Nekromanti Om du var en rollperson...

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
,vilken sorts rollperson skulle du vara i:

1. Ett Fantasy rollspel (eller liknande)
2. Ett Science fiction/Cyberpunk/action rollspel
3. Ett skräck/thriller rollspel

Dom här rollpesronerna skulle jag vara:

1: jag skulle vara en ung och begåvad magiker eller eventuellt en lönnmördare.
2: Jag skulle vara en soldat av något slag, en militär sjukvårdare eller en skicklig krypskytt.
3: Jag skulle vara en privatdeckare, forskare eller polis.


Björn.H: Spelare av många spel
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Om jag utgår från det jag vet om mig själv och försöker sätta mig in i hur jag troligen skulle vara inte som jag helst vill vara så blir det...

1. Ett Fantasy rollspel (eller liknande)... En ganska standard Ung magiker mer teoretiskt begåvad än praktist,
2. Ett Science fiction/Cyberpunk/action rollspel.... Troligen ett jobb som rymdpilot i ett SF spel eller som personlig assistent i ett cyberpunk spel...
3. Ett skräck/thriller rollspel.... Offer ni vet den som hjälten hittar blödade till döds eller skrikande ett monster ett monster....


Fast om jag får vad jag önskar *ler* Då....

1 fantasy jobb nr 1.. ÄR hemlig magisk härskare över planetens kung.. ( låter någon annat härska i mitt namn så ser jag bara till att genom magi kontrollera han )
2:1 SF... Ledare för en rymdarmada på väg att krossa de elaka politikerdjävlarna från epsilon5..
2:2 Punkspel.... Da cyberking ruler of da weeb...
3 skräck spel.. Mannen som med en spark ger Chutchul nya halsmandlar...
 

Gusman

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
56
Location
Stockholm, Norra
>,vilken sorts rollperson skulle du vara i:
>
>1. Ett Fantasy rollspel (eller liknande)
>2. Ett Science fiction/Cyberpunk/action rollspel
>3. Ett skräck/thriller rollspel

1. Jag skulle vara den fete stadsvakten som slänger alla berusade äventyrare i finkan.

2. Jag skulle vara den pizza-ätande cyberhackern med cybervärldens snyggaste och coolaste avatar.

3. Jag skulle vara den glade och fryntlige konstapeln som aldrig blir befordrad från fotpatrullen pga för mycket munk-ätande och brist på respekt för sina överordnande.

// Jörgen
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Då skulle jag vilja vara:

En dvärg-krigare i ett fantasyrollspel a´la DoD V.4

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Var" eller "skulle vilja vara"?

"1. Ett Fantasy rollspel (eller liknande)
2. Ett Science fiction/Cyberpunk/action rollspel
3. Ett skräck/thriller rollspel"


Det är iofs en skillnad på "skulle vara" och "skulle vilja vara", så jag svarar ur båda synvinklarna:

Skulle vara (med all sannolikhet):
1: En tämligen skeptisk munk som funderade alldeles för mycket på tillvaron.
2: En överviktig informationstekniker med hjärtproblem.
3: En olycksdrabbad datanörd som snubblat in för långt i Slumpvist Valt Företags databas och blivit jagad hela vägen till Göteborg innan jag fångades in och fick en ståplats i Göta Älv.

Skulle vilja vara (men det får man nog inte):
1: Riddare. Med lagom schyssta förläningar.
2: En av de första kolonisterna på Mars.
3: Den som knäckte PGP och RSA och jagades av NSA och CIA men kom i kontakt med en läcker kvinnlig fransk agent från DGSE (eller möjligen en läcker kvinnlig brittisk agent från MI6 - jag kan tänka mig ett antal andra säkerhetsorganisationer som alternativ). Jakten går sedan över alla berömda sevärdheter i Europa innan jag visar de slemma amerikanska agenterna vad svenska värnpliktiga kan i en aphäftig shoot-out i toppen på Eiffel-tornet.

Det ni!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: "Var" eller "skulle vilja vara"?

Jag tänkte i ungefär samma banor.. men du han före, igen...

Så jag kör samma stil:

Skulle Vara:
1: En ganska normal bagarlärling boendes i en lagom stor hufvudstad. Son till bagarmästern och förälskad i en rikare köpmanns dotter.
2: Misslyckad hacker som röker för mycket och gillar kläder i plast... Antagligen med en stor databas musik...
3: En feg stackare som tog livet av sig i de tidiga tonåren...

