??) på en av de allra yttersta planeterna som efter 3 dagars liv blir nedtrampad av den första intelligenta livsformer på planeten.
3. Den usla deckaren som hjälper de "onda" mot den riktiga hjälten och blir lönnmördad när jag försöker hjälpa hjälten.

Vill vara:
1. Den ondaste magikern som finns i världen som blir den första att kunna mörda den mycket goda hjälten. :)
2. Någon liknande Wedge i Star Wars (den var tråkig).
3. Den goda deckaren. (se ovan)

**I am the Seeker of Truth**
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Här kommer mina då va:
1. Helt klart en alv med tuff lång båge asså.
2. En dator med grym AI.
3. En skräckslagen blondins om bara irriterar alla (det var ju skräck ju).

Men det roligaste enligt mig är att variera rollpersoner lite då och då, jag tycker om väldigt många karaktärer och karaktärsspelande, och väljer ofta det jag känner för för tillfället. Olyckligtvis så får jag oftast vara spelledare vilket i och för sig gör att jag kan spela vilka roller jag vill som SLP, men det känns mer som "mig själv" när man är en RP, och jag tycker att man identifierar sig mycket mer som RP än som SLP.
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: "Var" eller "skulle vilja vara"?

"3: Den som knäckte PGP och RSA"

RSA är väl redan knäckt, och inte så svårt att göra heller. Om man har tid. Mycket med tid alltså. Jag snackar om 10 år. Om man inte är en superdator, för då räcker det med 3 månader.

Hur det är med PGP vet jag inte, för jag kan inget om PGP-kryptering, om det baseras på samma primtalssystem som RSA som borde det väl gå det också. Med samma tidsmöda det till säga...
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Rättelse, förstod inte frågan

Jag tror att jag missuppfattade frågan, som så många andra nedan.
Jag ska vara ärlig.

Om du förflyttade MIG till ett fantasyrollspel så skulle jag förmodlingen bli avrättad av det största religionen i trakten för att jag ifrågasatte deras världsbild, alternativt inlagd på "hospitalet" för mina förösk att övertala mina medmänniskor att man inte kan VETA om världen existerar eller inte.

Om du förflyttade MIG till ett sci-fi rollspel (in i framtiden alltså), så skulle jag antingen bli den mest berömde forskaren (läs fysikern) i världshistorien med nya revolutionerande tankesätt, ELLER inlagd på psykhem, beroendes på toleransfaktorn i framtiden och forskarstödet till nya idéer.

Om du förflyttade MIG till ett skräck/Thriller rollspel så skulle jag förmodligen sitta och föröska övertala en polis om att han inte kan bevisa att jag körde för fort med min stulna ferrari eftersom hastighet är relativ, och min hastighet relativt (vadsomhelst jag kommer på), inte översteg hastigheten det stod på skyltarna, och att det inte stod nånstans att man måste räkna relativt jorden, och att jag desssutom kanske inte har samma definition på kilometer och timmar som de har, och inte har gått med på de vanliga standardiserade definitionerna.
ELLER så skulle jag sitta och föröska övertala en jury om att jag inte alls är skyldig till mordet på XXX. Jag siktade på väggen, inte på honom. Han råkade bara komma ivägen. Det var ju hans eget fel, och dessutom så var det ju faktiskt blykulan och inte jag som orsakade hans förtidiga död. Och den killen jag knuffade utför stupet kan man väl heller inte anklaga mig för att ha mördat? Jag knuffade ju bara honom, det är inte olagligt. Sen hanmade han utanför ett stup och dog AV ATT HAN SLOG I MARKEN! Det var inte ens jag som drog honom mot marken, det var ju gravitationskraften, så anklaga den istället, inte MIG!
Fast möjligtheten finns ju att de där psykhemsgubbarna gör sig påminda även här.

Nu har jag faktiskt svarat ärligt på din fråga.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kodknäckning

"RSA är väl redan knäckt, och inte så svårt att göra heller. Om man har tid."

Tja, nu menade jag iofs att finna genvägen (om den nu finns) till primtalsfaktoriseringen som gör det inte tar tid att faktorisera den publika nyckeln. Det man gör idag när man "knäcker" RSA är inte så mycket att "knäcka" som att "harva siffror tills man storknar". I samma ögonblick som man hittar en genväg till att faktorisera extremt stora tal så rasar säkerheten i RSA och PGP.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
HAHAHA!

Gary Oldman ser ut som Martin Fröjdh.
Hahahaha... hahahahaha.... hahahahahahahahahaha...

hehehehehehe... HAHAHAHAHA!!!


den var bra.. lite sann också.. :o)

chrull - rotflmgo
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
rättelse

Mitt förra inlägg innehåll bara vad jag skulle vilja vara.

Här är listan med vad jag (troligtvis) skulle vara.
1. Bonde, gycklare eller Värdshusvärd
2. Samma som det förra inlägget
3. En av mördarens/monstrets första offer


Björn.H: Spelare av många spel
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: "Var" eller "skulle vilja vara"?

Du lär nog bli allvarligt jagad av de flesta om du knäcker PGP... vad står det för förresten? Vet vad det är...

/Robban - äger faktiskt en hel bok om koder!

*alla är jätteimpade*
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: Kodknäckning

Men nu har de kommit på det ultimata systemet... bara det att man inte kan använda det förrän vi har fått väldigt ny teknik...

/Robban
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Jag skulle VILJA vara:
1 Enveten spoling som slagit upp sitt tält under magikerns torn och inte flyttar sig en milimeter förrän han drar näsan ur sin dammiga bok och gör mig till lärling.

2 Heftig superintelligent varelse med evigt liv som rapar upp mystiska profetior stup i kvarten.

3 Galen psykotisk mördare som endast klär i svart med slemmig sidbena och bryter på ryska, får gärna heta Ivan och ha kirrurgi som hobby.

Vad jag skulle vara

1 Enveten spoling som slår upp sitt tält under en magikers torn och får en blixt i skallen eftersom jag mosade hans petunior.

2 Kinkig andrepilot som måste göra allt trist medan hjälten blir snuskingt berömd.

3 ...innlåst i madrasserad cell helatiden dreglandes och skrikande på Chutulu...

David

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 
Top