Vilja vara:
1: En karismatisk och überduktig tjuv och poet, vida känd för sina stölder, under falskt namn givetvis.. Alternativt en stormrik odåga till sprätthök...
2: En lyckad hacker som lever på andras konton och klär sig i plast.. :o)
3: James Bond - chrull versionen.. :o)

chrull
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Skulle vara:

1. En oförsiktig och ansvarslös magikerlärling
2. Datahackern som blir nitad av de onda företagen
3. Den isolerade galningen ute i stugan


Skulle VILJA vara:

1. Mästerfäktaren, komplett med värja och kråsskjorta
2. 'Dealer' i allt möjligt ute på gatan
3. Den snobbige aristokraten med en hel hög älskarinnor på landsbygden.

/E
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Överlevnad

1. Ett Fantasy rollspel (eller liknande)

Den fagra mön, de överlever _alltid_ och får träffa en massa coola skurkar och puckade äventyrare :)

2. Ett Science fiction/Cyberpunk/action rollspel

Kanske ett utomjordiskt kollektiv som "Borg"? De får vara coola mot folk, plus att de _alltid_ överlever (som art betraktat).

3. Ett skräck/thriller rollspel

Vem som helst som inte kan läsa och inte är det minsta intresserad av det övernaturliga. De kanske lever ett händelselöst liv men de blir i.a.f inte tokiga lika snabbt.
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
1.Fantasy: Skulle vara en orakad soldat i nån liten Lords arme. Eller ruttnande och död på ett slagfält någonstans.

2.SF/CyberPunk: Skulle vara en typisk företags slav som gick på droger för att klara jobbet bättre.

3.Skräck spel: Skulle vara förvirrad och ond hantlangare som offras till nått.

Vill vara:

1. Mäster svärdsman och kapten i kungens livgarde.

2. Iskall mördare anställd av ett av dom stora företagen.

3. Gammal och vis man som bor i ett avlägset slott och sysslar med heliga ritualer.




"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Vad jag antagligen skulle vara...

1. Puckelryggig och lätt förryckt alv, sysselsatt med att uppfinna korrugerad plåt och luftbesvärjelser...
2. Rymdsoldat på dekis som nu hänger i någon avlägsen del av galaxen...
3. Ockultist som är totalt oduglig på allt utom ockultism och kunskap om spetsknyppling 1767 - 1802...

- Bobby
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Skulle vara(tror jag):

1. Demonolog som frammanar demoner och inbillar mig att jag kan få dem att göra som jag befaller.
2. Galen terrorist som spränger bomber överallt där oskyldiga är, hävdandes att det är för allas bästa. Senare kommer jag att bli skjuten av hjälten.
3. Kommandosoldat som blir inkallad för att ta hand om monstret. Viftar hjälten åt sidan "this is a military operation now" och sedan blir manglad av nämnda monster.

Vill vara:
1. Demonolog som frammanar demoner och FÅR dem att följa mina befalningar.
2. Kompetent och välkänd amiral för en star wars-flotta. Sittandes ombord på en super star destroyer(kan det bli säkrare?)
3. Monstret!(och när jag tänker efter är det nog det jag skulle vara också)

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Allt är säkrare!

"2. Kompetent och välkänd amiral för en star wars-flotta. Sittandes ombord på en super star destroyer(kan det bli säkrare?)"

Japp. Allt är säkrare än att vara amiral i kejserliga flottan! Så mycket som titta snett på mannen med den svarta slängkappan och hjälmen så får du samma andningsproblem som han. Säg fel sak och det blir akut.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Skulle förmodligen vara:

1:(fantasy) Lat, lönnfet, matglad riddare i stil med Athelstane (eller hur hans namn nu stavas) från Ivanhoe
2:(science fiction) Intergalaktisk soldat värvad med hjälp av snygga affischer
3:(thriller) Discjockey på nattklubb i Miami

Vill vara:

1.(fantasy) En stolt, rättvis och modig riddare från Consaber.
2.(science fiction) Taxichaufför och före detta elitsoldat i en storstad där man flyger med repulsorbilar. Sedan skulle en snygg rödhårig brud ramla ner i min taxi. Vi skulle sedan tillsammans rädda världen från Gary Oldman.
3.(thriller) Privatdeckare i bästa Philip Marlowe stil.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
1. Ett Fantasy rollspel (eller liknande)
2. Ett Science fiction/Cyberpunk/action rollspel
3. Ett skräck/thriller rollspel


1.Avdankad köpman som skulle försöka hitta "dealen" för att bli extremt rik, välkänd och älskad av alla vackra flickor..
2. Samma sak fast med egen skrothög till rymdfarkost..
3. Försäljare som kommit över något han inte borde. Vilket skulle leda till en vild jakt jorden runt utan chans att komma undan i ett stycke.

Skulle vilja vara:
1. Magiker, helt klart. Mäktig och farlig.../images/icons/wink.gif
2. Köpman/smugglare med skrothög till rymdfarkost som visar sig vara allt annat än skrothög a´Millenium Falcon.
3. Bartender & sol&vårare i södra europa eller viltvårdare som jagar tjuvskyttar med Barret Light Fifty.....

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
<I>2.(science fiction) Taxichaufför och före detta elitsoldat i en storstad där man flyger med repulsorbilar. Sedan skulle en snygg rödhårig brud ramla ner i min taxi. Vi skulle sedan tillsammans rädda världen från Gary Oldman.[/i]

hahahahaha... Ja jävlar.. det är ju också ett alternativ.. men jag skulle nog gärna stryka morsan... och den skrikiga radio killen.. :o)

chrull
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Tjaa

Skulle vara

Fantasy:
En "insnöad" matematiker sökandes sanningens natur genom intensiva studier.

SF/Cyberpunk:
Dataprogramerare eller riskanalytiker

Skräck:
Victim character, skrikandes av skräck


Skulle VILJA vara

Fantasy:
En mångsysslande ung krigare som även "fuskar" inom magi och lärdom/vetenskap. En jack-of-all-trades liksom, inte expert på nå't men ganska hygglig på det mesta.

SF/Cyberpunk:
Mannen som startar det första kriget mot utomjordiska varelser.

Skräck:
Psykotisk och Mano-depresiv men oerhört genialisk mass/seriemördare.


/Bjorn
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Vill du överleva

I Star Wars ska du vara en hundögd lantis med en fjantig frisyr sittandes i en X-Wing ensam mot Imperiets värsta dödstation, har du inte lärt dig något av filmerna?
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Hoho :o)

Snyggt sätt att hantera frågan, så jag tänker skamlöst imitera... /images/icons/cool.gif

Skulle förmodligen vara:
FANTASY
En bitter stadsodåga, som klarat sig från att bli mördad endast genom att ha fått anställning av den lokala baronen för att måla porträtt av dennes familj.

SCI-FI/CYBER
Digitalkonstnär, som trasslat in sig för mycket i den underbara nya världen av visuella intryck och ultimata kickar för att komma någonvart här i livet...

SKRÄCK/THRILLER
En kille som det slog slint för redan i tonåren, lite för nyfiken för sitt eget bästa. Misstänkt för flera ouppklarade mord och tillräckligt medveten om Sanningen för att någonsin bli riktigt mänsklig igen...

Skulle gärna vilja vara:
FANTASY
Hovmagiker och magister vid den kungliga magikerakademin i valfritt Mäktigt Rike.

SCI-FI/CYBER
Killen som vann åtta miljoner i månaden under åtta miljoner år på UltraMega-Lotteriet, och nu lever ett tillbakalutat liv där han drar i fler trådar än någon vill veta med sina pengar...

SKRÄCK/THRILLER
Svartkonstnär med en vilja av stål och hjärtat på rätt ställe.

-Gaxar, /images/icons/cool.gif
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
JA!

2.(science fiction) Taxichaufför och före detta elitsoldat i en storstad där man flyger med repulsorbilar. Sedan skulle en snygg rödhårig brud ramla ner i min taxi. Vi skulle sedan tillsammans rädda världen från Gary Oldman.

JAAAA, självklart... dumma mig, hur kunde jag glömma Pojkfantasin #1... /images/icons/cool.gif Jaja, lucky you.

-Gaxar, älskar den filmen
 
Top